Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدی وفا گفت: وارث حجم عظیمی از پروژه های نیمه تمام از دولت های گذشته هستیم و تلاش بر این است که با توجه به شرایط بودجه ای و اقتصادی کشور این طرح ها را با اولویت تکمیل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی در شورای اداری شهرستان فراهان اظهار داشت: شهرستان فراهان یادآور شخصیت هایی است که در سطح ملی و جهانی برای ما افتخار آفرین هستند، ما تاریخ پر مفاخری داریم اما باید تلاش کرد بسترهای لازم برای تکرار این شخصیت ها را به وجودآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وارث حجم عظیمی از پروژه های نیمه تمام از دولت های گذشته هستیم و تلاش بر این است که با توجه به شرایط بودجه ای و اقتصادی کشور این طرح ها را با اولویت تکمیل کنیم.

زاهدی وفا تصریح کرد: باید دسته بندی مناسبی در خصوص پروژه ها انجام شود چراکه برخی از پروژه ها را می‌توان با کمک نهادهای مردمی و خیرین و ... و بخشی را با مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی تکمیل کرد و همچنین بخشی از پروژه ها صرفا باید توسط بخش دولتی تکمیل شود.

سرپرست وزارت کار ادامه داد: کشور با شرایط جدیدی از نظر جغرافیایی در حوزه خشکسالی مواجه است و تامین آب و نوع آب در اولویت دولت قرار دارد، مجبور شدیم برای برخی استان ها از خلیج فارس انتقال آب داشته باشیم.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: باید طرح های جدید در مدیریت مصرف آب و مدیریت تولید و توزیع آب دنبال شود چراکه شاید روش هایی که در گذشته فکر می کردیم که می توان از منابع آبی استفاده کرد، دیگر قابل استفاده نباشد.

وی اظهار داشت: تولید برق متناسب با مصرف برق در کشور پیش نرفته و در حال حاضر اولویت برای مصارف خانگی است، گاهی اوقات در برخی شهرک های صنعتی مجبور به قطعی برق هستیم، ولی تولید برق به میران کافی در دستور کار دولت قرار دارد.

سرپرست وزارت کار با بیان اینکه تامین آب و برق و راه، راه آهن و شبکه مخابرات کشور یکی از اولویت های کشور در حوزه زیرساختی است افزود: امیدواریم در این حوزه ها در یک بازه زمانی مناسب در سطح کلان کشور اقدامات مناسب را انجام داد و مشکلات را رفع کرد.

زاهدی وفا با اشاره به شرایط ناشی از خشکسالی گفت: بارش حوزه زاینده رود امسال به نصف هم نرسید و این نشان می دهد که وضع آب در برخی استان ها از استان مرکزی نامناسب تر است.

سرپرست وزارت کار با بیان اینکه شهرستان فراهان بر بخش کشاورزی تمرکز دارد ادامه داد: جمعیت روستایی این شهرستان ۵۶ درصد و جمعیت شهری ۴۴ درصد است و یکی از اتفاقات اشتباه در سال‌های گذشته این بود که جمعیت روستایی کم و روستا از قطب تولید کشور خارج شدند در صورتی که روستاها باید همچنان موتور و قطب تولید کشور باقی بمانند لذا باید به بخش کشاورزی توجه ویژه شود البته مکانیزه شدن بخش کشاورزی نیز باید مورد توجه باشد تا بتوان متوسط برداشت از زمین، آب و انرژی در بخش کشاورزی را به حداکثر رساند.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: با صنایع در سطح کشور صحبت شده که در صورت امکان شبکه هایی برای پایین دست صنایع بزرگ پیشران ایجاد شود تا این صنایع کوچک در شهرک های صنعتی رشد خوبی داشته باشند و ظرفیت های خالی بخش صنعت بتواند در ارتباط با صنایع کلان هم افزایی داشته باشد.

سرپرست وزارت کار گفت: در زیر مجموعه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی این مهم در دستور کار قرار گرفته تا بتوان مجموعه ای از صنایع خرد و کوچک را در ارتباط با صنایع بزرگ کشور تشکیل داد تا بتوانند موثر و مفید باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرپرست وزارت کار بخش کشاورزی پروژه ها زاهدی وفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد