Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: صد و چهل و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ورود شویگو به ترکیه برای امضای توافق صادرات غلات اوکراین ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۵:۱۶

رسانه‌های روسی و ترکیه‌ای امروز (جمعه) از سفر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به استانبول خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ترکیه‌ای «هابرترک» گزارش داد شویگو وارد استانبول شده و در ساعت ۱۸:۰۰ (به وقت ایران)، قرار است توافقنامه‌ای بین روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در مورد صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه امضا شود.

به نوشته روزنامه روسی «کامرسانت» به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای، «الکساندر کوباکوف» وزیر امور زیرساختی اوکراین نیز به استانبول سفر کرده است.

طبق گزارش‌ها، مراسم امضای این قرارداد در کاخ «دولما باغچه» برگزار می‌شود. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

شبکه «تی‌آرتی» خبر داد که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز در امضای این سند مشارکت می‌کند.

درخواست وزارت دادگستری روسیه برای انحلال کامل «آژانس یهود» ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۵:۱۵

در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی، وزارت دادگستری روسیه دادخواست انحلال "آژانس یهود" را ارائه کرد. پیشتر فعالیت این آژانس در روسیه تعلیق شده بود.

به گزارش وبگاه العین الأخباریه، به دنبال تیرگی روابط میان مسکو و دولت رژیم صهیونیستی در پی موضع این رژیم نسبت به پرونده عملیات نظامی روسیه در اوکراین، وزارت دادگستری روسیه درخواست کرده است شعبه سازمان آژانس یهود در روسیه موسوم به "سخنوت" کلا منحل شود.

آژانس یهود یک سازمان غیرانتفاعی است که مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی را ترویج می‌کند.

وزارت دادگستری روسیه این درخواست را کمتر از یک هفته پیش در ۱۵ ژوئیه ارائه کرد و قرار است در ۲۸ ژوئیه (ششم مرداد) بررسی شود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز در این باره گزارش داد که نخستین جلسه مقدماتی بررسی درخواست انحلال آژانس یهود در ۲۸ ژوئیه در دادگاه منطقه‌ "باسمانی" مسکو برگزار می‌شود.

این رسانه اعلام کرد که این درخواست به دلیل نقض قوانین روسیه مطرح شده است.

وب‌سایت عبری زبان "واللا" به نقل از منابع اسرائیلی در این باره نوشت که دولت تل‌آویو از مسکو خواسته است درباره تحقیقاتی که وزارت دادگستری این کشور علیه آژانس یهود و فعالیت‌های آن در میان جامعه یهودی روسیه آغاز کزده است، توضیحاتی ارائه دهد.

این رسانه عبری به نقل از منابع مطلع گزارش داد که مقامات رژیم صهیونیستی نگران هستند این تحقیقات منجر به توقف فعالیت آژانس یهود در زمینه مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی شود.

به دنبال طرح درخواست وزارت دادگستری روسیه برای انحلال سازمان سخنوت، یائیر لاپید، نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی نشست فوق‌العاده‌ای را با حضور نمایندگان وزارت خارجه و همچنین مقامات شورای امنیت داخلی دولت این رژیم برگزار کرد.

در این نشست تصمیم به اعزام هیئتی صهیونیستی متشکل از نمایندگان دفتر نخست‌وزیری، وزارت خارجه، وزارت دادگستری و وزارت مهاجرت دولت رژیم صهیونیستی به مسکو گرفته شد.

پیشتر نیز روسیه به نهاد مسئول سازمان‌دهی مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی دستور داده بود تا فورا فعالیت خود را متوقف کند.

تعلیق فعالیت "آژانس یهود" که از اواخر دوره کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی و در روسیه فعالیت داشته، نشان‌دهنده وخامت جدی روابط میان اسرائیل و روسیه بوده و ممکن است تلاش‌های یهودیان برای خروج از روسیه را با مشکل مواجه سازد. در دو دهه گذشته بیش از یک میلیون یهودی روسیه را به مقصد اسرائیل ترک کرده‌اند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، روابط مسکو و تل‌آویو پرتنش شده است. آژانس یهود به پناهجویان اوکراینی کمک کرده تا در پی حمله روسیه، در سرزمین‌های اشغالی ساکن شوند.

توافق برای بازگشایی بنادر اوکراین امروز امضا می‌شود ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۵:۱۴

ترکیه اعلام کرد، مسکو و کی‌یف امروز (جمعه) قرار است توافقی را برای بازگشایی بنادر اوکراین به منظور صادرات غلات امضا کنند و این مساله امیدواری‌ها را برای متوقف شدن بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین بیشتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو کشور اوکراین و روسیه این خبر را تایید نکردند اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در جریان یک سخنرانی ویدئویی به بازگشایی بنادر این کشور در دریای سیاه اشاره کرده بود.

محاصره این بنادر توسط یگان نیروی دریای سیاه روسیه باعث کاهش تامین غلات در سراسر جهان و افزایش بهای آن در سطح دنیا شده است.

یکی از سخنگوهای سازمان ملل گفته که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مسیر ترکیه است و این توافق بین روسیه و اوکراین امروز ساعت به وقت گرینویچ ۱۳:۳۰ (۱۸ به وقت تهران) امضا خواهد شد.

گوترش و آنکارا دو ماه است که برای میانجی گری روند بازگشایی این بنادر و بسته توافقی بین مسکو و کی‌یف کار می‌کنند.

غرب، روسیه را مسئول بحران غذایی در جهان می‌داند اما مسکو این مساله را رد می‌کند و تاثیر تحریم‌های غربی را باعث کاهش صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی اعلام کرده است.

لوکاشنکو: غرب در سال ۲۰۲۰ دنبال تجزیه بلاروس بود ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۵:۱۳

رئیس‌جمهوری بلاروس با اشاره به حمایت غرب از «سوتلانا تیخانوفسکایا» نامزد غرب‌گرای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، هدف غرب را تجزیه این کشور برای رسیدن به دروازه‌های روسیه عنوان کرد.

 آلکساندر لوکاشنکو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه به حمایت غرب از نامزد غرب‌گرا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بلاروس اشاره کرد و گفت: هدف ناتو ایجاد یک کمبربند ضدروسی از دریای سیاه تا دریای بالتیک، پشت دروازه‌های روسیه بود.

وی خواستار بازگشت اوکراین به میز مذاکره شد و گفت: اگر اعضای ناتو و آمریکا تضمین دهند که تهدیدی از جانب کی‌یف متوجه روسیه نخواهد شد آنوقت کرملین نیز امنیت اوکراین را تضمین می‌کند.

رئیس‌جمهوری بلاروس با بیان اینکه همه چیز به اوکراین بستگی دارد، گفت: مقامات اوکراینی باید به میز مذاکره برگردند و تضمین دهند که هرگز خاک روسیه را مورد تهدید قرار نمی‌دهند.

لوکاشنکو، هدف اصلی از شروع عملیات ویژه در اوکراین را تضمین امنیت روسیه عنوان کرد و افزود: اگر اعضای ناتو و آمریکا تضمین دهند که تهدیدی از جانب اوکراین متوجه روسیه نخواهد شد آنوقت کرملین نیز امنیت اوکراین را تضمین می‌کند.

لوکاشنکو، ناتو را به تلاش برای ضربه‌زدن به روسیه متهم کرد و عملیات ویژه مسکو در اوکراین را یک عملیات پیشدستانه علیه ناتو ارزیابی‌کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به سران ناتو گفت: چرا زمانی که مسکو خواستار ارائه تضمین‌های امنیتی شد همکاری نکردید. این موضوع نشان می دهد که شما دنبال جنگ بودید.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: در حقیقت، جنگ اوکراین مدت‌ها پیش از شروع عملیات ویژه روسیه در ماه فوریه آغاز شده بود.

اسرائیل: در جنگ روسیه علیه اوکراین در کنار غرب می‌ایستیم ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ - ۱۵:۱۳

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در جنگ روسیه علیه اوکراین در کنار غرب می‌ایستد.

به گزارش الجزیره، «بنی گانتس» گفت: اسرائیل در جنگ روسیه علیه اوکراین در کنار کی‌یف و غرب می‌ایستد.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دولت روسیه در نامه‌ای به آژانس یهود در مسکو تمام فعالیت‌های آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرد. مقام‌های صهیونیستی این اقدام روسیه را سیاسی عنوان کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یاوه گویی‌هایش علیه ایران ادامه داد و گفت: برای جنگ با ایران عجله نخواهیم کرد اما باید بتوانیم در صورت لزوم حمله نظامی کنیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه زیاده گویی‌های خود همچنین ادعا کرد که ما به عنوان رهبران اسرائیل مسئولیت تاریخی داریم که اطمینان حاصل کنیم ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

«بنی گانتس» روز چهارشنبه به آمریکا سفر کرد تا در کنفرانس امنیتی اندیشکده «موسسه اسپن» شرکت کند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست با شماری از مقام‌های امنیتی آمریکا از جمله «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کند.

این گزارش می‌افزاید، دیدار با «ویلیام برنز» رئیس سیا، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا، «مارک اسپر» وزیر دفاع اسبق آمریکا و نمایندگان و رؤسای کمیته‌های امنیتی کنگره از دیگر برنامه‌های سفر گانتس به آمریکا است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز در فلسطین اشغالی با فرمانده نیروهای سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) صحبت کرده بود.

انفجار مهیب و آژیر هوایی در خارکیف اوکراین 

رسانه‌های محلی اوکراین بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب و آژیر حمله هوایی در منطقه خارکیف در شمال شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا از "کی‌یف ایندیپندنت" بر اساس این گزارش‌ها، حدود ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه (به وقت محلی) بامداد جمعه صدای انفجار و آژیر حمله هوایی در استان خارکیف به صدا درآمده است.

اطلاعات بیشتری از اهداف و آسیب احتمالی این حملات منتشر نشده است.

 رسانه‌های غربی عصر پنجشنبه از گلوله باران شهر خارکیف خبر دادند.

شایگور ترخوف شهردار این شهر درکانال تلگرامی خود ادعا کرد: یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین است گلوله باران شد. دفتر دادستانی منطقه از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر خبر داده است.
روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق غیر نظامی را رد می‌کند.

اعلام فهرست جدید کشورهای غیردوست روسیه

کابینه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد، دولت مسکو، یونان، دانمارک، اسلوونی، کرواسی و اسلواکی را به فهرست کشورهای خارجی "غیردوست" اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کابینه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت فهرست کشورهای خارجی را که اقدامات غیردوستانه علیه هیات‌های دیپلماتیک و کنسولی روس در خارج از کشور انجام می‌دهند را به‌روز رسانی کرده است. از این رو کشورهای یونان، دانمارک، اسلوونی، کرواسی و اسلواکی به این فهرست اضافه شدند.

این فهرست همچنین به تعداد افراد واقع در خاک روسیه که هیات‌های دیپلماتیک کشورهای غیردوست و دفاتر کنسولی‌شان می‌توانند با آنها همکاری داشته باشند و آنها را استخدام کنند، اشاره دارد. براساس این به‌روز رسانی، یونان از محدودیت 34 تن، دانمارک از محدودیت 20 تن و اسلواکی از محدودیت 16 تن برخوردار است. اما اسلوونی و کرواسی به هیچ وجه قادر نخواهند بود کارمندانی را در نهادهای دیپلماتیک و دفاتر کنسولی‌شان استخدام کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این فهرست، فهرست نهایی نیست و ممکن است باز هم گسترش یابد.

درخواست کنگره از دولت آمریکا برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم

دو منبع آگاه آمریکایی اعلام کردند که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هشدار داده است اگر وزارت خارجه این کشور در معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تعلل نکند، کنگره این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این منابع این هشدار در جریان گفت وگوی تلفنی پلوسی و بلینکن در اوایل هفته جاری مطرح شده است.

مقام دارای اختیار برای معرفی کشورهای حامی تروریسم وزیر امور خارجه آمریکا است. با این حال برخی از نمایندگان کنگره معتقدند هیچ مانعی برای تصویب قانون مربوطه توسط کنگره و معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم بدون مشارکت وزارت امور خارجه این کشور وجود ندارد.

یکی از مقام‌های دموکرات گفت: تصویب قانون در کنگره مسیری پیچیده‌تر از تصمیم وزیر خارجه برای قرار دادن یک کشور در این فهرست است، اما به دولت آمریکا حمایت سیاسی لازم برای تشدید فشار اقتصادی و لفاظی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را می‌دهد.

به ادعای آمریکا، کشورهای حامی تروریسم کشورهایی هستند که به طور سیستماتیک از اقدام‌های تروریستی بین‌المللی حمایت کرده یا با آن‌ها سر و کار دارند. کشورهایی که در این فهرست قرار دارند مشمول تحریم‌های اقتصادی و سیاسی از سوی آمریکا می‌شوند. در سال ۲۰۲۲ این فهرست شامل کشورهایی از جمله کوبا، کره شمالی و سوریه است.

واکنش لیز تراس به اعزام سربازان انگلیسی به اوکراین

وزیر امور خارجه انگلیس گفت، مخالف دخالت مستقیم سربازان کشورش در درگیری اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری تاس، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما هر آنچه که لازم است در حمایت از اوکراین انجام می‌دهیم اما مخالف دخالت مستقیم نیروها و سربازان انگلیسی در جنگ اوکراین هستم.

وی ادامه داد: ما رهبری ائتلاف بین‌المللی را در ارسال تسلیحات به اوکراین در اختیار داریم و تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده‌ایم اما از مداخله مستقیم نیروهای انگلیسی در این نبرد حمایت نمی‌کنم.

لیز تراس قرار است در دور نهایی رقابت بر سر جایگاه نخست وزیری و جانشینی بوریس جانسون با ریشی سوناک، رئیس سابق خزانه انگلیس حضور داشته باشد. ۲۰۰ هزار عضو حزب محافظه کار انگلیس اوایل سپتامبر سال جاری میلادی درباره سرنوشت این دو تصمیم گیری خواهند کرد و پنجم سپتامبر نخست وزیر جدید اعلام می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه جنگ اوکراین روسیه اروپا چین آمریکا ناتو مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی وزارت دادگستری روسیه وزیر امور خارجه آژانس یهود حامی تروریسم رئیس جمهوری سازمان ملل دریای سیاه حمله روسیه نخست وزیر لیز تراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلفات نظامی ارتش اوکراین در محورهای مختلف نبرد با روسیه ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اوکراین در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۰ تلفات نظامی خود را در محور دونتسک (DPR) از دست داد.

بنا به این گزارش، گروه جنگی یوگ، وابسته به ارتش روسیه یک حمله ارتش اوکراین را در نزدیکی شهرک نولسکویه دونتسک دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این محور ارتش اوکراین دو خودروی زرهی و ۶ خودرو دیگر خود را از دست داد.

بنا به این گزارش، در درگیری میان نیروهای یگان وستوک روسیه و ارتش اوکراین، تلفات دشمن به ۱۰۵ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای واحد مرکزی ارتش روسیه ۸ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد. در این محور اوکراین حدود ۴۱۵ نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6089227

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین