Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه: صدور پروانه ساخت در تهران امسال ۱۰ برابر سال‌های قبل است

به گزارش خبرگزاری برنا، وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از انتشار برخی آمار‌های مبهم و تعمیم نابجا به سراسر کشور در مورد تعداد ساخت و ساز در پایتخت گفت: طبق آماری که از شهرداری تهران اخذ کردیم، در اوج صدور پروانه ساخت در پایتخت از سال‌های ۹۰ تا ۹۳ تعداد ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار پروانه صادر شده است که تعداد زیادی از این خانه‌ها هم ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استناد به همین آمار در سال ۹۶ تعداد ۱۴ هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت، در سال ۹۷ تعداد ۱۸ هزار پروانه ساخت و در سال ۹۸ تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ پروانه ساخت صادر شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: طی چهار ماه گذشته در پایتخت ۴۸ هزار واحد مسکونی دارای پروانه ساخت، درخواست وام کردند و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی هم با شهرداری تهران قرارداد داریم که در قالب بافت فرسوده در حال ساخت است.

صدور پروانه ساخت ده برابر سنوات گذشته 

وزیر راه با اشاره به تعداد پروانه ساخت صادر شده در چهار ماه نخست امسال و تعمیم آن در طول سال جاری بیان کرد که پیش‌بینی ما این است که این آمار ۱۰ برابر سنوات گذشته باشد.

وی افزود: رسانه‌ها باید دقت کنند و آمار ناامیدکننده و غیرواقعی به مردم ندهند و مردم هم مراقب باشند به آمار‌های غیررسمی توجه نکنند و فقط از آمار‌های رسمی استفاده کنند.

اهدا تسهیلات خودمالکی 

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت راه و شهرسازی در کل کشور در چهار ماهه امسال ۳۳۴ هزار واحد خودمالکی را شروع کرد، در خودمالکی‌ها زمین و پروانه ساخت از مالک است و وزارت راه تسهیلات می‌دهد؛ ما برای این واحد‌ها ۴۵۰ میلیون تومان وام از بانک تقاضا کرده‌ایم.

یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد در مراحل مختلف فونداسیون تا نازک‌کاری

وی تاکید کرد: طبق تعهد دولت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری و ۸۰۰ هزار واحد روستایی خواهیم ساخت، امروز در کل کشور یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد در مراحل مختلف فونداسیون تا نازک‌کاری قرار دارد که عددی بی سابقه است.

وی مسکن مهر را طرحی بزرگ دانست و افزود: در این طرح میزان کل زمین‌هایی که دولت در اختیار طرح گذاشت، یک میلیون و ۶۰ هزار واحد بود و ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری در کل کشور نیز آغاز شد.

قاسمی گفت: البته طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن هم دنبال می‌کنیم، در طرح اقدام ملی مسکن دولت قبل در دو سال ۷۰ هزار واحد با پیشرفت فونداسیون به بالا وجود داشت که دراختیار ما قرار گرفت که طبق گزارش رسمی دیوان محاسبات کشور ۸.۸ درصد پیشرفت داشت، البته ما در اینجا از خدمات وزیر سابق راه و شهرسازی جناب آقای محمد اسلامی قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به حدود ۹۲ درصد باقی مانده ما باید این واحد‌ها را وارد طرح نهضت ملی مسکن می‌کردیم تا از وام طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت واحد‌ها استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر در تعدادی از استان‌ها که زمین داریم و متقاضی کمتر است سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن باز شده است.

وی با بیان اینکه مسکن در کشور یک ساله ساخته نمی‌شود بلکه یک‌ونیم ساله و دوساله است، گفت: ما ساخت یک‌میلیون و ۳۵۸ هزار واحد مسکن را شروع کرده‌ایم و در چند ماه آینده به ۲ میلیون واحد می‌رسانیم، البته به چهار میلیون واحد تعهد دولت هم اکتفا نمی‌کنیم و قطعا اگر نیاز باشد تولید خواهیم کرد.

 تحویل زمین بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی تا شهریور 


وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا پایان شهریور ماه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین مورد نیاز شهری را تحویل می‌دهیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه تا پایان این دولت ۴ میلیون واحد مسکن تحویل مردم خواهد شد، گفت: در قالب نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد روستایی ساخته خواهد شد که عملیات ۲۰۰ هزار واحد آغاز شده است و ۳۰۰ هزار واحد هم از هفته آینده با همراهی بنیاد مسکن شروع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت زمین مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی میلیون و ۲۰۰ هزار واحد وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن پروانه ساخت یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور