Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@02:56:11 GMT

بیمه رایگان برای افراد فاقد بیمه در طرح دارویار

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۶۶۴

بیمه رایگان برای افراد فاقد بیمه در طرح دارویار

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، بهرام دارایی در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۱ رسانه ملی با بیان اینکه در طرح دارویار دولت علاوه بر این که پرداختی مردم را ثابت نگه داشته و در بعضی موارد کاهش داده، پوشش بیمه بیشتری را هم برای داروها اعمال کرده است، گفت: یک هفته پس از اجرای طرح دارویار، اکنون یارانه دارویی مستقیم به دست بیماران می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که طرح دارویار در این یک هفته چقدر موفقیت‌آمیز بوده و چه میزان پاسخگوی نیاز بیماران بوده است، تصریح کرد: قریب یک هفته از اجرای طرح دارویار توسط وزارت بهداشت می‌گذرد و بر اساس مصوبه مجلس برای سال ۱۴۰۱، ما ارزی را که به ماده مؤثره داروهای تولید داخل می‌دادیم اینجا مستقیماً به بیمه‌ها پرداخت کردیم تا به مصرف کننده واقعی یعنی مردم اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این طرح ما فعلاً هیچ قیمتی از داروهای بدون نیاز به نسخه او تی سی را تغییر ندادیم که شامل ۲۰۰ قلم می‌شود، افزود: ارز داروهای وارداتی، تجهیزات پزشکی و ملزومات، و شیرخشک همچنان ادامه دارد.

دارایی با بیان اینکه ارز ترجیحی ۳۰۰ قلم داروی خارجی بدون تغییر مانده، تصریح کرد: یکی از نتایج ملموس این طرح و پیش درآمدهای این طرح، شش میلیون بیمه شده رایگان بوده که در ابتدا باید این اتفاق می‌افتاد تا ما وارد این مرحله می‌شدیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در این طرح کسانی که هیچ بیمه‌ای نداشتند، به شکل رایگان بیمه شدند، تصریح کرد: همچنین آنهایی که وسع و استعداد این را دارند که بتوانند مبلغ بیمه خودشان را پرداخت کنند به مدت سه ماه، آنها هم رایگان بیمه می‌شوند.

وی کنترل نوسانات و تکانه‌های ارزی در حوزه داروی تولید داخل را از محسنات این طرح دانست و افزود: در این طرح جلوی کاهش ذخایر راهبردی دارو که در چند ماه اخیر رو به افزایش بود گرفته می‌شود و انشاالله به زودی آن ۳۰ درصد کمبودهایی که به واسطه داروهای تولید داخل داشتیم در یکی دو ماه آینده برطرف شود.

دارایی افزود: ما منتظر افزایش صادرات دارو هستیم زیرا از این پس با افزایش تولید داخل و کاهش قاچاق معکوس دارو، کمبودهای دارویی، جبران می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یکی از مهمترین مزایای این طرح را پوشش بیمه‌ای ۱۱۹ قلم داروی او تی سی (بدون نسخه) بود که قبلاً وارد فهرست بیمه نشده بودند، ذکر کرد و افزود: مسکن‌های پرمصرف، داروهای ضد حساسیت و مهمتر از این، پوشش بیمه‌ای ۳۶۶ قلم داروی ضروری برای بیماران مزمن مثل بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های مربوط به دیابت که در این طرح برای اولین بار بیمه شدند.

وی گفت: در طرح دارویار سطح پایه قیمت پرداخت بیمه را برای داروها هم افزایش دادیم به طوری که حتی بیماران در بعضی از موارد مبلغ کمتری نسبت به سابق برای دارو می‌پردازند.

دارایی تاکید کرد: بنابراین نه تنها افزایشی در پرداخت مردم اتفاق نیفتاده در بعضی موارد شاهد کاهش نرخ دارو هم هستیم و این یکی از کارهای بزرگی بود که با وجود زیرساخت‌های مکانیزه و نسخه الکترونیک قابل انجام شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص اضافه شدن داروهای جدیدی به فهرست بیمه در این طرح گفت: ۱۱۹ قلم داروی او تی سی در این مرحله و ۳۶۶ قلم داروهای پرمصرف نیازمند به نسخه به این طرح اضافه شده، که قبلاً این‌ها پوشش بیمه نداشتند؛ ولی وارد این طرح شدند. یعنی دولت علاوه بر این که پرداختی مردم را ثابت نگه داشته یا در بعضی موارد کاهش داده، پوشش بیمه بیشتری را هم برای داروها اعمال کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بیشترین دغدغه و نگرانی مردم از کمبود داروست، چقدر کمبود دارو در کشور داریم و چه زمانی این مشکل برطرف می‌شود، گفت: ۱۰ ماه با تمام آنهایی که در خصوص اجرای این طرح باید نظر می‌دادند و تأثیرگذار بودند جلسه گذاشتیم. یک قسمت از طرح درباره داروهای داخلی به خوبی در حال اجراست. قسمت بعدی در خصوص داروهای وارداتی است که به وقتش درباره آن‌ها هم اصلاح ارزی انجام خواهد گرفت. در واقع نسبت به داروهای داخلی که اتفاق خاصی نیفتاده، بلکه در برخی موارد وضع بهتر هم شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان یادآور شد: وقتی که تغییرات پیش‌بینی شده در طرح کاملاً اتفاق بیفتد ما وارد دورانی خواهیم شد که کمبودهای گسترده و بدون کنترل نخواهیم داشت. برای داروهای داخلی پیش بینی می‌کنم یکی دو ماه آینده کمبودهای داروهای داخلی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دارویار بیمه سلامت رئیس سازمان غذا و دارو داروهای داخلی طرح دارویار تولید داخل قلم داروی پوشش بیمه برای دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

امتداد - عزیزی گفت: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت بار شناسایی شدند که این میزان به معنی این است که بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار کرد: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اطلاعات کامل ناوگان وانت بارهای کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بوده است از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد که مشخص گردید ب

عزیزی با بیان اینکه اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان از ماههای گذشته آغاز شده است و برخی از این خودروها پس از اطلاع رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده اند، بیان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث، به زودی اعلام خواهد شد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث همچنین در رابطه با تاثیر اجرای این ماده قانونی در میزان مراجعه دارندگان ناوگان فاقد بیمه جهت اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی و موثرترین ابزار جذب جامعه هدف جهت دریافت بیمه نامه شخص ثالث می باشد و اثرات اجرای آن در این خصوص تاکنون مشهود و ملموس بوده است و از سوی دیگر اجرای این ماده قانونی، از اهمال دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به تاخیر در تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث پیشگیری نموده و بازدارندگی موثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد