Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:40:24 GMT

امکان واگذاری چدن مازاد ذوب‌آهن به فولادمبارکه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۱۸۷

امکان واگذاری چدن مازاد ذوب‌آهن به فولادمبارکه

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ظرفیت تولید چدن در ذوب آهن اصفهان ۳ میلیون و ششصد هزار تن است که امکان جذب آن در داخل کارخانه فراهم نیست و می‌توانیم این چدن تولیدی را به فولاد مبارکه واگذار کنیم.

ایرج رخصتی در سومین نشست هم‌اندیشی در دوره مدیریت جدید ذوب آهن اصفهان به میزبانی فولاد مبارکه و در راستای تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دو فولادساز بزرگ کشور، در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع فولادی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در حوزه فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی فعال هستند، مقرر شد با هماهنگی هر دو شرکت برنامه‌ریزی هدفمند به نحوی صورت گیرد که این مجموعه‌ها رقیب یکدیگر تلقی نشوند و بتوانند با حمایت از رشته‌های متنوع ورزشی، دو مقوله تولید و ورزش را دوشادوش یکدیگر پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی در زمینه بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های تابعه هر دو مجموعه نیز گفت: شرکت‌های بسیاری در زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند که از پتانسیل‌های بسیار خوبی برخودار هستند و تلاش می‌کنیم به شیوه‌ای عملیاتی‌تر، از این شرکت‌ها در راستای افزایش تولید و تنوع بخشی بیشتر به آن بهره‌مند شویم.

هم‌افزایی بیشتر در راستای ارتقاء تولید و عبور از تنگناها

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: هر یک از بخش‌های کشور برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی رسالتی دارند و تولید، وظیفه کلیدی و اصلی صنایع فولادی به عنوان بخش پیشران اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان با دانش نیروی انسانی و تجربه بیش از نیم قرن و همچنین برخورداری از زیرساخت‌های موثر در بخش‌های گوناگون در کنار گسترش سبد محصولاتش، تولیدات با ارزش افزوده بالا را به‌عنوان یک استراتژی کلیدی در دوره جدید در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: این شرکت به‌عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران و مجتمع فولاد مبارکه نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده فولادی کشور می‌توانند از طریق تعاملات در بخش‌های مختلف، روز به روز زمینه توسعه بیشتر کشور و به ویژه حمایت از جامعه پیرامون را رقم بزنند.

یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه نیز در این نشست به وضعیت تولید فولاد در ایران و جهان پرداخت و گفت: چالش‌های پیش‌روی تولید فولاد ،فراتر از جنگ اوکراین و حتی شیوع ویروس کرونا است، گرچه این دو متغیر نیز در روند تولید فولاد جهان تاثیرگذاری بسیاری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: هماهنگی بیشتر بین مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و سبب می‌شود این دو فولادساز بزرگ کشور برای مقابله با محدودیت‌های پیش‌رو و همچنین بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌هایی که برای صنعت فولاد کشور وجود دارد، برنامه‌ریزی جامع‌تری داشته باشند و حمایت مسئولین را برای ارتقاء تولید که رشد و شکوفایی بیشتر کشور را در بخش‌های گوناگون در پی دارد، جلب نموده و افتخارات بیشتری را برای کشور ثبت کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری از ماه‌های گذشته برای همکاری بین مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان تعریف شده است که برنامه‌ریزی برای رشد و پیشبرد آنها به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

فولاد مبارکه، خریدار چدن مازاد ذوب آهن اصفهان است

طیب‌نیا اظهار کرد: مجتمع فولاد مبارکه از طریق توافق و سرمایه‌گذاری بلندمدت آماده خریداری چدن تولیدی مازاد در ذوب آهن اصفهان است که این رویکرد نویدبخش چشم‌اندازی خوبی برای طرفین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ذوب آهن اصفهان فولاد مجتمع فولاد مبارکه ذوب آهن اصفهان فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها