Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:58:12 GMT

هر کس حجاب را انتخاب کرده از سر ایمان و وجدان است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۱۰۰۸

هر کس حجاب را انتخاب کرده از سر ایمان و وجدان است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر گفت: تا به امروز هر کس حجاب را انتخاب کرده از سر اجبار نبوده بلکه از سر ایمان، وجدان، حیا و فطرت بوده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری امروز ۳۱ تیر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر با اشاره به  ۵ مرداد ماه سالروز برگزاری نماز جمعه، یاد و خاطره دو امام جمعه فقید شهرستان آیت الله فاضلیان و آیت الله میرشاهولد را گرامی داشت و اظهار کرد: این دو شخصیت از نظر علمی و معنوی جایگاه برحسته‌ای داشتند و به عنوان دو رهبر دینی و انقلابی حق بزرگی بر گردن مردم ملایر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقراری با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه در ملایر یک هفته بعد از نماز جمعه تهران، افتخاری برای شهرستان ملایر است، گفت: این به برکت پیگیری های آیت الله میرشاهولد به عنوان یک عالم دلسوز است.

وی به جایگاه برجسته نماز جمعه اشاره و مطرح کرد: ما سه اجتماع در اسلام داریم؛ نماز جماعت، نماز جمعه و اجتماع برای حج است.

برقراری ادامه داد: در بین این سه اجتماع نماز جمعه از تمایز ویژه ای برخوردار است، چرا که در اجتماع نماز جمعه دو خطبه است که در دو اجتماع نماز جماعت و حج این را نداریم.

وی با بیان اینکه در خطبه های نماز جمعه مردم با مسائل دینی و سیاسی آشنا می‌شوند، افزود: پیامبراکرم(ص) فرمود کسی که نماز جمعه را  عمدا ترک کند زندگی اش سر و سامان پیدا نمی کند.
امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه بنا به فرموده امام علی(ع)، کسی که سه هفته عمدا نماز جمعه را ترک کند منافق است و منافق از دنیا می‌رود، اضافه کرد: روایات زیادی دیگری نیز در این زمینه داریم که اهمیت نماز جمعه را می‌رساند.
 وی با بیان اینکه در نماز جمعه سوره جمعه نازل شده است، افزود: نماز جمعه ذکر الله و خیر برای مردم است و این آیه قرآن است.
برقراری با بیان اینکه نماز جمعه ارزش والایی دارد، تصریح کرد: امام فرمود اگر دستاورد انقلاب چیزی نبود الا نماز جمعه، ارزش داشت و این نماز جمعه یکی از هزاران دستاورد انقلاب اسلامی است.
وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری باشکوه جشن‌های غدیر، گفت:این نشان می دهد که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بر پایه مردم، با مدیریت خوبی برنامه ریزی شده است که قابل تقدیر بوده  و قطعا سالهای آینده بهتر خواهد شد .
امام جمعه ملایر با اشاره به روز مباهله و شان نزول سوره دهر درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)  افزود: این روز به عنوان روز تکریم خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه نسل امروز ما نیازمند تکریم از سوی والدین هستند، خطاب به والدین گفت: باید شخصیت نوجوان و جوان در محیط خانواده حفظ شود چرا که حفظ این شخصیت، کانون خانواده را حفظ می کند.
برقراری با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری ها، عقده شخصیتی و محبتی است گفت:  خانواده‌ها باید با محبت و احترام و  توجه به خواسته‌های منطقی نوجوانان و جوانان، فرزندان خود را از آسیب‌ها و ناهنجاریها دور کنند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن مسئله حجاب را در جامعه نشانه گرفته  است، گفت: دشمن اعتراف کرده که اگر بتوانیم حجاب را در جامعه ایران کم رنگ کنیم یک قدم بزرگ برای براندازی نظام برداشته ایم.
امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه حجاب بهانه است و دشمن اصل نظام را نشانه گرفته است، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ نیز تجربه نشانه داده که اگر دشمنی می‌خواست نظامی را از اقتدار بیندازد، حجاب  و عفاف زنان آن جامعه را نشانه می‌گرفت که نمونه آن آندولس آن روز و اسپانیای امروز بود.
برقراری با تاکید بر حفظ حجاب در جامعه، گفت: به بانوانی که امروز حجاب خود را رعایت نمی کنند، عرض می‌کنم  نیروهای انقلابی و انتظامی هیچ خصومتی با شما  ندارد، حجاب قانون کشور است و در انزار عمومی باید رعایت شود.
وی بیان کرد: تا به امروز هر کس حجاب را انتخاب کرده از سر اجبار نبوده بلکه از سر ایمان، وجدان، حیا و فطرت بوده است.
امام جمعه ملایر افزود: شما نسل جوان باید به بی حجابی اجباری نه بگویید چرا که دشمنان میخواهند بانوان بد حجاب ما را در مقابل نیروهای مذهبی و انقلابی قرار دهند پس نباید فریب دشمن را خورد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها امام جمعه ملایر جمعه ملایر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ماموستا رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: کارگران در توسعه کشور جایگاه ویژه‌ای دارند و رسیدگی به دغدغه‌های آنان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: توسعه کشور در سایه امنیت وایجاد اشتغال قابل تحقق است که دولت سیزدهم در این مسیر گام برداشته است.

امام جمعه سنندج در ادامه بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای تحقق شعار رهبری تاکید کرد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها جنایات رژیم سفاک صهیونیستی را محکوم و یادآور شد: بی تفاوتی مجامع بین المللی در برابر شهادت ۳۴ هزار و ۱۸۳ انسان مظلوم و ویرانی منازل و مساجد و بیمارستان‌ها، نابخشودنی است.

تبریک روز سنه و آغاز هفته معلم به تلاشگران عرصه علم و دانش و لزوم رعایت رعایت حجاب اسلامی، از دیگر مواردی بود که امام جمعه سنندج به آن پرداخت.

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه سنندج
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود