Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز نماز جمعه یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه کانون روشنگری و مشعل هدایت و امید است، تصریح کرد: در نماز جمعه هم باید مسائل روز کشور و منطقه بیان شود و هم باید مرکز هدایت و ارشاد مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر چمران افزود: نماز جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی هر شهر است. امروز نماز جمعه توانسته فتنه‌های سنگین را خاموش و خنثی کند. حضور ائمه جمعه در حوادث گوناگون و در شرایط سخت در کنار مردم و در میان مردم بودن باعث امید در دل مردم شده است.

عبادی عنوان کرد: نماز جمعه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب و مایه امید برای آحاد جامعه و مستضعفان جهان است، نکته‌ای که باید همه ائمه جمعه سراسر کشور به آن توجه کنند این است که باید زبان گویای مردم باشند چرا که امروزه نماز جمعه پناهگاه همه اقشار جامعه است.

وی یادآور شد: مردمی‌ترین نهاد در کشور نهاد امامت جمعه است. انتظار می‌رود همه مسئولان در تقویت نماز جمعه همت و از این ظرفیت عظیم برای ارتباط با مردم استفاده کنند.

خطیب جمعه شهر چمران با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: باید همه آحاد جامعه و ارگان‌های دولتی همت کنند تا این امر در جامعه نهادینه شود. این امر متعلق به مردم ایران اسلامی است و این مردم ثابت کردند اگر پای کار هر امری بیایند، آن امر محقق شده است.

عبادی با گرامیداشت روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: اگر بخواهیم آمار بیکاری کم و اشتغال در جامعه شکوفا شود باید حرفه‌آموزی را در مدارس تقویت کنیم و دانش‌آموزان و دانشجویان حرفه‌ای بیاموزند و این اندازه وابسته کارهای اداری نباشند که هر چه سریع‌تر وارد بازار کار شوند.

وی تأکید کرد: امروز یکی از ضعف‌ها در آموزش، بی توجهی به حرفه‌آموزی جوانان است که باید این مطلب مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

کد خبر 5544273

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهر چمران خطبه های نماز جمعه آموزش فنی و حرفه ای اشتغال زایی بیکاری عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز مشهد خراسان رضوی اربعین حسینی اردبیل سنندج حرفه آموزی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی صبح سه شنبه در هشتمین همایش سراسری نشست مشترک مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که در استان کردستان برگزار شد، به ظرفیت های بالای استان کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی است.

وی به اهمیت توجه مطالبات مردم کردستان اشاره کرد وافزود: مطالبات استان کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت به بهره‌برداری رسیده است و این امر باید به خوبی منعکس شود.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ظرفیت های مهم استان کردستان باید به صورت ویژه در رسانه ملی منعکس شود.

بیش از ۴ هزار کارگاه و واحد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد

وی به تعداد واحد و کارگاه های سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ کارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد.

عظیمی به لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی امسال است.

وی از وجود ۴۰ هزار مربی و ۸ هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و بیان کرد: این مهم نشان از تأثیر گذاری و اهمیت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در امر تولید و مهارت دارد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه استان کردستان باید عزم جدی تری برای مهارت آموزی داشته باشد گفت: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است.

وی اضافه کرد: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی و خادمان کشور باید به برخی موضوعات با نگاه ویژه تری بنگرند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره در حوزه هدف گذاری می‌کند، دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

کد خبر 6092953

دیگر خبرها

  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد