Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: «جورج دیک»، سفیر رژیم صهونیستی در آذربایجان با انتشار عکسی که او را در حال مطالعه کتابی درباره تبریز نشان می‌دهد در توئیتر نوشت: «من از این کتاب که به تازگی به من داده شده چیزهای زیادی درباره تاریخ آذربایجان و فرهنگ در تبریز آموختم».

هرگز از خط قرمز ایران عبور نکنید!

پس از انتشار این توئیت، سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در حساب کاربری خود در توئیتر واکنش نشان داد و با کنایه‌ای خطاب به سفیر رژیم اشغالگر قدس، گفت: «برای اطلاع این پسرک ماجراجو: تبریز عزیزمان به عنوان سرزمین اولین‌های تاریخ پرافتخار ایران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهراً قرار است اولین صهیونیست خبیث هم توسط مردم غیور تبریز دفن شود. هرگز از خط قرمز ما عبور نکن، هرگز!»

پاسخ صریح سفیر کشورمان به این توئیت با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی رو به رو شد؛ رسانه‌های معاند-فارسی زبان- با انتشار پاسخ موسوی به «جورج دیک» این توئیت را تهدیدی در قبال رژیم صهیونیستی عنوان کردند و تعدادی هم در داخل کشور پیش از واکنش سفیر ایران، به توئیت سفیر رژیم صهونیستی اعتراض کرده بودند.

سفیر رژیم صهونیستی «تو دهنی» خورد

در همین راستا، «داود دشتبانی» فعال فضای مجازی در توئیتر، نوشت: آقای سفیر اسرائیل در باکو فراموش کرده موشک‌هایی که پایگاه شأن در اربیل را منهدم کرد از تبریز شلیک شد، همان موشک‌ها می‌تواند پایگاه‌تان در بادکوبه را منهدم کند. غلط اضافی نکن!

کاربری دیگری در واکنش به توئیت سفیر رژیم صهونیستی، خیلی خلاصه و کوتاه نوشت: «تو دهنی سفیر ایران در آذربایجان به سفیر اسرائیل»

احسان موحدیان که یکی دیگر از فعالان توئیتر شناخته می‌شود در واکنش به موضع گیری سفیر رژیم صهیونیستی در مطلبی آورده است: پاسخ محکم سفیرمان در باکو به یاوه گویی جاسوس صهونیست‌ها با هدف تحریف تاریخ تبریز هوچی گری دلالان اسرائیل در جهان را موجب شد.

وی تاکید می‌کند: همه وظیفه داریم علیرغم اختلاف نظرهای احتمالی از سفیر کشورمان در باکو حمایت کنیم.

درست پس از پاسخ آقای سفیر به همتای اسرائیلی خود موج حمایت از موضع‌گیری او در توئیتر به راه افتاد. «مهدی اسدی» در پاسخ به مطلب سید عباسی موسوی نوشت: دمت گرم آقای موسوی! یک ملت از شما حمایت می‌کند.

کاربر دیگر به نام «امیر کبیر» هم در توئیتی آورده است: شهر تبریز همیشه جزو شهرهای پرافتخار و سربلند در تاریخ انقلاب است. ما هیچ وقت فریب کسانی که به دنبال ایجاد حواشی برای آذربایجان ایران هستند را نمی‌خوریم.

لزوم واکنش باکو به اقدامات صهونیست‌ها

فعالان فضای مجازی در تویئت‌های خود، دولت «علی‌اف» را هم خطاب قرار دادند. در این بین، «مصطفی نجفی» در صفحه شخصی خود نوشت: این تویئت تحریک آمیز سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان با هدف تداوم سوظن و تصور تهدید میان تهران و باکو انجام شده است. دولت «علی‌اف» آن طور که اخیراً به طرف ایرانی اعلام کرده حسن نیت دارد، باید موانع از اقدامات تحریک آمیز اسرائیل شود، در غیر این صورت دیوار بی اعتمادی بلند تر می‌شود!

ایران در دوره ترکمنچای و قاجار به سر نمی‌برد!

«محمد نقدی‌پور» هم می‌نویسد: پیام کتاب خوانی سفیر رژیم صهونیستی در جمهوری آذربایجان با موضوع تبریز مشخص است. در این میان، دولت «علی اف» بداند ایران فعلی، ترکمنچای و قاجار نیست.

وی تاکید می‌کند: رژیم‌های مصنوعی و برخواسته از استعمار انگلیس و روس، در برابر یک دولت-ملت واقعی و برخواسته از دل تاریخ ره به جایی نخواهند برد.

«علی اکبر رائفی پور» از چهره‌های شناخته شده هم دست به توئیت شد و در صفحه خود نوشت: رژیم صهونیستی با تمام توان در حال هویت سازی جعلی در جمهوری باکو است. «جورج دیک» سفیر رژیم صهونیستی در حال مطالعه کتاب سراسر دروغ «داستان‌های سحر آمیز تبریز»!

دفن سفیر صهیونیست به «داستانهای سحرآمیز تبریز» اضافه می‌شود؟

پاسخ سفیر کشورمان در باکو برای صهونیست‌ها سنگین تمام شد؛ این مطلب از سوی کاربری به نام «تبریز-آذربایجان ایران» در توئیتر مطرح شد و نوشت: پاسخ جناب سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو چنان آتشی به جان صهونیست‌ها انداخت که دارند می‌سوزند.

این کاربر در ادامه مطلب خود آورده است: سفیر ایران فقط گفت حواست باشه که نگاه چپ به آذربایجان ایران و خاک ایران داشته باشی، مردم تبریز دفنت می‌کنند.

پیش از این هم سفیر رژیم صهونیستی در توئیت‌هایی مواضع گستاخانه علیه کشورمان اتخاذ می‌کرد که بیشتر مواقع با واکنش همتای ایرانی خود مواجه می‌شد و این اولین بار نیست که او در توئیتر پاسخ خود را دریافت می‌کند، اما آنچه مسلم است این بار کاربران فضای مجازی حسابی برای سفیر صهونیست‌ها در باکو خط و نشان کشیدند و همان طور که یک کاربر نوشت: سفیر رژیم صهونیستی‌ها از ایرانی‌ها در توئیتر «تو دهنی» خورد!

با توجه به توئیت سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و حمایت‌هایی که از توئیت او صورت گرفت، باید منتظر ماند و دید چه زمانی دفن سفیر صهیونیست به «داستانهای سحرآمیز تبریز» اضافه می‌شود؟

کد خبر 5544430

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس موسوی جمهوری آذربایجان رژیم صهیونیستی ترکیه ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رجب طیب اردوغان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت سوریه حسین امیرعبداللهیان ناصر کنعانی ولادیمیر پوتین روسیه علی بهادری جهرمی برجام سفیر رژیم صهونیستی جمهوری آذربایجان سفیر ایران فضای مجازی صهونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت