Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرد شماره یک شطرنج جهان اعلام کرد که در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل شطرنج باز روس بازی نمی‌کند.


به گزارش ایسنا؛ مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان و فوق ستاره نروژی شطرنج اعلام کرد که در مسابقه قهرمانی جهان حاضر نمی شود.  این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پیش از این کارلسن گفته بود تنها در صورتی در مسابقات قهرمانی جهان بازی خواهد کرد که حریف او فیروزجا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فیروزجا در مسابقات کاندیداها عمکرد خوبی نداشت و نتوانست به قهرمانی برسد تا این شطرنج باز فرصت بازی مقابل کارلسن در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست بدهد. نپو روس با قهرمانی در این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت کرد اما آنطور که به نظر می رسد کارلسن حاضر به بازی کردن نیست.

کارلسن به شایعات پاسخ داد و اعلام کرد که قصد بازنشستگی ندارد. ستاره ۳۱ ساله شطرنج جهان قول داده که همچنان بهترین جهان باشد وتنها به رقابت قهرمانی جهان اهمیت ندهد!

قهرمان جهان توضیح داد: این تصمیم من بوده و با آن خیلی راحت هستم. در مورد تصمیمم مدت‌ها فکر کرده‌ام. من انگیزه‌ای برای بازی دیگری ندارم. به سادگی احساس می کنم چیز زیادی برای به دست آوردن ندارم هرچند که شاید آن مسابقه از نظر تاریخی مهم و جذاب باشد.

کارلسن همچنان به حرفه اصلی خود یعنی بازی شطرنج ادامه خواهد داد. این شطرنج باز تاکید کرده که برای ریتینگ بی سابقه ۲۹۰۰ می جنگد. قطعا پس از تصمیم کارلسن برای دست کشیدن از تاج و تخت قهرمانی جهان، در سراسر جهان شطرنج شاهد شوکه شدن افراد خواهیم بود.

تماشاخانه چند نکته کلیدی درباره قد کشیدن و رشد کودکان و نوجوانان: علایمی که باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید (فیلم) ببینید| با مزه ترین رقابت برای همسریابی: هرکدام بالاتر بپرند و بیشتر دوام بیاورند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قهرمانی جهان شطرنج باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه" با اعلام برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر حالا کادر فنی پرسپولیس مثل تمام تیم‌های لیگ برتری برنامه پیش روی خود را تا روز آخر می داند و بر اساس آن برای تمرینات خود  زمان بندی می‌کند.

با مشخص شدن این برنامه پرسپولیس طی یک ماه و شش بازی دشوار باید هم فاصله امتیازی خود با استقلال را جبران کند هم به گونه ای نتیجه بگیرد که شانس اول قهرمانی باشد و سرانجام به جام دست یابد.

برای این منظور سرخ ها شش بازی دشوار و نفسگیر در پیش دارند که  سه تا از آنها در ورزشگاه آزادی و سه تای دیگر خارج از خانه برگزار می شود با این تفاوت که بازی خارج از خانه مقابل هوادار هم در تهران  و زمین حریف برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلامی سازمان لیگ شش بازی پایانی پرسپولیس از چهارشنبه 12 اردیبهشت آغاز و یازده خردادماه به پایان خواهد رسید.

فاصله بازی سپاهان تا نساجی و سپس فاصله بازی نساجی تا هوادار پنج روزه است اما از بازی با هوادار تا دیدار مقابل استقلال خوزستان 10 روز فاصله افتاده است.بعد از آن نیز فاصله بازی ها پنج روز پنج روز خواهد بود.

از سه بازی خانگی سرخ ها مقابل سپاهان ، استقلال خوزستان و مس رفسنجان تنها بازی هفته آخر در تاریخ یازدهم خردادماه جمعه برگزار خواهد شد.

نکته مهم این برنامه نسبت به فصل قبل اینجاست که پرسپولیس در بازی آخر در خانه و در روز جمعه میزبان است  اگر شرایط در آن روز به گونه ای رقم بخورد که سرخ ها به قهرمانی برسند مقابل هواداران خودشان و در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • ژاکت مدیر بایرن خبرساز شد: بیش از ۳۰ سال قدمت!
  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • اوسمار ویرا:‌ ضمانتی برای حضور بیرانوند نیست/باخت ما به خاطر تعویض‌ها نبود
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • یک ماه و شش بازی حیاتی در انتظار پرسپولیس
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و تایلند ‌در فینال جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ۳ و آنلاین
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی