Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به مذاکره کشورمان با کشورهای غربی، اظهار کرد: تقریباً ۹۰ درصد مباحث حل شده اما مسئله تحریم هنوز حل نشده است و نظر ایران این است که تمامی تحریم ها باید برداشته شود که خواسته‌ای کاملاً منطقی و درست است.

وی افزود: کشورهای غربی باید با برداشتن تحریم ها حُسن نیت خود را اثبات کنند از سویی دیگر به ما تضمین بدهند تا مذاکرات مانند دفعه قبل نشود که پس از این همه مذاکره ناگهان آمریکایی ها از برجام خارج شدند، یکی از اهداف ما از مذاکره رفع مشکلات اقتصادی کشورمان است که به واسطه تحریم ها ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گرگان با بیان اینکه تا زمانی که تحریم ها در کشورمان حاکم باشد و وضع آن روشن نشود درب ها به روی کشورمان بسته است و سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در کشورمان ندارند، تأکید کرد: مذاکرات باید منجر به لغو تحریم ها شود، همچنین غربی ها باید به ما تضمین بدهند.

نورمفیدی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها به دنبال ایرانِ ضعیف هستند، بیان کرد: مسئله آمریکا با ایران صرفاً مربوط به انرژی هسته ای نیست بلکه آنها به دنبال آن هستند تا پیشرفت های موشکی ایران را متوقف کنند و از تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه بکاهند، امروز ایران در کشورهای منطقه حضور مؤثر دارد که آمریکایی ها تحمل دیدن این اثرگذاری را ندارند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایرانِ ضعیف و درس پس‌دِه است، متذکر شد: آمریکا به دنبال ایران ضعیف است والا اگر چنین نیتی ندارند چرا در مذاکرات به ما تضمین نمی دهند؟ در واقع آمریکایی ها نمی خواهند مشکلات اقتصادی ایران حل شود.

بیشتر بخوانید:

علم‌الهدی : برجام ، مصداق «نرمش ذلیلانه» شد / تیم مذاکره‌ ، سازش‌پذیر نیستند چون نمازشب‎خوان هستند

مرندی مشاور تیم مذاکره : حذف نام سپاه از فهرست «سازمان‌های تروریستی» ، هرگز پیش‌شرط ایران نبوده

ناگفته های مشاور تیم مذاکره ایران / چه پیامی برای آمریکا از سخنان رهبری بالاتر ؟ / همین فردا رفتار آمریکا تغییر کند، رفتار ما هم تغییر می کند

نورمفیدی یکی از اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را ناشی از تصمیم روسیه در کاهش صادرات نفت و گاز به کشورهای اروپایی خواند و متذکر شد: بعد از آنکه روسیه صادرات نفت و گاز خود را به اروپایی ها کم کرده این کشورها به فکر چاره افتادند و در واقع با سفر به منطقه به گدایی نفت و گاز آمدند چراکه پس از تصمیم روسیه قیمت نفت و گاز در آمریکا و اروپا قیمت بالایی داشته است.

وی تأکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا در سفر به منطقه از عربستان سعودی درخواست کرد صادرات نفت خود اروپا را افزایش دهد تا توقف صادرات نفت و گاز به اروپا از سوی روسیه جبران شود که عربستان صعودی گفت روزانه ۱۱ و نیم میلیون بشکه نفت تولید و صادر می کند و فقط می تواند یک و نیم میلیون بشکه نفت دیگر آن هم در چند ماه آینده به سبد صادرات خود اضافه کند که می توان گفت بایدن در این هدف خود ناکام ماند.

امام جمعه گرگان ناتوی عربی را هدف دیگر آمریکایی ها دانست و گفت: اجماع کشورهای عربی منطقه علیه ایران یکی از اهداف آمریکا در سفر به منطقه است که آمریکایی ها در این خواسته خود نیز با جواب رد کشورهای منطقه مواجه شدند طوری که لحن سخنان عربستان سعودی نسبت به ایران نرم تر شد و امیر قطر نیز استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز را حق تمامی کشورها دانست که در مجموع می توان گفت بایدن در این بخش نیز با دست خالی از منطقه برگشت و به اهداف مهم خود در سفر به منطقه دست پیدا نکرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان موافقت عربستان سعودی مبنی بر اجازه اسرائیل در استفاده از حریم هوایی این کشور را اقدامی اشتباه دانست و گفت: مکه و مدینه تنها متعلق به عربستان سعودی نیست که این کشور اجازه داده پروازهای اسرائیل از مکه و مدینه انجام شود، قطعاً این اقدام موجب تنفر عمیق همه مسلمانان از عربستان سعودی می شود که به اسرائیل به عنوان دشمن مسلمانان اجازه استفاده از حریم هوایی را داده است.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1653836

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تحریم تحریم صنعت حمل و نقل نماز جمعه ائمه جمعه عربستان سعودی سفر به منطقه آمریکایی ها صادرات نفت جمعه گرگان نفت و گاز تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیتهای این بخش در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران معرفی شد و علاوه بر آن، ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

رضا حیدری افزود: برای این فرصتها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد ویژه تعریف شده که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصتها را در کوتاهترین زمان به دست آورند.

حیدری اظهارکرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی نیز بین بازدیدکنندگان توزیع شد که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی هستند.

وی ، هدف از شرکت در این نمایشگاه را معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان عنوان کرد و گفت: یافتن سرمایه گذار در حوزه بین المللی در زمینه گردشگری نیز از دیگر اهداف شرکت در نمیشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گروههای کالایی صنعت شامل صنایع خودروسازی، مخابرات و الکترونیک، چاپ و بسته بندی و لوازم خانگی و صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی و خدمات  بیمه، مالی و گمرک برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هشت اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه، با هدف فراهم آوردن فرصت ارائه محصولات، خدمات، فناوریها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخشها و صنایع مختلف، امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند