Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:29:15 GMT

بازگشت حجاج ایرانی با تاخیرهای بیشتر

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۷۶۱

بازگشت حجاج ایرانی با تاخیرهای بیشتر

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تاکنون ۱۲ هزار و ۶۴۶ حاجی به کشور بازگشتند که میانگین تأخیر پروازها تا کنون حدود ۳۳ دقیقه بوده است.

غلامرضا رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: تا کنون ۱۲ هزار و ۶۴۶ حاجی در قالب ۵۱ پرواز از هفت فرودگاه، به کشور بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان هزار و ۷۱۰ دقیقه تأخیر در این پروازها اتفاق افتاده (البته تأخیرهای بالاتر از ۳۰ دقیقه محاسبه شده است) که به صورت میانگین در این پروازها ۳۳ دقیقه تأخیر داشته‌ایم.

وی افزود: تاکنون پروازها در فرودگاه‌های همدان، زنجان، مشهد، کرمان، شیراز، تبریز، بوشهر، بندرعباس، اهواز و اصفهان انجام شده و بازگشت حجاج به استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان و زنجان به پایان رسیده است. همچنین حجاج ایرانی تاکنون ۴۵۵ هزار و ۱۹۴ کیلوگرم بار همراه داشته‌اند که به صورت میانگین در هر پرواز ۸۹۲۵ کیلوگرم بار وجود داشته و هر حاجی با خود ۳۵ کیلوگرم بار به صورت میانگین آورده‌ است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از ۱۸ فرودگاه کشور انجام خواهد شد، گفت: فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان، همدان و امام خمینی (ره) میزبان حجاج ایرانی هستند که پرواز بازگشت آن‌ها از پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۳ تیرماه آغاز شده و تا جمعه هفته آینده هفتم مردادماه ادامه خواهد داشت.

رستمیان با بیان اینکه ۱۱۳ پرواز برای بازگشت حجاج به کشور برنامه‌ریزی شده که تا کنون ۴۷ درصد آن انجام شده است، درباره پروتکل‌های درنظر گرفته شده برای حجاج ایرانی اینگونه توضیح داد: ناظران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه فرودگاه‌های کشور مستقر هستند و غربالگری زائران در ورودی فرودگاه‌ها انجام می‌شود. در این میان برخی از حجاج خودشان بیماری یا علائم‌شان را اظهار می‌کنند و مدیران کاروان‌ها نیز به محض مشاهده علائم در هر یک از حجاج آن را به اطلاع ناظران بهداشتی می‌رساند. البته با وجود بروز علائمی از حاجیان وضعیت حادی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حج پروازهای حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بازگشت حجاج حجاج ایرانی فرودگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

این مرجع تقلید افزود: هم زائران و هم مسئولین بعثه ها باید در نشست و برخوردها و در تمامی رفتار و گفتار خود دعوت به وحدت را سرلوحه کار خود و برنامه ها و فعالیت ها داشته باشند تا دیگر زائرین از رفت و آمد و گفتار اینها احساس وحدت نمایند.

وی با بیان اینکه حج برنامه بین المللی اسلام است، بیان کرد: قرآن که کتاب بین المللی هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیش از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و حج برنامه بین المللی اسلام است و باید همگان از فرصت حج که سفری بین المللی است برای نشر معارف استفاده نمایند.

آیت الله جوادی آملی خطاب به روحانیون کاروان ها بیان داشتند: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم!؟ سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.

کد خبر 6096061

دیگر خبرها

  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد