Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود رضایی جمعه با اشاره به وضعیت نامطلوب بارندگی در سال زراعی جاری و پراکندگی بارشی نامتعارف در فارس، افزود: مشکلی که ما در کلان شهرهای کشور به ویژه شیراز با آن روبرو هستیم ، این است که آمار مهاجرت به سمت این کلان شهر بسیار بالاست. سالیانه حدود ٣٠ هزار انشعاب آب جدید در این شهر واگذار می شود که باید در برنامه ریزی های مرتبط با حوزه آبرسانی برای استان فارس و شهر شیراز، افزایش جمعیت را در پارامترهای مرتبط با این موضوع در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه رسالت مسئولان تامین آب سالم برای شهروندان شهر شیراز و سایر شهرهای استان است، گفت: در هر شرایط و سوای اجرا یا عدم اجرای خط دو آبرسانی از سد درود زن، ما نسبت به تامین آب شرب شهر شیراز متعهد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در این راستا برای تامین آب شرب شهر شیراز برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی تعریف شده که در این راستا علاوه بر پیگیری اجرای خط دوم سد درودزن،به دنبال انتقال آب از خلیج فارس نیز هستیم که این موضوع نقشی مهم در تامین آب شرب کلان شهر شیراز خواهد داشت.

به گفته رضایی در حال حاضر ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به استان تخصیص یافته است.

وی همچنین به برنامه انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار نیز اشاره و عنوان کرد: برنامه های جامع در دست اجرا در حوزه تامین آب، در مجموع نیاز شهرستان شیراز را به نحو مطلوب مرتفع خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه درخصوص دلایل عدم اجرای خط دو سد درود زن و زمان اجرای این پروژه، اظهار کرد: درحال حاضر نیز مردم شیراز درحال استفاده از آبی که از مسیر خط دو سد درود زن وارد شیراز می‌شود هستند،که این عدد معادل ٧۵٠ لیتر در ثانیه است.

وی گفت: برنامه نهایی برای تامین آب مورد نیاز شهر شیراز، از محل سد درودزن با ظرفیت حداکثر ۳ متر مکعب در ثانیه و مقدار متوسط سالیانه ۶۰ میلیون مترمکعب در سال جهت مصارف شرب و بهداشتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس زمان تکمیل پروژه آبرسانی از سد درود زن به شیراز را پایان امسال اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل انتقال آب از سد درود زن مبلغی معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته رضایی مقرر شده است این اعتبار از بودجه سالیانه کشور و همچنین از بودجه ماده ۵۶ و تسهیلات بانک ها تامین شود؛ ضمن آنکه قرار نیست که قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه تکمیل آن را به تامین کامل بودجه آن منوط سازد.

وی در ادامه در خصوص قطعی های موردی آب در شهر شیراز توضیح داد و گفت: در حال حاضر نمی توان برای این مشکل دلیل خاص و بنیادی اعلام کرد؛ قطعی های موردی طبیعی بوده و  مدیران آبفای استان، این موضوع را تحت کنترل دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در شرایط موجود، وضعیت بحرانی و غیر قابل کنترلی در شهر شیراز در حوزه آبرسانی وجود ندارد و مشکل ما در این حوزه بیشتر مربوط به شهرستان ها و روستاهای استان است.

وی گفت: در شرایط موجود به دلیل خشکسالی های چند سال گذشته، حدود ۵۰ شهر و  هزار روستای استان به تنش آبی دچار بوده و آب رسانی به برخی روستاها با تانکر در حال انجام است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب شیراز آب آشامیدنی فارس سد درودزن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شیراز آب آشامیدنی آب و فاضلاب شیراز آب آشامیدنی فارس سد درودزن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس سد درود زن انتقال آب سد درودزن شهر شیراز تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۴۱ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور از جمله پتروشیمی دهدشت جدی است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت، در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد.
خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی، انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»