Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@13:49:46 GMT

تلسکوپ فضایی جیمز وب تا چه حد قدرتمند است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۱۲۳۰

تلسکوپ فضایی جیمز وب تا چه حد قدرتمند است؟

در این گزارش با مقایسه دو تلسکوپ هابل و جیمزوب میزان قدرتنمدی تلسکوپ فضایی جمیز وب را بررسی می‌کنیم. حدود یک هفته پیش، ناسا اولین تصاویر شگفت انگیزی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده بود را منتشر کرد. تلسکوپ فضایی جیمز وب که در دسامبر ۲۰۲۱ در مدار قرار گرفت، بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی ساخته شده توسط انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینه اولیه در تلسکوپ فضایی جیمز وب شش برابر بزرگتر از آینه‌های استفاده شده در تلسکوپ فضایی هابل است.

به گزارش slashgear، تلسکوپ فضایی جیمز وب می‌تواند به مناطق بسیار دوری از فضا نگاه کند. در واقع، ناسا تایید کرده است که این تلسکوپ قادر به مشاهده اشیایی است که بسیار کم نور هستند و حتی هابل نیز قادر به شناسایی آن‌ها نیست. ناسا امیدوار است که از تلسکوپ فضایی جیمز وب برای انجام طیف وسیعی از تحقیقات کیهانی که از کشف سیارات بالقوه قابل سکونت گرفته تا رصد تولد اولین کهکشان‌ها و ستاره‌های کیهان استفاده کند.

سیاره مشتری

جدیدترین مجموعه تصاویر ارسال شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب به زمین، تصاویر دقیقی از نوار‌های ابر عظیم مشتری را نشان می‌دهد که بر اتمسفر بالایی آن تسلط دارند. در برخی از تصاویر، می‌توان چندین ویژگی فیزیکی سیاره را تشخیص داد از جمله لکه قرمز بزرگ و سیستم حلقه ضعیفی که سیاره را احاطه کرده است. موارد دیگری که در این تصویر قابل مشاهده است شامل برخی از قمر‌های مشتری از جمله اروپا، تبه و متیس است. بباید اشاره کرد که اروپا قمر بزرگ مشتری است که هدفی بالقوه برای اکتشافات آینده بشر است. مطالعات قبلی همچنین نشان داده است که این قمر دارای اقیانوس عظیمی است که در زیر پوسته یخی و ضخیم خود پنهان شده است.

در حالی که ممکن است این تصاویر به اندازه تصاویری که در ابتدا دیدیم تماشایی به نظر نرسند، دانشمندان ناسا بسیار هیجان زده هستند. استفانی میلام که یک دانشمند سیاره‌شناسی در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا است، گفت: "روشنایی و وضوح تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شگفت‌زده شده است". میلام به‌ویژه تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفت که تلسکوپ حلقه‌های ضعیف مشتری را در اولین تلاش خود ثبت کرد.

تلسکوپ جیمز وب

این تلسکوپ علاوه بر رصد اجرام آسمانی بزرگی مانند مشتری و قمرهایش، آزمایشاتی را نیز انجام داد تا ببیند در هنگام برخورد با اجرام در یک حرکت سریع چقدر خوب عمل می‌کند. به گزارش میلم، این تلسکوپ با نمرات فوق العاده‌ای این آزمایش را پشت سر گذاشت. در همین حال، برایان هولر، دانشمند مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور، معتقد است که تمام تصاویر منتشر شده توسط ناسا، عملکرد مطلوب تلسکوپ فضایی جیمز وب را نشان می‌دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فضایی تلسکوپ تلسکوپ فضایی تلسکوپ جیمز تلسکوپ کروی تلسکوپ فضایی جیمز وب شده توسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه، از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت. از تصاویر منتشر شده مشخص است که گلزار در بخش VIP استادیوم نشسته است. در ورزشگاه‌های بسکتبال مخصوصا در NBA نزدیکترین جایگاه به زمین بازی و پشت نیمکت تیم‌ها گران‌ترین قیمت را دارند.

این تصویر نشان می‌دهد که محمدرضا گلزار تقریباً پشتِ نیمکت لیکرز و جایی که لبرون جیمز حضور دارد، نشسته است. بلیت‌های این جایگاه بستگی به اهمیت بازی دارد، اما برای این بازی تا حدود ۱۹۹۵ دلار (حدود ۱۲۵ میلیون تومان با نرخ دلار امروز) رسیده است.

در بازی‌های بعدی پلی‌آف همین جایگاه احتمالاً تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.

 

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد