Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌ها بین شبه‌نظامیان لیبی در طرابلس که از دیروز (پنج‌شنبه) آغاز و تا ظهر امروز ادامه داشت، ۱۳ کشته از جمله یک کودک و ۳۰ مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش ایران اکونومیست، تارنمای روزنامه لو فیگارو روز جمعه به نقل از رسانه‌های لیبی و خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد که درگیری‌های روز گذشته پس از یک وقفه کوتاه، از امروز با تبادل شدید آتش در شرق شهر و نزدیکی محوطه دانشگاه و مرکز پزشکی طرابلس از سر گرفته شد؛ جایی که بسیاری از مردم برای فرار از خشونت شبانه به آنجا پناه بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، درگیری اندکی پس از نیمه شب پنجشنبه با ایجاد وحشت در خیابان‌ها و باغ‌های شلوغ بین ۲ گروه مسلح بانفوذ در غرب لیبی (نیروی الردعا و تیپ انقلابیون طرابلس) آغاز شد.

به گزارش سرویس امداد و نجات طرابلس، درگیری‌های شبانه روز گذشته ۱۳ کشته از جمله سه غیرنظامی شامل یک کودک ۱۱ ساله و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: تیپ دیگری به نام "۴۴۴" صبح امروز برای آغاز میانجیگری وارد عمل شد و خودروهای مسلح خود را در یک منطقه حائل در شرق طرابلس مستقر کرد.

به گفته "اسامه علی" سخنگوی آمبولانس و خدمات نجات، حدود ۶۰ دانشجو که به دلیل درگیری در خوابگاه‌های دانشگاه طرابلس سرگردان شده بودند، توسط آمبولانس‌ها منتقل شدند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها خودرو را نشان می‌دهد که رانندگانشان برای نجات جان خود آنها را رها کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پروازهای خطوط هوایی لیبی از قاهره و العالمیه (گلوبال ایر) از بنغازی که قرار بود در فرودگاه میتیگا، فرود بیایند، به مصراته در ۲۰۰ کیلومتری شرق و شرق طرابلس تغییر مسیر دادند.

در همین پیوند مدیریت فرودگاه میتیگا تنها فرودگاهی که به پایتخت لیبی خدمات می‌دهد نیز تردد هوایی را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: طرابلس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم طی ۲ یا سه روز آینده در خصوص توافق تبادل اسرا یا حمله به رفح تصمیم گیری می کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر از یک سو به دلیل طولانی شدن جنگ علیه غزه و عدم تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این باریکه و از سوی دیگر به دلیل فرسوده شدن نظامیان اشغالگر و عدم توانایی در آغاز یک حمله دیگر به ویژه در شهر رفح در بن بست دو جانبه ای قرار دارد.

در همین راستا روز گذشته رسانه های خبری گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از پیروی از دستورات فرماندهان ارشد برای تهاجم زمینی به رفح خودداری می‌کنند.

این خبر را رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد و البته دلیل اصلی این امتناع از جنگ را خستگی عناصر صهیونیست عنوان کرد و گزارش داد که این نظامیان پس از نزدیک به هفت ماه جنگ احساس می‌کنند که دیگر قادر به ادامه نیستند.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داده است که در مجموع ۳۰ عنصر صهیونیست از اجرای دستورات ارتش برای حمله زمینی به شهر رفح خودداری کرده‌اند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس پیشتر گفته بود: خواسته های مقاومت شروط غیرقابل انجام نیست بلکه خواسته های مشروعی است که میانجی‌گران آن را درک می کنند.

وی افزود: هیچ توافقی مادامی که خواسته های عادلانه ملت ما شامل برقراری آتش بس، خروج اشغالگران و بازگشت آوارگان محقق نشود، موفق نخواهد شد.

کد خبر 6092715

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور