Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نیلوفر قلعه شعبانی» دبیر این جشنواره در مراسم اختتامیه گفت: فراخوان جشنواره در فروردین 1401توزیع شد و 14 گروه از شهرستان‌های استان و شهر کرمانشاه اعلام آمادگی کردند که پس از بازبینی های تخصصی هفت گروه به بخش نهایی راه پیدا کردند که از این تعداد یک گروه با انصراف به دلایل شخصی و 6 گروه نیز در این جشنواره حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «هواس پلوک»، «هاشم پورمحمد» و «هومن روحتافی» آثار این جشنواره را داوری کردند، گفت: هنرمندان مستعد و نیروهای بالقوه خوبی در استان وجود دارند اما دور از آموزش تخصصی هستند. امیدواریم مسوولان پیگیر این قضیه باشند و شهرستان های محروم از آموزش نباشند.

آرای هیئت داوران نخستین جشنواره تئاتر عروسکی استان کرمانشاه بدین شرح اعلام شد.

لوح تقدیر هیات داوران به سازنده عروسک‌های نمایش‌های مختلف که دیگر در میان ما نیست به مرحومه «مریم کامدوست» تعلق گرفت.

هیات داوران همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به پاس مشارکت و ساخت عروسک‌های چندین نمایش و ایجاد کارگاه اقتصادی تولید و فروش عروسک‌های دست کشی را به خانواده آذرمینا تقدیم کرد.

هیئت داوران در بخش پوستر، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به «ایوب پرویزی» برای طرح و ایده پوستر نمایش زشت و زیبا تقدیم کرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی را به جناب «رامین رستمی» برای طراحی پوستر نمایش قطعه گمشده اهدا کرد.

در بخش موسیقی نیز هیئت داوران سه برگزیده داشت که براساس آن لوح تقدیر و جایزه نقدی به ترتیبت به «آرشام جلیلی» برای موسیقی نمایش نجات آیینه ها، «کمیل نوروزی» برای موسیقی نمایش کدو قلقله زن و «احسان محمدی» برای موسیقی نمایش قطعه گمشده تقدیم کرد.

در بخش نور هم هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به ترتیب به «لیلا مهدی آبادی» برای نور نمایش آبی تراز آسمان و «گلنار اکبری» برای ایده نورپردازی نمایش قطعه گمشده و «رحمت غلامی» برای ایده نورپردازی نمایش تنهایی دنیا تقدیم کرد.

در بخش دکور و صحنه آرایی هم هیئت داوران «بهاره کرمی» و «مازیار اسد زاده» را برای طراحی صحنه نمایش شازده کوچولو و «رحمت غلامی» برای طراحی صحنه نمایش در تنهایی دنیا شایسته تقدیر دانست.

هیئت داوران در بخش بازیگری زنده با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از «الناز دوستی فرد» بازیگر نوجوان نمایش کدو قلقله زن و «ایلیا محمد قیماسی» بازیگر نوجوان نمایش شازده کوچولو تقدیر کرد.

در بخش عروسک گردانی هم جایزه ویژه هیئت داوران به «طیبه کاظمی» عروسک گردان نمایش قطعه گمشده و «مرتضی محبوبی» عروسک گردان نمایش قطعه گمشده اهدا شد.

در بخش نویسندگی هم باتوجه به اولویت متون بومی ضمن تقدیر از «علی زیستی» هیئت داوران جایزه نویسندگی خود را به نویسنده نمایش تنهایی دنیا «رحمت غلامی» تقدیم کرد.

هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول کارگردانی را به «بهاره کرمی» و «مازیار اسدزاده» برای کارگردانی نمایش شازده کوچولو تقدیم کرد.

همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم کارگردانی به «گلنار اکبری» برای کارگردانی نمایش قطعه گمشده و جایزه رتبه سوم کارگردانی نیز به «رحمت غلامی» برای کارگردانی نمایش تنهایی دنیا رسید. 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک جشنواره کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک جشنواره کرمانشاه لوح تقدیر و جایزه نقدی هیئت داوران تنهایی دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه