Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضایی به وضعیت نامطلوب بارندگی در سال زراعی جاری و پراکندگی بارش نامتعارف در فارس اشاره کرد و گفت: مشکلی که ما در کلان شهرهای کشور به ویژه شیراز با آن روبرو هستیم، این است که آمار مهاجرت به سمت این کلان شهر بسیار بالاست. سالیانه حدود ٣٠ هزار انشعاب آب جدید در این شهر واگذار می‌شود؛ باید در برنامه ریزی های مرتبط با حوزه آبرسانی برای استان فارس و شهر شیراز، افزایش جمعیت را در پارامترهای مرتبط با این موضوع در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه رسالت ما تأمین آب سالم برای شهر شیراز و سایر شهرهای استان است، اظهار کرد: در هر شرایط و سوای اجرا یا عدم اجرای خط دو آبرسانی از سد درود زن، ما نسبت به تأمین آب شرب شهر شیراز متعهد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در این راستا ما برای تأمین آب شرب شهر شیراز برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را تعریف کرده ایم؛ در این راستا علاوه بر پیگیری اجرای خط دوم سد درود زن، به دنبال انتقال آب از خلیج فارس نیز هستیم که این موضوع نقشی مهم در تأمین آب شرب کلان شهر شیراز خواهد داشت. به گفته رضایی در حال حاضر ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به استان تخصیص یافته است.

وی همچنین به برنامه انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار نیز اشاره و عنوان کرد: برنامه‌های جامع در دست اجرا در حوزه تأمین آب، در مجموع نیاز شهرستان شیراز را به نحو مطلوب مرتفع خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه در خصوص دلایل عدم اجرای خط دو سد درود زن و زمان اجرای این پروژه، اظهار کرد: باید یاد آور شوم که در حال حاضر نیز مردم شیراز در حال استفاده از آبی که از مسیر خط دو سد درود زن وارد شیراز می‌شود، می‌باشند؛ که این عدد معادل ٧۵٠ لیتر در ثانیه است.

وی گفت: البته برنامه نهایی برای تأمین آب مورد نیاز شهر شیراز، از محل سد درودزن با ظرفیت حداکثر ۳ مترمکعب در ثانیه و مقدار متوسط سالیانه ۶۰ میلیون مترمکعب در سال جهت مصارف شرب و بهداشتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس زمان تکمیل پروژه آبرسانی از سد درود زن به شیراز را پایان امسال اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل انتقال آب از سد درود زن مبلغی معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته رضایی مقرر شده است این اعتبار از بودجه سالیانه کشور و همچنین از بودجه ماده ۵۶ و تسهیلات بانک‌ها تأمین شود؛ ضمن آنکه قرار نیست که قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه تکمیل آن را به تأمین کامل بودجه آن منوط سازد.

وی در ادامه در خصوص قطعی‌های موردی آب در شهر شیراز توضیح داد و گفت: در حال حاضر نمی‌توان برای این مشکل دلیل خاص و بنیادی اعلام کرد؛ قطعی‌های موردی طبیعی بوده و مدیران آبفای استان، این موضوع را تحت کنترل دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در شرایط موجود، وضعیت بحرانی و غیر قابل کنترلی در شهر شیراز در حوزه آبرسانی وجود ندارد و مشکل ما در این حوزه بیشتر مربوط به شهرستان‌ها و روستاهای استان است. در شرایط موجود به دلیل خشکسالی‌های چند سال گذشته، حدود ۵۰ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان به تنش آبی دچار بوده و آب رسانی به برخی روستاها با تانکر در حال انجام است.

کد خبر 5544387

منبع: مهر

کلیدواژه: سد درودزن شیراز آبرسانی استانداری فارس محمود رضایی عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت خطبه های نماز جمعه عکس استانها آمار کرونا مشهد شیراز خراسان رضوی اردبیل سنندج معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس سد درود زن سد درود شهر شیراز تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی دارد و تأمین آب ۴۱ آب‌نمای این منطقه از شبکه آب‌رسانی شهری نیست.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آب‌نماها در شهر اظهار کرد: استفاده از آبنما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش می‌شود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است همچنین آبنما با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، می‌تواند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آن‌ها بزداید.

وی افزود: علاوه بر عنصر آب به‌عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری مور استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۴۱ آب‌نما در سطح این منطقه تصریح کرد: در راستای احترام به مردم شهر آب‌نماهایی بنا به موقعیت مکانی همچون بوستان‌ها، معابر و یا تقاطع‌ها ایجاد شده است که موجب کاهش تنش‌های مردمی می‌شود، به‌طور مثال در محل تقاطع جای توقف خودرو پشت چراغ قرمز، روشنی آب‌نما موجب شده است راننده و سرنشینان خودرو با آرامش دقایق را سپری کنند.

محمدحسینی ادامه داد: آب‌نماهایی که در بوستان‌ها احداث می‌شود، با مساحت بیشتر با نمایش مطلوب پرتاب آب همچنین وجود نیمکت‌هایی در اطراف آن محیطی دلنشین را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش بخشی برای آن‌ها فراهم می‌کند

وی با اشاره به نگهداری آب‌نماها گفت: با توجه به فعال بودن آب‌نماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دوره‌ای آب‌نماها در برنامه‌های این منطقه قرار می‌گیرد؛ از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون رنگ‌آمیزی و نوسازی تأسیسات برق و آبرسانی نیز جز فعالیت‌های همکاران خدوم اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب، آب‌نماها با حرکت آب به صورت چرخشی مصرف پایینی داشته و تأمین آب آن از شبکه آب‌رسانی شهری نیست، همچنین آلودگی آب داخل آب‌نما موجب شده است هر هفته یا هر دو هفته یک بار نیاز به تعویض آب داشته باشد که متذکر می‌شویم تعویض آب با کف‌کش بوده و برای مصرف مجدد به فضاهای سبز شهری هدایت می‌شود.

کد خبر 748612

دیگر خبرها

  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال