Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان گدایی نفت و گاز را یکی از اهداف رئیس جمهور آمریکا در سفر به منطقه خواند و گفت: رئیس جمهور آمریکا دست خالی از منطقه برگشت.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به مذاکره کشورمان با کشورهای غربی، اظهار کرد: تقریباً 90 درصد مباحث حل نشده اما مسئله تحریم هنوز حل نشده است و نظر ایران این است که تمامی تحریم ها باید برداشته شود که خواسته‌ای کاملاً منطقی و درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشورهای غربی باید با برداشتن تحریم ها حُسن نیت خود را اثبات کنند از سویی دیگر به ما تضمین بدهند تا مذاکرات مانند دفعه قبل نشود که پس از این همه مذاکره ناگهان آمریکایی ها از برجام خارج شدند، یکی از اهداف ما از مذاکره رفع مشکلات اقتصادی کشورمان است که به واسطه تحریم ها ایجاد شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه تا زمانی که تحریم ها در کشورمان حاکم باشد و وضع آن روشن نشود درب ها به روی کشورمان بسته است و سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در کشورمان ندارند، تأکید کرد: مذاکرات باید منجر به لغو تحریم ها شود، همچنین غربی ها باید به ما تضمین بدهند.

نورمفیدی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها به دنبال ایرانِ ضعیف هستند، بیان کرد: مسئله آمریکا با ایران صرفاً مربوط به انرژی هسته ای نیست بلکه آنها به دنبال آن هستند تا پیشرفت های موشکی ایران را متوقف کنند و از تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه بکاهند، امروز ایران در کشورهای منطقه حضور مؤثر دارد که آمریکایی ها تحمل دیدن این اثرگذاری را ندارند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایرانِ ضعیف و درس پس‌دِه است، متذکر شد: آمریکا به دنبال ایران ضعیف است والا اگر چنین نیتی ندارند چرا در مذاکرات به ما تضمین نمی دهند؟ در واقع آمریکایی ها نمی خواهند مشکلات اقتصادی ایران حل شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان به سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا با چه هدفی به منطقه سفر کرده قابل بررسی است که ابتدا به اسرائیل و سپس عربستان صعودی رفت و در اجلاسیه مفصلی شرکت کرد.

نورمفیدی یکی از اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را ناشی از تصمیم روسیه در کاهش صادرات نفت و گاز به کشورهای اروپایی خواند و متذکر شد: بعد از آنکه روسیه صادرات نفت و گاز خود را به اروپایی ها کم کرده این کشورها به فکر چاره افتادند و در واقع با سفر به منطقه به گدایی نفت و گاز آمدند چراکه پس از تصمیم روسیه قیمت نفت و گاز در آمریکا و اروپا قیمت بالایی داشته است.

وی تأکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا در سفر به منطقه از عربستان سعودی درخواست کرد صادرات نفت خود اروپا را افزایش دهد تا توقف صادرات نفت و گاز به اروپا از سوی روسیه جبران شود که عربستان صعودی گفت روزانه 11 و نیم میلیون بشکه نفت تولید و صادر می کند و فقط می تواند یک و نیم میلیون بشکه نفت دیگر آن هم در چند ماه آینده به سبد صادرات خود اضافه کند که می توان گفت بایدن در این هدف خود ناکام ماند.

امام جمعه گرگان ناتوی عربی را هدف دیگر آمریکایی ها دانست و گفت: اجماع کشورهای عربی منطقه علیه ایران یکی از اهداف آمریکا در سفر به منطقه است که آمریکایی ها در این خواسته خود نیز با جواب رد کشورهای منطقه مواجه شدند طوری که لحن سخنان عربستان سعودی نسبت به ایران نرم تر شد و امیر قطر نیز استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز را حق تمامی کشورها دانست که در مجموع می توان گفت بایدن در این بخش نیز با دست خالی از منطقه برگشت و به اهداف مهم خود در سفر به منطقه دست پیدا نکرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان موافقت عربستان سعودی مبنی بر اجازه اسرائیل در استفاده از حریم هوایی این کشور را اقدامی اشتباه دانست و گفت: مکه و مدینه تنها متعلق به عربستان سعودی نیست که این کشور اجازه داده پروازهای اسرائیل از مکه و مدینه انجام شود، قطعاً این اقدام موجب تنفر عمیق همه مسلمانان از عربستان سعودی می شود که به اسرائیل به عنوان دشمن مسلمانان اجازه استفاده از حریم هوایی را داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا گلستان جمهوری اسلامی آیت الله سیدکاظم نورمفیدی عربستان سعودی برجام رئیس جمهور آمریکا سفر به منطقه دنبال ایران عربستان سعودی یکی از اهداف آمریکایی ها جمعه گرگان صادرات نفت نفت و گاز تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • بایدن: زمانی به دنبال خودکشی بودم + بشنوید