Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:24:21 GMT

نماز جمعه جامعه را از تحریف در امان می‌دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۹۴۲

نماز جمعه جامعه را از تحریف در امان می‌دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حبیب پهلو زاده در خطبه نماز جمعه این هفته اهرم عنوان داشت: حکومت انسان بر انسان به استبداد و استکبار کشیده خواهد شد، اگر جوان ما بخواهد مصداق عینی و مثال امروز حکومت انسان‌های غیرالهی بر دیگران را ببیند به مساله راه انداختن جنگ‌ها و کشتن میلیون‌ها انسان و وضع تحریم‌ها علیه دیگر کشورها از جمله کشور خودمان لمس خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهرم اظهار داشت: هر کوچه‌ای به نام شهیدی است و این از طغیان و استکبار انسان‌های غیر الهی بوده که در تمام دنیا این کار را کرده‌اند، ۴۳ سال است که این مملکت در تحریم قرار دارد اما الحمدلله جوانان غیرتمند این مرز و بوم در مقابل همه دشمنی‌ها چه در جنگ نظامی و چه در جنگ اقتصادی و در جنگ شناختی استقامت کردند و دشمن هم از همین مقاومت شما مردم واهمه دارد چرا که مقاومت در مقابل استکبار یعنی بسته شدن راه تنفس استکبار و آمریکا است.

وی گفت: اگر امروز کسانی که سال‌ها مسئول بودند در بالاترین جایگاه اجرایی کشور از پول بیت المال ارتزاق کردند، باید اقتصاد، حجاب و فرهنگ را تعالی می‌بخشیدند اما امروز فرزندان همین مسئولین با زبانی دراز و با بی شرمی تمام مدعی اموری می‌شوند که خود مسبب آن بوده‌اند.

وی ادامه داد: این طبقه همان طبقه ملأ زمان انبیا هستند، چون ثروتشان کم می‌شد به هر کاری دست می‌زدند تا زنده بمانند. امروز هم همین طبقه آقازاده‌ها که از بیت المال خورده‌اند و به گلوگاه‌های قدرت و ثروت و رانت دست پیدا کرده‌اند در فضای مجازی با سیاه نمایی و تحریف در واقعیت‌ها و نفوذ در دل نوجوانان و با راه انداختن کمپین‌های مختلف می‌خواهند حیا و عفت را از دختر و پسر ما و شما بگیرند با کمپین علیه گشت ارشاد می‌خواهند راه تنفس خودشان -که در حال خفه شدن هستند - باز کنند. آمریکا با آن ابرقدرتی در حال اضمحلال است اما باید مراقب افعی‌ها و دشمن داخلی بود که در فضای مجازی در کمین حجاب و حیای دختران ما و شما هستند.

پهلو زاده اظهار داشت: سفر روزهای گذشته رئیس جمهور فرتوت آمریکا به اسرائیل و عربستان بود، که بیشتر به دوره گردی شبیه بود تا سفر، و نه مساله ائتلاف دفاع منطقه‌ای علیه ایران و نه در افزایش تولید نفت چراکه عربستان ظرفیت تولید بیشتر را ندارد و مواردی دیگر دست پیدا نکردند بلکه یک سفر تبلیغاتی و با دستاورد نزدیک به هیچ. و به گفته بعضی از تحلیل گران سفر بایدن شرکت در مجلس ختم طرح از پیش مرده «معامله قرن» بود.

امام جمعه اهرم بیان کرد: در دیدارهای رئیس جمهور ترکیه و روسیه با مقام معظم رهبری نکاتی به رئیس جمهور ترکیه متذکر شدند که حفظ تمامیت ارضی روسیه بسیار مهم است و حمله به شمال سوریه به ضرر ترکیه است و به نفع تروریست‌ها است و ایران همواره از دولت شما حمایت کرده و ایران دوست دوران سخت شما بوده و به این نکته هم تذکر دادند که مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان جمهوری اسلامی با آن مخالفت می‌کند و امنیت ترکیه را امنیت خود می‌دانیم و باید آمریکایی‌ها از شرق فرات بیرون رانده شوند.

وی گفت: تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان مراسم عید غدیر چه کسانی که اطعام دادند که بیش از ۲۵ هزار نفر اطعام داده شد توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد و بنیاد بین المللی غدیر و خیرین و مؤسسه‌های نیکوکاری و دیگر عزیزان و همچنین نوجوانانی که در برپایی کاروانهای شادی غدیری و بانیان و هیأت امناها از همه عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم همچنین از برگزار کنندگان مراسم واقعه غدیر در روستای عالی حسینی که ان شاء الله در سال‌های بعد این نوع مراسم با کیفیت و کمیت بیشتری ادامه پیدا کند و از خداوند می‌خواهیم که به برکت عید غدیر ما و نسل ما را زیر بیرق ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین ثابت قدم قرار دهد.

پهلو زاده ادامه داد: ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است که وارد نشدن بزرگان مسیحیان نجران با اهل بیت در مباهله و مصالحه نشانی دیگر بر حقانیت و اثبات صدق نبوت و ولایت اهل بیت علیهم السلام و ولایت امیرالمومنین علی بن ابیطالب است.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: ۶ مرداد روز ملی کار آفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. این روز را به همه عزیزانی که در این عرصه تلاش و زحمت می کشند تقدیر و تشکر می‌کنیم و عرض خدا قوت داریم. لازمه اشتغال و کارآفرینی مساله مهارت آموزی است و با توجه به اینکه کشور ما در عرصه رفع بیکاری نیازمند ایجاد اشتغال است ضروری است که خانواده‌ها نسبت به انتخاب رشته و فن و حرفه‌ای که قرار است برای آینده فرزندانشان انتخاب کنند اهتمام لازم داشته باشند نه اینکه مدرسه و دانشگاه همه را تمام کند بعد تازه به فکر کنند برای اشتغال چه باید کرد. ایجاد اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو آموزش تخصصی نیروی انسانی ماهر است.

وی افزود: در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب هستیم در ایران اسلامی و برکات این نماز عبادی سیاسی در انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار بوده است و با تبیینی که در هردو خطبه صورت می‌گیرد و مسیر تقوا را برای جامعه نشان می‌دهد و با تبیین و روشنگری از آرمان‌ها و ارزش‌ها صیانت می‌شود و در یک کلام نماز و خطبه‌های نماز جمعه جامعه را از تحریف و نفوذ در امان می‌دارد و در جهت رسیدن به تمدن اسلامی نقش بسیار مهمی دارد.

پهلو زاده خاطرنشان کرد: نماز جمعه برای همه افراد است نه برای طبقه خاصی با یک طیف خاص فکری. نماز جمعه محل ایجاد وحدت قلوب و مودت بین مؤمنین است. نماز جمعه محل از بین بردن اختلاف طبقاتی است. نماز جمعه تنها نمازی است که امر به شتافتن و سرعت گرفتن برای رسیدن به آن صادر شده «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلی‏ ذِکْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُون‏» نماز جمعه حج فقرا و مستمندان است. همانطور که در حج همه مسلمین با همه افکار و سلایق و بدون اختلاف در یک لباس و با یک روش و با یک کلام با کمال وحدت و همدلی خانه معبود را طواف می‌کنند نماز جمعه هم باید همه و همه با همدلی و وحدت، اقامه کننده و مقوم محور عبادت و ولایت باشیم. نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند آیا می‌خواهید اهل بهشت را به شما معرفی کنم؟ کسی که گرمای شدید و سرمای شدید و بارش باران، او را از نماز جمعه باز نمی‌دارد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: لذا شبکه امامت جمعه در سراسر کشور وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارد و این مهم میسر نخواهد شد جز با همراهی و همدلی مردم شریف و عزیز که الحمدلله تاکنون چنین بوده است.

وی گفت: شبکه امامت جمعه محور توجه و محل مراجعه مردم هستند، نقش تربیت نسل تمدن ساز به عهده این شبکه و ائمه جمعه است و نگاه پدرانه لازمه شبکه امامت است و در یک کلام می‌بایست امام و معیار شاخص در همه امور باشد.

وی ادامه داد: توقع و انتظار از ائمه جمعه بسیار بالاست هم میدان دادن به نوجوانان و هم تکریم بزرگان، هم حل مشکلات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مردم و هم مسئولین را وادار به کار کردن برای مردم و هم مطالبه به حق مردم را مطرح کردن و به نتیجه رساندن، لذا همه این موارد و بیشتر نیاز به همدلی و وحدت دارد.

وی بیان کرد: همین جا از همه مردم شریف و نجیب شهرستان بویژه مردم عزیز اهرم که در این دو سال به عنوان سرباز نظام در خدمتشان بودیم هرچه دیدیم همه خوبی و محبت شما مردم عزیز بوده و خاضعانه از شما می‌خواهیم که با نظرات و انتقادات ما را در رسیدن به اهداف این شبکه و جایگاه تعالی بخش نماز جمعه کمک کنید و از همه ائمه محترم جمعه سابق اهرم و مسئولین ستادهای قبل و فعلی صمیمانه تشکر می‌کنم.

کد خبر 5544264

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بوشهر خطبه های نماز جمعه اهرم عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز مشهد خراسان رضوی اربعین حسینی اردبیل سنندج امام جمعه اهرم پهلو زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم. بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب»

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم