Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:54:54 GMT

آمریکا تحریم‌ها را به صورت کامل لغو نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۷۲۸

آمریکا تحریم‌ها را به صورت کامل لغو نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: افرادی که به خوبی موضع دین را درک کرده‌اند در نماز جمعه حضور می‌یابد.

وی در ادامه در خصوص برجام افزود: برخی می‌گویند توافقات حاصل شده است و این در حالی است که به نظر ما عمده عدم توافقات صورت گرفته است، گفته شده همه تحریم‌ها باید لغو شود، ایران باید راستی آزمایی کند و در نتیجه ایران تضمین دهد که در هر سه مرحله ایراد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: باید توجه داشت آمریکا تحریم‌ها را به صورت کامل لغو نخواهد کرد، ممکن است برخی از تحریم‌ها را لغو کند که در کنار آن نیز شرط می‌گذارد و تهدید می‌کند که دو مرتبه تحریم‌ها را بر می‌گرداند و می‌خواهد برجام دو و سه، برجام موشکی و برجام منطقه‌ای را به ایران تحمیل کند، همه باید توجه کنند که همه تحریم‌ها لغو شود.

وی در خصوص راستی آزمایی نیز تصریح کرد: باید توجه داشت که آیا واقعاً اروپایی‌ها حاضر هستند اگر نقض عهدی شد در آینده خود را مقصر بدانند و آیا حاضر هستند اگر آمریکا از برجام خارج شد او را مقصر بدانند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بر روند راستی آزمایی مجلس توجه داشته باشند، ادامه داد: ما نه به عهد و پیمان و نه به عدم عهد و پیمان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در برجام اعتقاد نداریم اما ما عهد خود را نخواهیم شکست و ما باید به همه تعهدات خود پایبند باشیم.

وی گفت: از سوی دیگر باید منابع در اختیار ایران باشد تا محلی برای جبران خسارات وجود داشته باشند و مانند گذشته شکست نخوریم.

امام جمعه اصفهان در خصوص سفر شکست خورده بایدن به منطقه نیز افزود: بایدن در این سفر نتیحه‌ای نگرفت و موفق به افزایش صادرات نفت از کشورهای عربی نشد و ناتوی عربی نیز محقق نشد.

وی ادامه داد: افول و فروپاشی آمریکا و نابودی اسرائیل آرزوی همه ما ایرانیان است و امیدواریم هر چه زودتر این شرایط را شاهد باشیم.

آیت الله مهدوی همچنین با اشاره به سفر پوتین به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در هشت محور با پوتین سخن گفتند ضرورت عملیاتی شدن‌تفاهم‌نامه‌های کشور با روسیه، هشیاری روسیه در برابر سیاست‌های فریبکارانه غرب از جمله فروپاشی شوروی، لزوم همکاری بیشتر ایران و روسیه در زمینه حوادث جهانی، مخالفت با حمله نظامی به سوریه وبه ویژه شرق فرات، همکاری بیشتر اقتصادی دو طرف با توجه به رویدادهای جهانی و تقدیر از موضع اخیر رئیس‌جمهور روسیه در برابر صهیونیست‌ها از مهمترین نکاتی بود که در این دیدار مطرح شد.

کد خبر 5544248

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه اصفهان ابوالحسن مهدوی برجام عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز مشهد خراسان رضوی اربعین حسینی اردبیل جهرم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

 

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند