Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان رقابتهای شمشیربازی قهرمانی جهان رنکینگ جدید شمشیربازان ایران مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پایسان رقابتهای کاروان شمشیربازی ایران در شصت و هشتمین دوره رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان در قاهره مصر جایگاه شمشیربازان ایران در رنکینگ جهانی مشخص شد. 

دختران سابر و اپه با حضور در قهرمانی جهان، با وجود نرسیدن به مدال با توجه به نتایج کسب شده صعود چشمگیری داشتند که این اتفاق تاثیر حضور در مسابقه را بر روی رنکینگ بازیکنان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فائزه رفیعی در سابر با ۹۹ پله صعود در رده ۱۵۹ جهان قرار گرفت و اعظم بختی در اپه، پیش از این جایی در رنکینگ جهانی نداشت اما در اکنون در رده ۱۸۷ جهان قرار گرفت. دختران فلوره ایران هم توانستند وارد رنکینگ جهانی شوند.   در سابر مردان، محمد فتوحی و نیما زاهدی صعود کردند اما علی پاکدامن و محمد رهبری تنزل جایگاه داشتند. پیش از این رهبری بعد از پاکدامن در بین ایرانی‌ها نفر دوم رنکینگ بود که فتوحی در این رنکینگ جدید جای رهبری را گرفت. فدراسیون جهانی، امتیاز المپیک توکیو را حذف کرد و بعد از المپیک، امتیاز هر مسابقه ای که سابریست ها در آن شرکت کرده اند، محاسبه شده است.  مجتبی عابدینی هم که دیگر در هیچ مسابقه ای شرکت نمی کند، از رنکینگ جهانی حذف شد. آرون ژیلاگی از مجارستان، ساندرو بازادزه از گرجستان و اوه سانگوک از کره جنوبی نفرات اول تا سوم رنکینگ جهانی هستند.   در تیمی سابر مردان ایران در بخش تیمی جایگاه خود را در رده هفتم از دست داد و به رده هشتم جهان نزول کرد. تیم سابر ایران که با شکست برابر ترکیه، پس از 7 سال از رسیدن به جمع 8 تیم برتر این رقابت ها بازماند و با غلبه بر تیم های اسپانیا، کلمبیا و آمریکا به عنوان نهمی رسید، با 169 امتیاز و یک پله نزول نسبت به رنکینگ قبلی در رتبه هشتم قرار گرفت.   با توجه به اینکه علاوه بر 4 تیم برتر این رده بندی، برترین تیم هر قاره نیز سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست خواهد آورد، ذکر این نکته قابل توجه است که تیم ایران کماکان در وضعیت بهتری نسبت به سایر تیم های قاره کهن قرار دارد و نزدیک ترین تعقیب کننده ملی پوشان کشورمان ژاپن است که با 161 امتیاز در رتبه نهم قرار گرفته است. تیم آسیایی بعدی نیز هنگ کنگ است که در رده دوازدهم جای دارد. البته نمی توان از تیم چین نیز غافل شد که با کسب عنوان هفتمی این مسابقات، خود را تا رده هفدهم بالا کشیده است.   رده بندی 8 تیم برتر اسلحه سابر به ترتیب زیر است: 1- کره جنوبی: 352 امتیاز 2- مجارستان: 312 امتیاز 3- آلمان: 230 امتیاز 4- ایتالیا: 212 امتیاز 5- فرانسه: 210 امتیاز 6- آمریکا: 195 امتیاز 7- مصر: 190 امتیاز 8- ایران: 169 امتیاز     رنکینگ شمشیربازان ایران به شرح زیر است: (جایگاه داخل پرانتز رتبه قبلی در رنکینگ است)    *سابر مردان: انفرادی ۱۶- علی پاکدامن (۱۲) ۴۸- محمد فتوحی (۵۶) ۵۶- محمد رهبری (۲۶) ۶۰- نیما زاهدی(۶۴) ۲۵۵- فرزاد باهر ارسباران (بدون رنکینگ) تیمی ۸- ایران (۷)   *سابر زنان: انفرادی ۱۵۹- فائزه رفیعی (۲۵۸) ۲۰۷- پریماه برزگر (۲۹۱) ۲۸۲- نجمه سازنچیان (۲۸۵)   *اپه مردان:  انفرادی ۲۴۷ - محمد رضایی ۲۱ ساله (۳۴۴) ۳۵۰- محمد رحیمی (بدون رنکینگ) ۵۵۴- محمد برزگر (بدون رنکینگ)  ۵۹۹- محمد رضایی ۴۱ ساله (بدون رنکینگ)   *اپه زنان: انفرادی ۱۸۷- اعظم بختی (بدون رنکینگ) ۳۳۵- مهسا پوررحمتی (بدون رنکینگ)   تیمی  ۴۹- ایران (بدون رنکینگ)   *فلوره زنان:  انفرادی ۴۰۹- هانیه خوشخواهی (بدون رنکینگ) ۴۱۳- زهرا کارگر (بدون رنکینگ) انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: رنکینگ جهانی بدون رنکینگ قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز بین المللی عربستان آغاز شد و نماینده ایران در دور نخست به پیروزی رسید.

 نوشاد عالمیان در سه گیم متوالی موفق به شکست بازیکن بلژیک شد.

امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران فردا (پنجشنبه) به رقابت می‌پردازد.

نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با توجه به رنکینگ جهانی به این مسابقات دعوت شدند و نیما عالمیان هم در لیست انتظار بود اما در نهایت نتوانست در این مسابقات شرکت کند.

نوشاد عالمیان به دنبال ارتقای رنکینگ جهانی خود است.

نتیجه بازی به شرح زیر است:

نوشاد عالمیان از ایران (رنکینگ ۶۸ جهان) ۳ - سدریک نیوتینک از بلژیک (رنکینگ ۸۹ جهان) صفر

امتیاز: ۱۱ - ۵، ۱۱ - ۵ و ۱۱- ۳

دیگر خبرها

  • گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد
  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • پارما به سری A برگشت
  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز