Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:17:03 GMT

باید به تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۹۹۴

باید به تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم

ایسنا/مرکزی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم بر این است که در این زنجیره ارزش وارد شود و زمینه سازی فروش و فروش دیجیتال داشته باشیم، باید حتما به بازارهای دیجیتال و تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم و بتوان همه مولفه ها را در زنجیره ارزش جانمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم جلالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صنایع دستی حلقه مفقوده اقتصاد و فرهنگ است و با توجه به اینکه اکثر بانوان استان مرکزی مشغول به کار صنایع دستی هستند، باید تنوع بیشتری بویژه در حوزه رودوزی های سنتی داشته باشیم و تبادلات فرهنگی نیز باید باشد و بتوان همگرایی بین هنرهای دستی و صنایع دستی در استان مرکزی و استان های همجوار ایجاد کرد و بتوان با رویکرد اشتغال زایی برای نسل جوان به صنایع دستی نگاه کرد.

وی افزود: در حوزه بازار فروش محصولات صنایع دستی باید یک چندجانبه گر دیده شود، یکی از ظرفیت ها بازارچه ها هستند که بازارچه باید نمادی از تمام میراث فرهنگی ملموس باشد تا بتواند گردشگر را ترغیب کند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنکی ،گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: لازمه این ترغیب این است که تنوع محصولات و شاخص سازی و بازار پردازی مختلف وجود داشته باشد تا فروش انجام شود. باید زنجیره تولید از ابتدا تا سبد مصرف مورد توجه باشد تا بتوان ارزآوری و سودآفرینی داشت.‌

جلالی بیان کزد: تمام تلاش دولت سیزدهم بر این است که در این زنجیره ارزش وارد شود و زمینه سازی فروش و فروش دیجیتال داشته باشیم، باید حتما به بازارهای دیجیتال و تجارت جهانی دیجیتال فکر کنیم و بتوان همه مولفه ها را در زنجیره ارزش جانمایی کرد.

وی ادامه داد: هنرمندان بعد از دوران کرونا فرصت طلایی برای حضور در بازارهای مجازی و پلتفرم ها و سایت های مختلف پیدا کردند و ظرف زمان و مکان را شکستند. بازازچه زمان و مکان مشخصی برای بازدید دارد اما در فضای مجازی زمان و مکان خاصی وجود ندارد و وظیفه مسئولین تسهیلگری برای حضور هنرمندان مجازی و ساماندهی حمل و نقل کالاست.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنکی ،گردشگری و صنایع دستی گفت: مشکل تجارت دیجیتال موضوع حمل و نقل و اعتماد مشتری و نمادهای اعتمادسازی است که باید در راستای رفع این مشکل تلاش کرد.

وی در خصوص بیمه هنرمندان افزود: متاسفانه سال های گذشته هنرمندان، کارگر فصلی محسوب شدند و این نگاه فصلی بودن به هنرمندان باعث شد نتوانیم برنامه ریزی دایمی برای بیمه هنرمندان داشته باشیم و تمام تلاش ما این است که در برنامه هفتم توسعه و قوانین مجلس بتوان بیمه هنرمندان را در قالب یک اصل ثابت تبدیل کرد، همچنین باید اشتغال هنرمندان رونقی داشته باشد که خودشان  اقدام به بیمه کنند و افرادی را نیز تحت پوشش داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی سفر استانی رئیسی صنایع دستی زنجیره ارزش داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود