Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز جمعه 31 تیر ضمن اشاره به دهه امامت و ولایت و همچنین روز مباهله اظهار داشت: در روز 24 ذی الحجه پیامبراکرم(ص)، جمعی از شخصیت های نصاری را که از قبول حق و پذیرش برهان و استدلال سرباز می زدند به مباهله دعوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مورد با هدف درخواست عذاب برای کسانی که در راه باطل قدم بر می‌دارند نخستین پیام مبارک مباهله این است که رسول اکرم دغدغه تبیین حق و دعوت مردم را دارد و از گفتگو، مباحثه و استدلال باز نمی نشیند و اگر استدلال و برهان مخاطب را تسلیم نکرد آماده مباهله است.

وی افزود: اسلام یعنی دانش و معرفت، اسلام یعنی علم، اسلام یعنی حقایق برهانی و معارفی که ریشه در فطرت عقل و جان بشر دارد لذا می فرماید من بعدک جاء بالعلم یعنی اگر کسانی که تسلیم علم نیستند، برای تبیین حق آن ها را به مباهله دعوت کند؛ یعنی علم فصل الخطاب است. کلام خدا چون حق است فصل الخطاب است کلام رسول الله چون حق است فصل الخطاب است علی ابن ابی طالب چون نماد حق است فصل الخطاب است. 

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: این ایمان این یقین تکیه گاه اهل معرفت برای پیروزی در همه صحنه ها است. کسی که ایمان به نصرت الهی دارد، در راه حق استوار و ثابت قدم است. این ثمره ایمان به راه است؛ پیامبر اکرم به ما می آموزد اهل یقین باشید و راه را با علم، مباحثه، تضرع به درگاه خدای متعال، با مخالفت هوا و هوس و شهوات درست انتخاب کنید و در راه درست ثابت قدم باشید؛ با امید به نصرت الهی قدم بردارید.

ابوترابی فرد بیان داشت: فخر رازی، مفسر و عالم برجسته اهل سنت در تفسیر کبیر جلد 4 صفحه 88 و 89 ذیل آیه شریفه مباهله این عبارت را آورده است؛ در میدان مباهله حضرت رسول در حالی حاضر گردید که جامعه پشمین سیاه رنگی بر دوش داشت همان جامه ای که در زمان نزول آیه مباهله به تن داشتند. پیامبر اکرم(ص) خطاب به همراهانشان فرمودند من دعا می کنم شما آمین بگویید، رسول اکرم(ص) شما را برای اجابت دعایش دعوت کرده است. پیامبر(ص) در پوشش آن جامه پشمین سیاه قرار گرفتند و حسنین(ع) و زهرا(س) و علی(ع) در پوشش آن جامه سیاه واقع شدند. 

وی ادامه داد: فخر رازی می نویسد وقتی این خمسه طیبه زیر این پوشش سیاه قرار گرفتند آیه تطهیر نازل شد. در ادامه می گوید بدانید این روایتی که من نقل کردم گویا تمامی اهل حدیث و تفسیر بر او اتفاق دارند. شاید اشاره می کند به اتفاق امت اسلامی این جایگاه این کریمه مبارکه است. یعنی مردم اگر شما را به آیه مودت دعوت کردند، این شخصیت ها «قُربی» هستند و من با آنان در میدان مباهله حضور یافتم، لذا مفسران شیعه و اکثر محدثین اهل سنت اتفاق دارند مراد از ابنائنا و نسائنا و انفسنا ، حسنین، حضرت زهرا و امیر المومنین است.

در حال تکمیل . . .

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه روز مباهله رسول اکرم ص اهل بیت اسلام فصل الخطاب اسلام یعنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)



منبع:پیج english.reelz

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وضعیت جالب فضانوردان هنگام خوابیدن (فیلم) خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم) کارگری که مهارتش خوابیدن در توفان بود ! (فیلم)

دیگر خبرها

  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران