Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یک هفته از قرمز شدن وضعیت کرونا در استان کرمان می‌گذرد و طبق آماری که از این بیماری منتشر می‌شود روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری هر روز بیشتر می‌شود طبق آخرین نقشه کرونای استان کرمان تنها فهرج در شرقی ترین منطقه استان آبی است و بخش قابل توجهی از شهرستان‌های پر جمعیت استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه اعمال محدودیت‌ها و اتخاذ تصمیم‌هایی در خصوص رعایت پروتکل‌ها برای کنترل بیماری کووید ۱۹ سه عامل رنگ بندی، واکسیناسیون و مدیریت هوشمند مورد توجه قرار می‌گیرند طبق آخرین آمار ۲۵۰ هزار کرمانی واکسن نزده‌اند و ۲۵۰ هزار نفر افراد بالای ۱۲ سال نیز واکسیناسیون را در مرحله دز سوم تکمیل نکرده‌اند و روند تزریق دز چهار و یادآور نیز قابل توجه نیست.

روز گذشته نیز استانداری کرمان با رد شایعات در خصوص محدودیت‌های کرونایی، هر گونه اعمال محدودیت‌های کرونایی را منوط به تصمیم گیری ستاد کرونا و اعمال رسمی از سوی مراجع قانونی کرد و از شهروندان خواسته شد هر گونه اعمال محدودیت را از سوی رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

تجمعات بدون استفاده از ماسک

اما سوال اینجاست چرا شایعات در این شرایط شکل می‌گیرد و جواب را می‌توان با نگاهی گذرا به شهر کرمان پیدا کرد. اگر از پروتکل‌های سختگیرانه کرونایی در شهری که در وضعیت قرمز قرار دارد نیز بگذریم تنها توقع ابتدایی برای کنترل وضعیت موجود و مهار کرونا در استان رعایت استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات غیر ضروری است.

اما در کمال تعجب همچنان تجمعات غیر ضروری برگزار می‌شود و در این تجمعات که شامل باشگاههای ورزشی، مراسم‌های عزاداری و عروسی، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها می‌شود نه تنها فاصله گذاری رعایت نمی‌شود بلکه استفاده از ماسک هم توسط مردم انجام نمی‌شود و جلوی افراد بدون ماسک نیز گرفته نمی‌شود.

نماد این مساله نمایشگاهی است که این روزهای در کرمان برگزار شده و در مکانی مسقف از چادر شاهد ازدحام مردم بدون ماسک و ورود مردم در سالن‌هایی بدون تهویه هستیم. در این نمایشگاه اکثر مردم و غرفه داران پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و استفاده از ماسک هم به ندرت انجام می‌شود و سوال اینجاست چرا هیچ نظارتی انجام نمی‌شود؟

اکثر مردم و غرفه داران پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و استفاده از ماسک هم به ندرت انجام می‌شود و سوال اینجاست چرا هیچ نظارتی انجام نمی‌شود

هم اکنون با توجه به نقشه‌های کرونایی که از مراجع رسمی منتشر می‌شود کرمان جزو نخستین استان‌هایی بود که با موج هفتم درگیر شد و رنگ قرمز در این استان نمایان شد، از ۳۱ فوتی امروز نیز ۳ نفر کرمانی هستند و از هزار و ۱۶۴ نفر بستری طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۸۱ نفر کرمانی است.

محمد مسلمی یکی از شهروندان کرمانی است که در گفتگو با مهر می‌گوید: با خانواده برای خرید به این نمایشگاه مراجعه کردیم، اما در حالی شهر کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد غرفه داران که از شهرهای مختلف که اکثر در وضعیت زرد و آبی قرار دارند در شهر کرمان که وضعیت قرمز دارد بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری و حتی استفاده از ماسک در نمایشگاه شرکت کرده‌اند و به سادگی کرونا را در شهرهای دیگر نیز منتقل می‌کنند.

شرکت کنندگان در نمایشگاه اکثراً ماسک ندارند

وی افزود: مردم شهر کرمان نیز که می‌دانند شهر در وضعیت قرمز قرار دارد اکثراً بدون ماسک در نمایشگاه حضور داشتند و به هر فردی هم تذکر می‌دادیم می‌گفتند موج هفتم جدی نیست و کرونا تمام شده است.

وی از مسئولان شهر کرمان خواست حداقل از ورود افرادی که ماسک ندارند به این نمایشگاه جلوگیری کنند و نظارت‌های جدی در خصوص برگزاری چنین تجمعاتی داشته باشند.

برای مقابله با عادی سازی مردم همکاری کنند

این در حالی است که جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان در خصوص رعایت پروتکل‌ها گفت: این مساله به سه شاخص رنگ بندی، واکسن، مدیریت هوشمند بستگی دارد و برای مقابله با عادی انگاری نیز مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.

رحمان جلالی افزود: هر گونه محدودیت در خصوص کرونا باید از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و یا معاون سیاسی استانداری اعلام شود.

وی از مردم خواست برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

با این وجود حتی استفاده از ماسک در مراکز تجمعی کرمان به خوبی انجام نمی‌شود و روند ابتلاء به کرونا در استان کرمان ادامه دارد.

۳ نفر طی ۲۴ ساعت اخیر فوت کردند و ۸۱ نفر بستری شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در مورد آخرین وضعیت کرونایی استان به خبرنگار مهر عنوان کرد: موارد بستری جدید در ۲۴ ساعت اخیر در استان کرمان ۸۱ نفر است.

سعید صحبتی افزود: کرمان ۴۶ نفر، رفسنجان ۵ نفر، جیرفت ۱۵ نفر، بم ۲ نفر و سیرجان ۱۳ نفر در این مدت بستری شده‌اند.

وی افزود: تعداد بستری‌های کرونایی در کرمان هم اکنون ۱۸۱ نفر است که در حال درمان تخصصی هستند که اکثر این افراد واکسن خود را تکمیل نکرده‌اند.

تعداد بستری‌های کرونایی در کرمان هم اکنون ۱۸۱ نفر است که در حال درمان تخصصی هستند که اکثر این افراد واکسن خود را تکمیل نکرده‌اند

صحبتی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ نفر در کرمان فوت کرده‌اند که ۲ نفر در حوزه کرمان و یک نفر در حوزه جیرفت بوده‌اند. مجموع فوتی‌های کرونا ۵ هزار و ۶۷۷ نفر می‌باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در خصوص افراد بالای ۱۲ سال نیز ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۵۲ نفر دز اول را تزریق کرده‌اند و دز دوم ۲۰۷ هزار و ۲۱۸ نفر، دز سوم ۸۹۷ هزار و ۳۸۷ نفر و دز چهارم ۲۷ هزار و ۴۴۶ نفر است.

وی از مردم خواست برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

کرونا در کرمان در حال شیوع است و اعمال محدودیت‌های ابتدای مانند استفاده از ماسک نیز نه توسط مردم اجرا می‌شود و نه نظارت‌های لازم برای اجرای پروتکل‌ها در استان اجرا می‌شود و شاهد انجام تجمعات غیر ضروری در استان هستیم.

کد خبر 5544370

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت خطبه های نماز جمعه عکس استانها آمار کرونا مشهد شیراز خراسان رضوی اردبیل سنندج کنند و استفاده از ماسک رعایت پروتکل ها کرونا در استان استان کرمان اعمال محدودیت انجام نمی شود وضعیت قرمز ۲۴ ساعت اخیر محدودیت ها شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پنج‌شنبه شب ۶ فروردین در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن شرق استان، وارد شهرستان بم شد. 

وی پس از ورود به این شهرستان از محور بم_ روداب بازدید کرد و از مسئولان محلی جویای وضعیت منطقه شد. 

در ادامه استاندار کرمان با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد. 

گفتنی است این محور همچنان مسدود بود، اما هیچ گونه خسارت جانی و مالی وارد نشده و آب ناشی از بارش باران در رودخانه هدایت شده و از منطقه مسکونی خارج شده است. 

محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود. 

این روستا به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده بود و فداکار در این بازدید شبانه ضمن شنیدن صحبت بخشدار و دهیار منطقه، دستور لازم برای ساماندهی این روستا را صادر کرد. 

میانگین بارش استان ۲ برابر سال گذشته بوده است 

 محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پنج‌شنبه شب ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از روستای مهدی‌آباد از توابع شهرستان نرماشیر گفت: در پی بارندگی در شرق استان بویژه در منطقه بروات که موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی؛ اما خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است. 

وی با بیان این مطلب که ۲ روستا تحت تاثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا، با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است؛ اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد. 

فداکار با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، ابزار داشت: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر؛ یعنی ۲ برابر میانگین بارندگی نسبت به پارسال بارش باران را داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»