Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: وقتی وارد فضای خیرهای کوچک می‌شویم سیلی به سمت ما می‌آید که می‌تواند تمام مشکلات استان را برطرف کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، سید رضا مرتضوی ظهر امروز در نشست با خیران استان اصفهان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما از ابتدا این بود که بتوانیم در جلساتی مشورتی مشکلات و معضلات حوزه خیران را مطرح کنیم و مجمع مشورتی نیز برای این موضوع تشکیل دهیم که اخیرا فعالیت‌هایی در این باره انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از چالش‌های مطرح شده در ارتباط با امور مالیاتی است که ما در این باره از نماینده این سازمان خواستار رفع شبهات و اصلاح موارد هستیم تا این موضوعات را به صورت قانونی پیگیری و به تهران عنوان کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش شهرداری و شورا‌ی‌ شهر در حل چالش‌های خیران بیان کرد: در ارتباط ما موضوعات مربوط به شهرداری انتظار ما این است که مسائل در این برهه حل شود و بین شهرداری و خیران فاصله نیفتد‌.

وی بیان کرد: نباید فعالیت‌های مثبت خود را در هر عرصه‌ای عنوان کنیم که بقیه گمان کنند اصفهان یک تافته جدا بافته و برتر است و ما مکرر دیده‌ایم که هر زمان اسم اصفهان عنوان می‌شود بقیه حساس می‌شوند.در این باره باید تغییر رویکرد داشته باشیم و در این صورت مشکلات استان به کمک خیران قابل حل است.

مرتضوی  در ارتباط با وظایف افراد در قبال امور خیریه تصریح کرد: از امر خیر باید مراقب شود و توسعه‌های لازم صورت گیرد، در صورت لزوم باید در امور خیر تغییر رویکرد داشته باشیم و توالی نسلی باید در همه خیریه‌ها مطرح شود.

استاندار اصفهان افزود: اگر امروزه اصفهان می‌تواند در امور خیر عرضه‌ای داشته باشد به دلیل کارهایی است که بزرگان ما به ما آموزش داده‌اند و ما نیز باید برای این کار و توسعه امر خیر وقت بگذاریم.

وی با تاکید بر توجه به خیرهای کوچک در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: با توجه به آثار و برکات امر خیر، نباید آن را به حرکت بزرگان و متمولان محدود کنیم بلکه باید خیرهای کوچک را هم کنار هم قرار دهیم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم تا این امور در جامعه احساس شود.

مرتضوی افزود: وقتی وارد فضای خیرهای کوچک می‌شویم سیلی به سمت ما می‌آید که می‌تواند تمام مشکلات استان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه باید در فضاهای جدید امر خیر را گسترش داد، تصریح کرد: اگر ما هشت فضیلت و هشت آسیب را مدنظر قرار دهیم و روی همان‌ها کار کنیم و سپس آنها را رصد کنیم، با همکاری‌های مشترک می‌توان کارهای خوبی انجام داد.

سفر وزیر فرهنگ لبنان به اصفهان| معاون سیاسی استانداری اصفهان: به پشتیبانی از لبنان افتخار می‌کنیم + تصویر مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: خسارت‌های تندباد 100 کیلومتری اصفهان حاد نبود

همچنین محمدرضا جان‌نثاری در این نشست اظهار داشت: یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی بودن است و این به معنی آن است که ما برای حل مشکلات مردم از خود آنها نظرخواهی کنیم و در این راستا از نخبگان هر قشر برای حل مشکلات آنها دعوت کرده‌ایم.

وی افزود: در ارتباط با سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد تلاش کرده‌ایم که هیچگونه نگاه سیاسی و حزبی وجود نداشته باشد و بتوانیم به هر کسی که در استان کار خیر انجام می‌دهد کمک کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: ما نماینده شما در استانداری هستیم تا از حقوق شما دفاع و تسهیل‌گری کنیم تا شما بتوانید بهتر به امور خیر بپردازید.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای برای گفت‌وگو با سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل می‌شود که از لحاظ ساختاری بسیار ضعیف است، گفت: ما در حال تقویت آن هستیم و به این منظور از نمایندگان خیران نیز برای حضور در آن جلسه و دفاع از حقوق آنها در عرصه تصمیم‌گیری دعوت می‌کنیم.

جان‌نثاری تصریح کرد: ما آمده‌ایم تا با کمک یکدیگر به مردم خدمت کنیم و موانع را در این راستا کنار بگذاریم، اگر ضابطه‌ای در این باره وجود دارد می‌توان آن را حل کرد و ما به دنبال تسهیل در فرآیندهای اداری هستیم.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار اصفهان امور خیر امر خیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان