Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرمان وطن‌دوست گفت: در حال حاضر و با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان ۷۰ طرح و پروژه بخش خصوصی و ۲۱ پروژه بخش دولتی در دست اجرا است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی،صناسع دستی و گردشگری کردستان گفت: یکی از الزامات رونق گردشگری در مناطق دارای استعداد و جاذبه، بدون شک ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی و گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: طی سال‌های اخیر با رشد قابل توجه ساخت و بهره‌برداری اماکن اقامتی در کردستان مواجه بوده‌ایم و زیرساخت‌های رفاهی وخدماتی استان نسبت به حجم زیاد گردشگر، جوابگوی نیاز‌های گردشگری نیست.

وطن‌دوست گفت: نزدیکی کردستان با مرز عراق و همچنین برخورداری از صد‌ها جاذبه تاریخی و طبیعی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در این استان دارای توجیه اقتصادی کرده و از سرمایه گذاران جدید در این حوزه استقبال کرده و می‌کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، گفت:  این اداره‌کل در سال گذشته در زمینه احیای بنا‌های تاریخی و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در استان اقدامات خوب و ویژه‌ای داشته که از نتایج آن واگذاری چهار بنای تاریخی به بخش خصوصی و تملک و خریداری چهار بنای تاریخی دیگر می‌باشد.

او، حجم اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان را ۱۰۰ میلیارد تومان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

وطن‌دوست گفت: در استان ۳۵ منطقه نمونه گردشگری داریم که سه مورد از آن به شهرداری‌ها واگذار شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت: جاذبه‌های گردشگری کردستان محدود به شهر‌های کردستان نیست و خیلی از روستا‌های استان نیز از جاذبه‌های خوبی برای جذب گردشگر برخوردار می‌باشد که در سال‌های گذشته ۴۳ روستا به‌عنوان روستا‌های هدف گردشگری در استان تصویب شده است.

او، با اشاره به فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری پیرامون سد‌های استان، گفت: حاشیه سد‌های استان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران می‌توانند بهره درستی از این فضا داشته باشند.

صنایع‌دستی می‌تواند بهترین جایگزین نفت برای ارز آوری باشد

معاون صنایع‌دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هم در این جلسه گفت: این استان یکی از مهم‌ترین مناطق مستعد برای تولید و عرضه انواع صنایع‌دستی در کشور است که قابلیت عرضه محصولات آن در بازار‌های ملی و بین‌المللی وجود دارد.

فرهاد حامدی می گوید: ۴۴ هزار صنعتگر در کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۲۸ هزار نفر دارای مجوز در ۴۰ رشته فعالیت دارند که ۲۱ رشته آن بومی استان است.

او ثبت‌جهانی کلاش مریوان را افتخاری برای استان دانست و گفت: همچنین ثبت‌ملی شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و ارغوان‌بافی دیوزناو، اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی استان کردستان می‌باشد که طی سال‌های اخیر انجام شده است.

حامدی نبود مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی، با وجود فراوانی هنرمندان و تولیدکنندگان را یکی از مهمترین مشکلات این حوزه در استان دانست و گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی می‌تواند ضمن کمک به زیرساخت‌های گردشگری و توسعه آن و همچنین شناساندن هنر‌های صنایع‌دستی به جهان، در رشد روز افزون صادارات هنر‌های صنایع‌دستی استان نیز موثر باشد.

او می گوید: توسعه صنایع‌دستی در گروه توسعه گردشگری است و صنایع‌دستی یکی از عوامل بسیار موثر در جلب و جذب گردشگر در منطقه است و متقابلا صنعت گردشگری نیز می‌تواند به رشد، توسعه و گسترش صنایع‌دستی و بهبود کیفیت آن کمک کند.

فرصت برای سرمایه‌گذاری در سنندج فراهم است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، نیز در ادامه این جلسه، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۸ و سفر به کردستان، این استان را یک استان فرهنگی نام بردند.

پیام مجیدی گفت: این سفر برکات زیادی برای استان به‌ویژه در بعد معنوی و جهت‌دهی نگاه‌ها به منطقه داشت و حضور رهبر فرزانه در کردستان دیدگاه‌های منفی نسبت به کردستان را تغییر داد و نقطه عطفی در تاریخ این استان فرهنگی و مرزی کشور عزیزمان شد.

او گفت: استان کردستان و به‌ویژه شهرستان سنندج که نقش موثر و تأثیر گذاری در دفاع مقدس داشته است، دارای فضا و موقعیت مناسبی می‌باشد تا حرکت عظیم و فرهنگی راهیان نور و گردشگری دفاع مقدس گسترش داده شود.

مجیدی می گوید: شهرستان سنندج با برخورداری از بیشترین بنا و عمارت تاریخی، جزو ۴ شهر دارای بیشترین تراکم و تعداد اثر تاریخی کشور محسوب می‌شود.

او گفت: همچنین انتخاب سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این شهر فراهم کرده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج گفت: امید است برگزاری این جلسه منشا خیر و برکت برای استان فرهنگی و گردشگرپذیر کردستان باشد.

آمادگی هرگونه سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری در کردستان را داریم

مدیر عامل مجموعه فاخر با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر در کردستان، گفت: در بخش‌های مختلف گردشگری و صنایع‌دستی آماده هرگونه همکاری و سرمایه‌گذاری در این استان هستیم.

سلیمانی گفت :استان کردستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار مناسبی در موضوع گردشگری و صنایع‌دستی است.

او می گوید:  شرایط لازم برای حضورسرمایه‌گذاران دارای اهلیت و توانمند در این استان کاملا فراهم است و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند در آینده آثار خود را بهتر نشان داده و در زمینه جذب گردشگران در استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

سلیمانی گفت: فعالان حوزه صنایع‌دستی استان برای رقابت و حضور در بازار‌های ملی و بین‌المللی باید توجه ویژه‌ای به طراحی و کیفیت استاندارد بسته‌بندی محصولات خود داشته باشند.

او می گوید: در حوزه بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی برنامه ویژه در دستور کار داریم و امید است در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکل باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح گردشگری میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گردشگری و صنایع دستی سرمایه گذاری سرمایه گذاری صنایع دستی میراث فرهنگی او می گوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  شهردار دژکرد گفت: دومین جشنواره شکوفه‌های بادام شهر دژکرد بخش سده شهرستان اقلید فارس با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه‌های صنایع دستی، نمایش آداب و رسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات باغی، دارو‌های گیاهی، حبوبات و معرفی مناطق گردشگری دژکرد برگزار شد.

رئیسی افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژکرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه گذار در زمینه‌های صنایع دستی ، تبدیلی و گردشگری برپا شد.

بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهر دژکرد به کشت بادام دیم اختصاص یافته و این شهر را به بزرگترین بادامستان دیم کشور تبدیل کرده است. 
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جشنواره گفت: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، نامگذاری شده است و این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند.
جلالی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده و به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.
در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه خوانی دژکرد به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد.
در شهر دژکرد رشته‌های صنایع دستی کیسه بافی، قالی بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی و قلاب بافی فعال است.
شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، چشمه‌سار‌های چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و باغ‌های بادام، گردو، سیب، هلو، آلو و گیاهان دارویی از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی