Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد، غرب در سال ۲۰۲۰ در اقدامی با هدف رسیدن به ورودی روسیه تلاش کرد تا در بلاروس جدایی و تفرقه ایجاد کند و این کشور را در هم بشکند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: غرب در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ میلادی تلاش کرد تفرقه و جدایی در بلاروس ایجاد کند و آن را در هم بشکند تا کمربندی از دریای سیاه تا دریای بالتیک بکشد و خودش را به درگاه روسیه برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر شما موفق به ویران کردن بلاروس شده بودید، اکنون نیروهای ناتو به شهر اسمولنسک رسیده بودند.

لوکاشنکو تصریح کرد: رهبران اپوزیسیون بلاروس تصمیم‌گیرندگان نیستند چرا که تصمیمات از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بر آنها اعمال شده است.

وی همچنین گفت: روسیه پیش از آغاز عملیات نظامی ویژه‌اش علیه اوکراین بارها از غرب خواسته بود تا ضمانت‌های امنیتی ارائه دهد. چرا از ارائه چنین ضمانت‌هایی امتناع کردید؟ این بدان معناست که شما خواستار جنگ بودید.

لوکاشنکو تاکید کرد: در حقیقت جنگ اوکراین خیلی قبل‌تر از اینکه روسیه عملیات نظامی ویژه‌اش را آغاز کند، به راه افتاده بود.

وی حمایت خود را از تصمیم روسیه برای آغاز این "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین ابراز کرد و گفت: من از روسیه حمایت می‌کنم. نه فقط به دلیل اینکه ما با روسیه یک اتحاد داریم و نه فقط به خاطر اینکه ما از نظر قانونی موظف هستیم بر مبنای توافق امضا شده با روسیه با هدف ایجاد گروه مشترکی از نیروها در جهت غربی که ارتش بلاروس بخش عمده آن است، این کار را انجام دهیم. این یک حقیقت کاملا واضح و مشخص است که این اصول و مکتب ماست.

رئیس جمهور بلاروس گفت: دلیل این امر این است که اگر روسیه نسبت به اعضای ناتو پیش دستی نمی‌کرد، اکنون آنها ضربه‌ای سازمان‌یافته و کاری به روسیه زده بودند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لوکاشنکو ، حمله روسیه به اوکراین ، روسیه ، بلاروس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لوکاشنکو حمله روسیه به اوکراین روسیه بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت