Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: ملاک مبنا در اسلام بر اساس تقوای الهی است، گاهی در جامعه افرادی بر اساس تقوا عمل نکرده و یا سخن نگویند، این موجب نمی‌شود دیگران از سخن و رفتار برخواسته از تقوا فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد کسی را قبول نداریم، به ۲ شیوه می‌توان سخن گفت، نخست سخنی همراه با ظلم و ستم و دیگر سخنی بر مسیر حق و بر اساس عدل و انصاف است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت روز یکشنبه مبنی بر روز مباهله، بیان داشت: وقوع این روز در سال دوم هجری بود، همچنین بخشیدن انگشتر در رکوع توسط حضرت علی علیه‌السلام و نزول آیات سوره انسان در این روز بوده است.

شاهرخی بر گرامی‌داشت و تبیین مناسبت‌ها تاکید و تصریح کرد: این مناسبت‌ها ضمن حقانیت بودن رسول گرامی اسلام، بیانگر این است که ولایت، امامت و حاکمیت برای امیرالمومنین علیه‌السلام و اولاد معصومین ایشان بوده است.

وی بیان داشت: در آستانه روز پنجم مرداد و برگزاری نخستین نمازجمعه به دستور امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروزه قریب ۹۰۰ نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: تشکیل کمیته‌های مختلفی چون کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی و حضور عوامل انتظامی و امنیتی و سازمان‌های دولتی در شمیم خدمت در سال‌های اخیر در نمازجمعه برجسته بوده است.

شاهرخی ادامه داد: روز چهارشنبه مصادف است با پیروزی غرور آفرین رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، روزی که با وجود پذیرش قطعنامه، دشمنانی چون آمریکا با خوی ستم‌گری خود صدام را مجبور کرد که مجدد به مرزهای ایران اسلامی حمله کرده و تهران را تصاحب کنند، اما از سوی رزمندگان ضربه سهمگینی خوردند و توان نظامی منافقین نابود شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از شهدای عملیات مرصاد مربوط به استان لرستان بوده است، گفت: مردانی که در آخرین عملیات جنگی برگی درخشان بر تاریخ مقاومت استان افزودند.

امام جمعه خرم‌آباد به مناسبت روز تکریم خانواده و بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: در قرآن کریم بیان شده که اساس و پایه خانواده بر اساس مودت است، دوستی جنبه طرفینی داشته اما رحمت جنبه ایثار دارد که این فداکاری گاهی باید از طرف مرد و گاهی زن باشد.

شاهرخی اظهار کرد: چرخه حرکت یک کشور حاصل بهره‌گیری از دانش و تجربه و کار کسانی است که علم و تلاش خود را به نسل بعدی منتقل کردند و از آنان به عنوان بازنشسته یاد می‌شود.

وی بر تامین معیشت بازنشستگان تاکید و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در یک زمان‌بندی منطقی عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را جبران کنند، همچنین بازنشستگان شیوه‌ای را برای بیان مطالبات خود انتخاب کنند که اسباب خوشحالی دشمنان را فراهم نکند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه خرم آباد عملیات مرصاد تامین معیشت بازنشستگان روز تکریم خانواده خرم آباد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام حسینی در خطبه‌های نمازجمعه گفت: جنبشی که در دانشگاه‌های آمریکا به راه افتاده، موج بیداری دانشجویی علیه صهیونیستهاست و به اروپا نیز سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض نشان داد دولت‌های غربی که دم از حقوق بشر و آزادی بیان می‌زنند، برابر دانشجو و استاد نمی‌توانند چهره واقعی خود را مخفی کنند و دست به خشونت می‌زنند.

خطیب موقت نمازجمعه کیش، تاکید کرد: این بیدار‌ی و خیزش دانشجویی در اروپا و آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را به جهانیان نمایان کرد.

حجت الاسلام حسینی ابراز امیدواری کرد این بیداری توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردم غزه را نقش بر آب کند.

وی به سالروز خروج یکطرفه آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و این حرکت نشان داد دیپلماسی و میز مذاکره زمانی اثر بخش است که میدان قوی باشد.

خطیب موقت نمازجمعه کیش، با تبریک هفته معلم از زحمات معلمان کیش قدردانی و تاکید کرد: جایگاه معلم زمانی ویژه خواهد بود که برای وضعیت مسکن و معیشت آنان فکر اساسی شود، چرا که این مسائل بر سطح تعلیم و امنیت روانی معلمان تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام حسینی از مسئولان خواست با همکاری یکدیگر برای رفع مشکلات معلمان تلاش کنند و از معلمان هم خواست در ارتقا جایگاه و سطح دانش خود کوشا باشند.

وی خطاب به معلمان گفت: از روش و منش استاد شهید آیت الله مطهری الگو بگیرند.

خطیب موقت نمازجمعه کیش به اجرای طرح نور و رضایت مندی مردم از طرح نور اشاره کرد و با قدردانی از فراجا برای اجرای این طرح گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر طرح نور در کشور، دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی باید هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند.

حجت الاسلام حسینی، شهادت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: ایشان با تعلیم و پرورش شاگرادن خود، محور وحدت بین مذاهب اسلامی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد