Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب،  آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با اشاره به مناسبت عید سعید غدیر خم اظهار داشت: پیام غدیر آن است که دین از سیاست جدا نیست.

امام جمعه قم ابراز داشت: پیامبر اسلام در روز غدیر هنگامی پیام خدا را دریافت کرد که می‌بایست این مأموریت بزرگ را انجام دهد که در غیر این صورت دین کامل نمی‌شد و نعمت به مسلمین تمام نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عنوان داشت: مسئله خلافت و جانشینی پیامبر اسلام مکمل دین است و اگر پیامبر نسبت به این امر اقدام نمی‌کرد رسالت الهی خود را به سرانجام نمی‌رساند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: کسانی که سعی کردند اسلام را از مسائل سیاسی و اجتماعی دور بدانند و شعار جدایی دین از سیاست سر دادند؛ در حقیقت برخلاف مبانی قرآن و سیره پیامبر و ائمه معصومین (ع) عمل کرده‌اند.

نماز جمعه در اسلام جایگاه ویژه ای دارد

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در تهران بیان داشت: نماز جمعه در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و روایات فراوانی برای این فریضه آمده است.

امام جمعه قم ادامه داد: در روایت آمده هر کسی از روی ایمان و برای خدا در نماز جمعه حضور یابد؛ برای او اعمال از سر نوشته می‌شود و امام صادق (ع) فرمود هر کسی به سوی نماز جمعه بشتابد از آتش جهنم به دور خواهد بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نگاه راهبردی به نماز جمعه دارند و فرمودند باید قدر برکات نماز جمعه که حزبی و سیاسی نیست را دانست.

اخراج آمریکا از شرق فرات؛ تأکید رهبر معظم انقلاب

آیت الله سعیدی با اشاره به نشست سران کشورها در تهران بیان داشت: سران روسیه و ترکیه در این نشست شرکت کردند و در خصوص مسائل سوریه تبادل نظر شد و در کنار آن مباحث دیگر اقتصادی و از سویی دیگر دیدار با رهبر معظم انقلاب سطح این رویداد را فراتر برد.

امام جمعه قم ادامه داد: هشدار نسبت به مسدود سازی مرز ایران و ارمنستان، اخراج آمریکا از شرق فرات و کنار گذاشتن دلار از معاملات اقتصادی طرفین از جمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار سران دو کشور ترکیه و سوریه بوده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان صورت گرفت و گروهک منافقین برای فتح تهران با حمایت بعث اقدام به حمله کردند که در عملیات مرصاد شکست خوردند.

آیت الله سعیدی افزود: در این عملیات که آخرین عملیات نظامی دفاع مقدس بود سپاه و ارتش با پشتیبانی هوانیروز و هدایت شهید صیاد شیرازی با در هم کوبیدن منافقین پاسخ کوبنده و عبرت آموز به آنان دادند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ملت ایران با تاسی از آموزه‌های اسلام و با رهبری‌های مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا مسیر انقلاب اسلامی و راه امام شهدا را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله سعیدی نماز جمعه رهبر معظم انقلاب آیت الله سعیدی امام جمعه قم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرده است

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اعتراضات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه گفت: استکبار جهانی همواره از بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کند و عملیات طوفان الاقصی، جوانان غرب را بیدار کرده است.

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در نوشتن نامه به جوانان کشور‌های غربی در سال ۱۳۹۳ افزود: مخاطب شناسی و تلاش برای تحقق بیداری جهانی از ابعاد مهم این نامه مهم و حکیمانه است. 

امام جمعه قم تصریح کرد: برخی افراد که در گذشته پیرامون بعضی اتفاقات جو سازی می‌کردند امروز در مقابل برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، خفقان گرفته اند. 
آیت الله سعیدی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات گسترده و چند لایه بود و جمهوری اسلامی ایران با این عملیات، محاسبات و اقدامات قدرت‌های بزرگ را برهم زد. 

خطیب جمعه قم با اشاره به سیره امام جعفر صادق (علیه السلام) در برخورد با حاکمان ظلم و جور گفت: تمام سختی‌ها و مشقت‌هایی که ائمه اطهار (علیهم السلام) تحمل می‌کردند به این دلیل بود که آن بزرگواران به دنبال حاکمیت الهی بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • عملیات طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرده است
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد