Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی گفت: امروز نسل جوان باید بیش از گذشته با شخصیت تاریخ ساز امام راحل آشنا شوند، امام خمینی(ره) معلم بزرگی بود که مقاومت را به ملت ایران و تمام آزادیخواهان جهان آموخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در ادامه برنامه های سفر یک روزه هیئت دولت به استان مرکزی در جمع مردم خمین در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: امروز نسل جوان باید بیش از گذشته با شخصیت تاریخ ساز امام راحل آشنا شوند، اخلاص اولین ویژگی امام بود و دلدادگی به مکتب اسلام و اهل بیت(ع) بود که امام راحل را به این جایگاه رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی افزود: روح امام راحل همواره مددکار افرادی است که برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی جانفشانی می‌کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان معلم بزرگ انقلاب اسلامی مقاومت را به ملت ایران و تمام آزادیخواهان جهان آموخت و بازخوانی و بازگو کردن سخنان ایشان مصداق جهاد تبیین است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام(ره) مردم را باور داشت درحالی‌که خیلی سیاسیون از مردم برای منافع خود دم می‌زنند اما امام(ره) فرمودند "میزان رأی ملت است" افزود: نگاه مردم برای امام مهم بود و به کارآمدی دین‌باور داشت و معتقد بود نجات انسان امروز معاصر در به کار بستن احکام دین است و عمل به دین در جامعه را یکی از ضروریات می‌دانست.

وی اضافه کرد: درحالی‌که دینداران معتقدند که دین امری شخصی و فردی است، امام(ره) باورشان این بود که دین می‌توانند فرد، جامعه، سیاست اجتماعات بشری را اداره و هدایت کند.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: از ویژگی‌های امام(ره) توجه به محرومان و مستضعفان نه‌تنها در ایران بلکه در عالم بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرماید پیروی از خط امام در جامعه باشد و هرکس که دغدغه‌های امام را بداند، مقام معظم رهبری الگوترین خط نورانی امام است.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: مردم خمین نشان داده‌اند که نه‌تنها با امام همشهری هستند بلکه در رفتارشان امام را خوب شناخته و از امام خوب پیروی کرده‌اند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: یک هزار شهید و ۲ هزار و ۵۰۰ ایثارگر و جانباز در خمین نشان از این دارد که زادگاه امام راحل مزین بنام شهیدان است.

وی یادآور شد: مردم خمین نشان دادند مردمی انقلابی، حزب الهی، شهیدپرور و با بصیرت هستند و این بصیرتی که امروز در مردم خمین سراغ داریم همان درس‌های دشمن‌شناسی و عدم اعتماد به بیگانگان است که از امام آموختند.

آیت‌الله رئیسی گفت: کارهایی که در خمین انجام‌شده با آنچه باید انجام شود فاصله دارد و اشتغال نخستین مشکل در این شهرستان است و دولت پیگیر حل مشکلات بیکاری در خمین است.

وی ادامه داد: کارهایی که در خمین انجام‌شده با آنچه باید انجام شود فاصله دارد و اشتغال نخستین مشکل در این شهرستان است و دولت پیگیر حل مشکلات بیکاری در خمین است.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در واحد تولیدی مانا انرژی اقدامات خوبی درزمینهٔ تولید انجام‌شده است که می‌تواند اشتغال خوبی را در شهرستان در پی داشته باشد.

تولیدکنندگان بسترساز قدرت تولید در کشور هستند

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمند مؤلفه‌هایی نظیر تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعتی و صادرات دارند گفت: تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بسترساز قدرت تولید در کشور هستند که نیاز داخلی را به کشورهای دیگر کاهش می‌دهد.

وی افزود: امروز هر کاری که در راستای تولید انجام شود مهم است و نیاز کشور را درزمینهٔ های کشاورزی و صنعتی  برطرف می‌کند و سبب استقلال و عدم اتکا به کشورهای دیگر می‌شود.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: برخی کارخانه‌های به دلیل خصوصی‌سازی و افراد غیر توانمند و نادرست تعطیل شدند یا تولید آنها کم شده است.که باید زیرساخت‌ها فعال شوند تا مشکل تولید و اشتغال به‌عنوان یکی از مسائل محوری جامعه برطرف شود و ما پیگیر هستیم.

کلنگ زنی در دستور کار دولت نیست

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ما به دنبال کارهای باقی‌مانده هستیم و کلنگ زنی در دستور کار ما نیست و حل گرفتاری‌های مردم در دستور کار دولت است.

وی بابیان اینکه مسئله دیگر در این شهرستان مشکلات دامداری و کشاورزی است که باید برطرف شود بیان کرد: آب یکی از مشکلات کشاورزان است و این مشکل کشاورزان و دامداران حتماً باید برطرف شود و این مهم مورد تأکید است و در دستور کار قرار دارد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما به دلیل برخی سو مدیریت‌ها، مشکلات نقدینگی و مواد اولیه برخی طرح‌ها نیمه تعطیل مانده‌اند و باید با زیرساخت‌های موجود آنها را فعال کنیم و نگرانی مردم در استان و شهرستان‌هایی نظیر خمین برطرف شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: حضور پرشور مردم خمین در این اجتماع برای من مسئولیت آفرین است و این حضور به اعتبار نام امام، مقام معظم رهبری و خون شهدا است و جایگاه من خدمتگزاری مردم برای حل مشکلات است و لذا این نگاه مقام معظم رهبری که ما می‌توانیم باید سرلوحه کار همه باشد.

وی ادامه داد: راهکار برون‌رفت از مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تهدیدها در داخل کشور و در دستان توانمند مردم و استفاده از نیروی کارآمد و استفاده از ظرفیت موجود است.

آیت‌الله رئیسی گفت: تابع امام و رهبری و شهدایی نظیر سردار سلیمانی هستیم که "ما می‌توانیم" را به ما آموخت و باور ما این است که باوجود مشکلات آینده کشور روشن است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری مشکلات برطرف خواهند شد.

اصلاح بسترهای فسادزا شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند

رئیس‌جمهور گفت: هر مشکل اقتصادی که در آن فساد و رانت‌خواری است با آن مبارزه خواهیم کرد و اصلاح بسترهای فسادزا می‌تواند شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند و دولت با هرگونه فساد مبارزه می‌کند و به فضل الهی با پشتوانه مردمی مبارزه با فساد را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: علاوه بر اصلاحات اقتصادی، کار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را انجام می‌دهیم و در حوزه نفت، انرژی کارهای خوبی انجام‌شده است که می‌تواند تورم را در جامعه کنترل کند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تحقق این امر مهم با همراهی مردم با دولت و مسئولان نتیجه‌بخش خواهد بود و بسیاری از رانت‌خواری‌ها ریشه‌کن می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله رئیسی امام خمینی ره دستور کار رئیس جمهور انجام شده برطرف شود مردم خمین امام راحل امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به رابطه مستقیم تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم گفت: بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان، امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست با فرمانداران و دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران استان کرمان که با موضوع تبیین شعار سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: تولید فصل مشترک تمام صاحب‌نظران حوزه اقتصاد و مهمترین محور در چرخه اقتصادی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به مسئله تولید افزود: تولید با تمام رده‌های سنی در ارتباط است، همچنین تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم رابطه مستقیمی دارد و بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه کشور با عقب‌ماندگی ۱۰ ساله و رکود مواجه است و جهش با حضور مردم محقق می‌شود، تأکید کرد: با سرمایه‌های خُرد امکان مردمی‌سازی وجود دارد و در صورت خسارت نیز آسیب‌ها کمتر است، باید الگوهای موفق را نشان دهیم تا مردم بدانند چه اقدامات ارزشمندی می‌توانند انجام دهند.

کد خبر 748736

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • مطهری امام
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود