Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@00:09:17 GMT

پیش‌بینی دمای بالای 49 درجه برای خوزستان

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۳۵۵

پیش‌بینی دمای بالای 49 درجه برای خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در سطح استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جریانات جنوب شرقی و مرطوب تا ظهر فردا سبب افزایش رطوبت و وقوع شرجی و بعضا مه رقیق به ویژه در نوار ساحلی، مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان خوزستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز و فردا با توجه به ضرایب بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارهای پراکنده و رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای در استان به ویژه در ارتفاعات استان و برخاستن گرد و خاک همرفتی طی امروز (در مناطق جنوبی و مرکزی) وجود دارد.

سبزه‌زاری افزود: وزش بادها از بعد از ظهر امروز تا روز یکشنبه در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان خوزستان متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک در این مناطق وجود دارد. روز شنبه وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان مورد انتظار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۴۸.۴ و ایذه با ۲۶.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۱.۶ و ۴۵.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

تماشاخانه چند نکته کلیدی درباره قد کشیدن و رشد کودکان و نوجوانان: علایمی که باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید (فیلم) ببینید| با مزه ترین رقابت برای همسریابی: هرکدام بالاتر بپرند و بیشتر دوام بیاورند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خوزستان دمای هوا رطوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، لطفی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جو استان تا فردا شب علاوه بر وزش باید شدید، گرد خاک و وقوع رگبار و رعد برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم بارش ها، بعد از بارندگی‌های اخیر وقوع روان، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: احتمال خسارت به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

لطفی گفت: سردترین ایستگاه زهان با ۱۰ درجه سلسیوس سردترین و دهسلم با ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

وی افزود: تغییرات دما در بیرجند بین ۱۳ درجه سلسیوس و ۲۷ درجه سلسیوس بوده است.

دیگر خبرها

  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • باد و باران در اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • باد و باران پدیده غالب اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری