Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:04:40 GMT

تعداد جانباختگان سیل استهبان فارس به ۶ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۲۷۸۰

تعداد جانباختگان سیل استهبان فارس به ۶ نفر رسید

یوسف کارگر شامگاه شامگاه جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ساعت ۵ تا ۵:۳۰ بعدازظهر امروز بارندگی شدید در منطقه رودبال ایج در بخش مرکزی استهبان منجر به وقوع سیل شد.

فرماندار استهبان ادامه داد: عده‌ای که برای تفریح به این منطقه مراجعه کرده بودند و در کنار رودخانه حضور داشتند، دچار سیل می‌شوند.

وی گفت: این حادثه شش کشته به جا گذاشت که چهار نفر بانو و دو نفر مرد از جانباختگان این حادثه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر گفت: هم‌اکنون در حال پایش منطقه هستیم و امکان دارد آمار تعداد جانباختگان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: دو نیروی امدادی از شهرستان فسا و دو نیرو از شهرستان داراب به منطقه اعزام شدند و از شیراز هم یک تیم متخصص که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند در حال اعزام به منطقه هستند.

فرماندار استهبان گفت:در حال حاضر ستادی برای اسکان خانواده متوفیان و ستادی هم برای بحران و امدادرسانی و پایش منطقه تشکیل شده است.

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

عبداللهی افزود: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد.

 وی در این باره گفت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و  تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش صد درصدی در آمدند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این باره گفت: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنابه به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متاسفانه تا این لحظه پنج نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده اند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نیریز و استهبان تعداد پنج نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امداد رسانی و خدمات رسانی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد

برچسب‌ها استهبان شیراز سیل فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استهبان شیراز سیل استهبان شیراز سیل فارس هلال احمر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شهرجردی گفت: طی اعلام حادثه توسط اورژانس به مرکز پیام ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در کیلومتر ۳۰ محور اراک-ازنا در محدوده روستای سرسختی، عوامل امدادی پایگاه شهید خرمی (قاقان) جمعیت هلال‌احمر شهرستان شازند به فوریت جهت رهاسازی راننده خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه، حادثه در ساعت ۱۲ و ۵۷ دقیقه ظهر امروز جمعه اتفاق افتاد، افزود: متأسفانه قبل از رسیدن عوامل امدادی هلال احمر راننده حادثه دیده فوت شده که پس از رهاسازی پیکر متوفی تحویل عوامل عوامل اورژانس حاضر در صحنه شد.

کد خبر 6089351

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق