Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: باید از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با منکرات حمایت کرد و از تضعیف نیروی انتظامی جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه گفت: نگاه به مناسبت‌هایی چون غدیر، مباهله و ترور پیامبر می‌تواند سطحی و گذرا و یا تحلیلی و درس آمور باشد اما با توجه به سفارش قرآن باید نسبت به این حوادث درس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیاز اسلام به تداوم رهبری و خالی نبودن جامعه اسلامی از رهبر، نصب وحیانی رهبر جامعه اسلامی و مشارکت مردمی در نصب وحیانی با توجه به بیعت پیامبر از مردم در واقعه غدیر را از درس‌های واقعه غدیر برشمرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مباهله پایه و اساس قرآنی جریان غدیر است گفت: از مباهله نیز می‌توان درس‌هایی گرفت اینکه تبلیغ دین و گسترش دین در هر زمان و با هر وسیله مشروع باید انجام داد که پیامبر با قرار گرفتن در جریان مباهله این کار را انجام داد؛ همچنین نگران نبودن کسی که در مسیر حق قدم برمی‌دارد و زیاد بودن فضایل و مناقب امام علی(ع) به‌گونه‌ای که نفس پیامبر شناخته می‌شود از دیگر درس‌های مباهله است.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به روز نزول سوره هل اتی و تکریم خانواده نیز یادآور شد: هیچ بنایی باارزش‌تر از ازدواج و خانواده نیست به شرط اینکه تزویج و خانواده کارکرد خودش را داشته باشد که آرامش یابی، رعایت عفت و پاک‌زیستی، فرزند آوری و فرزند پروری از جمله آنهاست.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به فرمان امام(ره) ادامه داد:  نماز جمعه نماد مقاومت، تقوا و توحید در جامعه، روشنگری و تبیین در جامعه ما است و انتقال مفاهیم ارزشی به جامعه، مطالبه مردمی از دستگاه‌های دولتی، یادآوری مسئولیت‌های مسئولین و تذکر قصورات و تقصیرها از طریق نماز جمعه صورت می‌گیرد و در واقع امام جمعه مؤذنی برای جامعه اسلامی نسبت به هشدارها است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با منکرات حمایت کرد و از تضعیف نیروی انتظامی در هر زمینه‌ای به خصوص فضای مجازی جلوگیری شود و آن کسانی که درصدد تضعیف قدرت نیروی انتظامی هستند باید بدانند که دارند تیشه به ریشه امنیت ملی خود می‌زنند، به هر حال آنچه خلاف قانون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است باید نیروی انتظامی در این زمینه توجه لازم را داشته باشد.

مدرسی با اشاره به حواشی نامناسب و هنجارشکنی در جریان سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: یزد تنها به دلیل خشت و گل به ثبت جهانی نرسید بلکه به دلیل حاکمیت فرهنگ اصیل بومی مذهبی بود و به نظر می‌رسد با تمام تذکراتی که داده شده بود این هنجارشکنی‌ها به دلیل ضعف نظارت، تدبیر و نظارت اتفاق افتاد که باید جبران شود.

وی افزود: اگر چه از مدیریت عالی استان باید به واسطه تذکراتی که دادند باید تقدیر کرد اما مطالبه جدی در این زمینه داریم کسانی که هنجارشکنی کردند نباید دیگر در جریانات هنری نقشی ایفا کنند و یا حضوری داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی تأکید کرد: ما برای معرفی یزد نیاز به اینگونه مراسم لوده نداریم بلکه نیاز به همایش‌های تخصصی و عمومی داریم که کارشناسانی از سایر استان‌ها و کشورها برای معرفی یزد دعوت شوند.

مدرسی با بیان اینکه باید در آستانه محرم صنعت گردشگری مذهبی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گردشگری مذهبی با رعایت موازین باید تقویت شود و محرم نماد خوش را حفظ کند البته صنعت گردشگری برای ما یک اصل است اما گردشگری که بتواند فرهنگ ما را به دیگران منتقل کند.

افزایش نهاده‌های دامی و به‌صرفه نبودن پرورش دام و مشکلات این حوزه، تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌ها و مراسمات دهه امامت و ولایت در یزد و لزوم تلاش مضاعف مسئولان در جهت افزایش کیفیت آب شرب و برطرف شدن افت فشار آب در برخی مناطق استان از جمله مباحثی بود که اما م جمعه بخش مرکزی در خطبه‌های خود به آن پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه بخش مرکزی نیروی انتظامی بخش مرکزی یزد نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»