Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه‌ جداگانه و مشابه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواستار محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق شد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری «سانا»، وزارت امور خارجه سوریه امروز جمعه در نامه هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که ساعت ۰۰:۳۲ دقیقه بامداد جمعه، نیروهای متجاوز اسرائیلی با شلیک چندین موشک از سمت جولان اشغالی عربی سوریه اقدام به انجام یک حمله هوایی جدید در اطراف شهر دمشق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجاوز منجر به شهادت سه نظامی، زخمی شدن هفت نفر دیگر و وارد آمدن خسارات مادی شد.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که با ابزارهای مناسب منطبق بر قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، به این تجاوز پاسخ دهد.  

در نامه وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است با عمل به وظایف خود بر اساس منشور بدون تردید یا تأخیر تجاوزات آشکار و حملات رژیم صهیونیستی به دمشق را محکوم کنند.»

این وزارتخانه تاکید کرد که تجاوزات مکرر اسرائیل به سوریه و کوتاهی شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تداوم این تجاوزها و همچنین محکوم نکردن آن به معنای عدم ایفای مسئولیت شورای امنیت و شکست آن است.

 منابع خبری بامداد جمعه از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق خبر دادند و خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است.
بر اساس این گزارش، پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق مقابله کرده است.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت که در ساعت ۳۲ دقیقه بامداد جمعه، دشمن اسرائیلی حملات موشکی از سمت جولان اشغالی سوریه به برخی مناطق در اطراف شهر دمشق انجام داد.

این منبع افزود: پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم مقابله و برخی از این اهداف را رهگیری و منهدم کرد. در نتیجه این حمله سه نظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند و همچنین خسارت‌هایی نیز در پی آن وارد شد.  

تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه تجاوز هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، سوریه ، دمشق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سوریه دمشق سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی پدافند هوایی شورای امنیت خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت