Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجا که نوشیدن چای دارای تاثیرات مثبتی روی رنگ پوست است، محصولاتی که در آن‌ها چای به کار می‌رود، نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد.

تحقیقات نشان داده است سه نوع چای می‌توانند نقش بسزایی در جوان‌سازی پوست ایفا کنند. این سه نوع چای به شرح زیر است:

چای سبز یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

"کاتچین" موجود در چای سبز التهابات پوستی ناشی از پیری را کاهش می‌دهد. از طرفی، این ماده پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و اثرات منفی اشعه UV خورشید را روی پوست می‌زداید.

تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن در اثر جذب بیش از حد اشعه UV سلول‌های سالم پوست را نابود می‌کند.

پلی فنول‌های موجود در چای ضدالتهاب بوده و توانایی بازسازی DNA را دارند و می‌توانند تغییرات سلولی ناشی از انباشت رادیکال‌های آزاد در بدن را اصلاح کنند.

علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز در هر روز می‌توانید از محصولات آرایشی حاوی چای سبز نیز استفاده کنید.

چای بابونه یگی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

در میان دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی، بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری‌های پوستی برخوردار بوده و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه‌ها استفاده می‌شود.

چای بابونه حتی برای درمان پوست‌های جوش دار و ملتهب نیز مفید است. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که برای مهار رادیکال‌های آزاد ضروری است.

چای رویبوس یا چای قرمز یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

چای رویبوس یا چای قرمز که از بوته‌های قرمز آفریقای جنوبی استخراج می‌شود، بدون کافئین است. خانم‌هایی که نمی‌خواهند کافئین بدنشان زیاد شود، می‌توانند از این نوشیدنی مفرح برای رطوبت‌دهی به پوستشان بهره ببرند.

این گیاه منبع دو ترکیب ضدالتهاب موسوم به آسپالاتین و نوتوفاگین است. البته فلاونوئید‌های موجود در رویبوس هم خاصیت ضدالتهابی داشته و برای درمان آکنه‌ها بسیار مفید است.

منبع: برنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دمنوش اخبار سلامت برای درمان دمنوش ها چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هندوانه ۹۲ درصد آب است، بنابراین می تواند به آبرسانی پوست شما از داخل کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر زیاد هندوانه بخوریم چه می‌شود؟

یخ هندوانه می تواند به کاهش پف کردگی و سیاهی دور چشم کمک کند. این امر به دلیل اثر قابض آن است که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر رگ های خونی کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این آسیب ها می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود.

برای استفاده از یخ هندوانه برای پوست، به سادگی یک تکه هندوانه را برش داده و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس، تکه هندوانه را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید برای افزایش فواید، آب هندوانه را یخ زده و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228280 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی