Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:19:57 GMT

اهداف سفر بایدن به عربستان شکست خورد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۵۹۵

اهداف سفر بایدن به عربستان شکست خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان، با اشاره به موضوع مذاکرات برجام اظهار داشت: نیاز است در مذاکرات تمام تحریم‌ها لغو شود، ایران راستی آزمایی کند و به ایران تضمین داده شود در حالی‌که استکبار هیچ کدام از این سه بخش را اجرا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه آمریکا نه تحریم‌ها را لغو می‌کند و نه به عهد و پیمان خود وفا می‌کنند، بیان داشت: عهد و پیمان زمانی الزام آور است که عقل و شرع باشد ولی استکبار نه شرع را قبول دارد و نه به حکم عقل عمل می‌کنند در نتیجه به عهد و پیمان غربی‌ها اعتماد نداریم‌.

مهدوی تاکید کرد: اگر طرف مقابل ضمانتی هم بدهد نیاز است که در اختیار ایران باشد نه غربی‌ها و لازم است مجلس به این مسائل توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به شکست سفر بایدن به منطقه، اظهار کرد: ‌‌‌‌‌‌ افزایش تولید نفت عربستان و اجماع علیه ایران ۲ هدف عمده بایدن از سفر به منطقه بود که هیچ کدام محقق نشد و در آینده شاهد افول آمریکا و فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی با اشاره سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم نامه‌های ایران با روسیه، هوشیاری روسیه در برابر توطئه‌های غرب، نیاز همکاری بیش‌تر ایران و روسیه برای حوادث آینده، ضرورت همکاری اقتصادی بیشتر ایران و روسیه، تاکید بر ابتکار عمل روسیه در مواجهه با اوکراین، مخالفت غرب با روسیه قوی، هشدار نسبت به خطر ناتو، مخالفت با حمله نظامی به روسیه و رفع اشغال مناطق شرق فرات توسط آمریکا و تحسین برانگیز دانستن موضع روسیه در برابر رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین نکاتی بود که رهبر انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه مطرح کردند.

مهدوی همچنین در خطبه اول نماز با اشاره به ۲ مناسبت نزول آیه مباهله و نزول سوره انسان خاطرنشان کرد: این ۲ آیه در خصوص شأن و جایگاه حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جایگاه عقلانیت در اسلام، گفت: تمام احکام دین پشتوانه عقلانی دارد و اگر شاهدیم که استکبار دست به اقدامات مذبوحانه‌ای چون آتش زدن قرآن می‌زند، به خاطر عجز در مقابل اسلام است.

وی افزود: دشمن به دروغ اعلام می‌کند اسلام با ضرب شمشیر پیش رفته است در حالی که تمامی مباحث اسلامی پشتوانه عقلانی دارد و این عقل است که الزام درونی می‌آورد.

مهدوی با اشاره به آیات قرآن در خصوص حجاب یادآور شد: عقل حکم  می‌کند که نیاز است برای مصونیت از آزار دیگران، رعایت حقوق خانواده‌ها و ۲۰ دلیل عقلی دیگر، حجاب داشت.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اسلام سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و احکام دارد که هر سه بخش دارای پشتوانه عقلانی فطری است.

وی در پایان با اشاره به پنجم مرداد و سالروز تشکیل نماز جمعه، اظهار کرد: حضور در نماز جمعه در روایات و دستورات دینی بسیار تاکید کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه موقت اصفهان سفر بایدن به عربستان امام جمعه موقت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد

الهلال در نیمه نهایی جام حذفی عربستان با نتیجه دو بر یک الاتحاد را شکست داد و فینالیست شد.

به گزارش ایسنا، در نیمه نهایی جام حذفی عربستان یک بازی برگزار شد.

در این دیدار دو تیم سرشناس و پر طرفدار الاتحاد و الهلال به مصاف هم رفتند که در نهایت الهلال با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد و راهی فینال شد.

در این بازی ابتدا میشل در دقیقه ۲۵ برای الهلال گلزنی کرد اما اخراج ساوویچ در دقیقه ۴۲ کار را برای الهلال سخت کرد.

در دقیقه ۶۷ عبدالرزاق حمدالله گل تساوی را برای الاتحاد به ثمر رساند اما الهلال ۱۰ نفره در دقیقه ۸۲ گل دوم و نهایی خود را توسط سعود عبدالحمید به ثمر رساند تا الهلال فینالیست شود.

الهلال در لیگ عربستان هم در آستانه کسب عنوان قهرمانی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد