Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان گفت: فلسفه نماز جمعه هم از نظر عبادی و سیاسی و هم آگاهی مردم از وضعیت جهان است، اگر اسلام تا به امروز به سلامت مانده از برکت اجتماعاتی همانند نماز جمعه و جماعات بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره)، اظهار کرد: پنجم مردادماه سال ۵۸ امام راحل فرمان با عظمتی را صادر کردند و اولین نمازجمعه همان سال به امامت آیت الله سیدمحمود طالقانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام خمینی آن مرحوم را ابوذر زمان نام نهادند، چراکه به تعبیر امام جدای از آنکه در زهد سرآمد بودند در مقاومت مقابل زورگویان در برابر طاغوت نیز مالک اشتروار عمل می‌کردند.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: آن زمان نخستین نمازجمعه در ماه رمضان بود و نمازجمعه در کشور توسعه یافت و در ایران رونق خاصی پیدا کرد.

حجت‌السلام هاشمی اضافه کرد: نمازجمعه از زمان نبی مکرم اسلام پایه گذاری شد و برخی از روی غفلت یا خصاصت گفتند نمازجمعه در زمان انقلاب پایه گذاری در حالی‌که اینگونه نبود.

وی تصریح کرد: نمازجمعه صدر اسلام در نزدیکی مسجدقبا بنا نهاده شد و اولین خطیب جمعه خود حضرت رسول الله بودند. کم کم در همه جمعه‌ها نماز در شهرهای مختلف برگزار شد و این صدورفرمان الهی بود که با نزول سوره جمعه محقق شد.

مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان تاکید کرد: فلسفه نمازجمعه هم از نظر عبادی و هم از نظر سیاسی و آگاهی مردم از وضعیت جهان است. اگر اسلام تا به امروز به سلامت مانده از برکت اجتماعاتی مانند جمعه و جماعات بوده است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: اگر گردهمایی سالانه حج و همین نمازهای جمعه و جماعت نبود استکبارجهانی اسلام و مسلمانان را به ناکجا آباد می‌برد.

وی اضافه کرد: امروز اگر بخواهیم اسلام تقویت شود و مکتب دینی ما رونق یابد و به شکل گسترده در ابعاد مختلف دین عمل شود باید این چند اجتماع مانند مساجد محل یا اجتماع هفتگی در روز جمعه باشکوه برگزار شود و مسلمین زمانی را در طول هفته به نمازجمعه اختصاص دهند.

مسئول ستاد نمازجمعه اصفهان گفت: نمازجمعه نمازی است که شکل آن با بقیه نمازها متفاوت است. دو خطبه دارد و این دستور نبی اکرم و ائمه اطهار است که خطبه اول اعتقادی و معرفتی است و خطبه دوم به مسائل سیاسی و بیان سیاست اسلام و وضعیت جهان اختصاص دارد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه قبل از انقلاب طاغوتیان نمازجمعه را تعطیل کرده بودند که امام راحل آمدند و احیای نماز جمعه در پنجم مردادماه ۵۸ را رقم زدند، تصریح کرد: امروز ۸۰۰ مکان نماز جمعه برپا می‌شود که اگر در هر هفته تمام نمازها جمع شوند گردهمایی قابل توجهی خواهد شد و دشمنان را ناامید خواهد کرد.

وی اظهار کرد: افرادی هستند که پشت به این مراکز سیاسی عبادی می‌کنند و این شما اهل جمعه و جماعات هستید که مسؤلیت سنگینی برای تبلیغ این جماعات دارید.

مسئول ستاد نمازجمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نماز جماعت مساجد با شکوه در مساجد برگزار شود و امام مسجد مطالبی درباره اهمیت نمازجمعه بیان کنند و باهم وعده بگذارند تا در نمازجمعه شرکت کنند، جمعیتی چندین برابر به نماز می‌آمدند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: اگر این برنامه‌ها قوت پیدا کند حتی بدحجابی و مشکلات اجتماعی به مرور از بین می‌رود. سنگر اساسی اسلام را باید مؤمنان حفظ کنند

وی اظهار کرد: هرچه خطبه‌ها با محتوا و منظم‌تر شود، حضور مردم و جوانان هم بیشتر خواهد شد.

کد خبر 589994

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماز جمعه مصلای اصفهان اصفهان آیت الله طالقانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسئول ستاد نماز جمعه اصفهان حجت الاسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید

ژوزه مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. از آنجایی که در تاریخ ورزش ایران خارجی های زیادی حضور داشتند، او اولین و آخرین نفری نیست که با حضور در ایران آیینش را تغییر می دهد و به دین اسلام روی می‌آورد.

حال در این میان شنیده ها حاکی از آن است که، ژوزه مورایس قصد دارد نام خود را بصورت رسمی به «محمد» تغییر بدهد!

دیگر خبرها

  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • شایعه داغ در اصفهان؛ «محمد» نام جدید ژوزه مورایس؟
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود