Web Analytics Made Easy - Statcounter

از شایعه تا واقعیت: هفته گذشته  شایعات زیادی در فضای مجازی ساخته و منتشر شد که هر کدام حواشی را تا  چند روز در فضای رسانه‌ای به وجود آورد.

پوتین و اردوغان دو رئیس جمهور تاثیرگذار منطقه در این هفته وارد کشورمان شدند که توجه رسانه های جهان را به خودش معطوف کرد. بسیاری از رسانه‌های معاند سعی کردند تا با بهانه‌گیری ها از جمله اسکورت وی توجهات را از این سفر دور کنند همانطور که در سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه هم چنین اتفاقات افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا استقبال وزیر روس از رئیسی را نشانه عدم توجه روسیه به ایران جلوه دادند و یا نشستن رئیسی و پوتین دور یک میز بزرگ را علامت تحقیر ایران تلقی کردند.

یکی از شایعات دیگر مربوط به تصادف خوردوی تشریفات بود که منجر به مصدومیت دو شهروند تهرانی شد اما در خبرها به دروغ صحبت از کشته شدن چند عابر پیاده کردند.

 

 

* افتتاح قهوه خانه توسط امام جمعه!

طی روزهای گذشته شایعه «افتتاح قهوه‌خانه خورموج توسط امام جمعه» سروصدای زیادی به پا کرد.

 

اما واقعیت این است که فرد جوانی که سال‌ها دچار اعتیاد بوده است با کمک امام جمعه به کمپ ترک اعتیاد رفته و ترک می‌کند. پس از ترک از طریق  بهزیستی وامی گرفته و کسبی را آغاز کرده، امام جمعه برای تشویق این جوان در روز افتتاحیه مغازه همراه وی بوده است.

 

*تکذیب استفاده از واکسن آسترازنکای تاریخ گذشته 

با افزایش آمار کرونا در کشور، شایعات کرونایی هم در حال افزایش است. در همین رابطه شایعه استفاده از واکسن آسترازنکای تاریخ گذشته مطرح شد.

پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت: شایعه استفاده از واکسن آسترازنکای تاریخ گذشته صحت ندارد و در هیچ یک از مراکز واکسیناسیون از هیچ واکسن تاریخ مصرف گذشته‌ای استفاده و تزریق نشده است. مدت اعتبار واکسن آسترازنکا  تا امروز به هیچ وجه منقضی نشده بود، بلکه تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۲ که از ابتدا در کارخانه تولید کننده روی این واکسن درج شده و همان تاریخ را هم سازمان غذا و دارو از بدو ورود واکسن به کشور ثبت کرده بود، ملاک مصرف  قرار گرفت.

 

* شایعه گرانی دارو

در این هفته همچنین شایعه شد که به زودی ارز ترجیحی دارو حذف می شود.

این شایعه واکنش پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت را در پی داشت و وی عنوان کرد: ارز ترجیحی داروهای وارداتی حتی آن ها که مشابه داخلی اما سهم بازار قابل توجه دارند تا پایان سال ۱۴۰۱ حذف نمی شود. بنابراین قیمت این داروها نیز تغییری نخواهد کرد

 

* شایعه افزایش هزینه گذرنامه

 شایعه افزایش هزینه صدور گذرنامه در آستانه محرم و سفرهای اربعین هم از دیگر شایعاتی بود که در این هفته دست به دست شد.

اما رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا با تکذیب شایعه افزایش هزینه صدور گذرنامه گفت: بر خلاف شایعات منتشره در فضای مجازی، هیچ افزایش هزینه صدور گذرنامه در برنامه نبوده؛ شایعه منتشر شده در فضای مجازی کذب است و مردم عزیز به شایعات توجه نکنند.

 

* دروغ عدم بازداشت دختر هتاک

پس از انتشار خبر بازداشت با دختری که در اتوبوس با آمر به معروف توهین و برخورد کرد. شایعه ای منتشر شد که وی در صفحه شخصی اش اعلام کرده که بازداشت نشده و در خارج از کشور است.

 

این شایعه هم در حالی منتشر شد که صفحه ادعایی جعلی بود و پس از بازداشت وی به وجود آمده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پدرام پاک آیین افزایش هزینه امام جمعه منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در مطلبی به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره زندگی گذشته اش پرداخت که رسانه‌های وابسته به جریان جمهوریخواه می‌گویند با دروغپردازی همراه است.
رئیس جمهور بایدن ادعای دوران رقابت‌های انتخاباتی اش را بار دیگر تکرار کرد مبنی بر اینکه راننده ۱۸ چرخ بود. این یک دروغ بزرگ است! او دیروز در فلوریدا این حرف‌ها را زد.
اما بسیاری از انجمن‌های رانندگان، این حرف را رد کرده اند و گفته اند هیچ مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه بایدن با ۱۸ چرخ رانندگی کرده باشد. چندین ادعای دیگر که بایدن در گذشته نیز گفته بود، رد شده است. بیاید به این ادعا‌ها نگاهی بیاندازیم.
بایدن قبلا گفته بود‌: دایی من که اسمش بوسی آمبروس فینگان بود خلبان هواپیما‌های تک موتوره بود که از آن برای شناسایی در مناطق جنگی استفاده می‌شد. او در گینه جدید هدف گلوله قرار گرفت و هرگز جسد او را پیدا نکردند، زیرا در آن بخش از گینه جدید، آدم خوار‌های زیادی وجود داشتند.
وی همچنین مدعی شده بود: من هم مثل بسیاری از افرادی که در این جمع حضور دارند، اولین نفری در خانواده ام بود که به دانشگاه رفتم. می‌دیدم که پدرم برای کمک به ادامه تحصیل من چقدر به سختی افتاد و اینکه همه بچه هایش درس بخوانند.
ادعا‌های بایدن را رد کرده اند. بایدن ادعای خود درباره راننده ۱۸ چرخ را در سال ۲۰۲۱ بیان کرد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیکترین تجربه او درباره هجده چرخ، در سال ۱۹۷۳ بوده است و آن زمانی بود که در مقام سناتور یک تراکتور را در مسیر دلاوار تا اوهایو راند. اگر اینطور باشد که بایدن می‌گوید من هم می‌توانم بگویم که چندین هواپیمای ۷۴۷ را در پرواز‌های بین المللی هدایت کرده ام!

دیگر خبرها

  • شایعه عجیب: خط خوردن صلاح از ترکیب لیورپول!
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد