Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@07:52:57 GMT

اصلاح امور جامعه از وظایف همه مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۳۴۳۶

اصلاح امور جامعه از وظایف همه مسلمانان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با تأکید بر مسئولیت پذیر بودن افراد نسبت به معضلات و مشکلات جامعه، گفت: ضروری است شهروندان نسبت به معضلات و مشکلات جامعه احساس مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.
«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلای بزرگ وحدت گنبد کاووس با دعوت مردم به انسان دوستی و دلسوزی نسبت به یکدیگر، اظهار کرد: آسایش، رفاه و امنیت هر جامعه ای به میزان دلسوزی و مسئولیت پذیری یکایک افراد جامعه نسبت به یکدیگر بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ اگر مردم احساس مسئولیت داشتن را به خوبی درک کنند هیچگاه نسبت به معضلات، مشکلات و انحرافات جامعه بی تفاوت نبوده و برای اصلاح آن تلاش خواهند کرد تا جامعه به فساد و گمراهی کشیده نشود.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نسبت به درک و پذیرش مسئولیت در خانواده و جامعه بسیار تاکید داشتند، تصریح کرد: آن حضرت برهمین اساس امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف مسلمین در خانواده و جوامع اسلامی قرار داده اند.
وی، افزود: اجرای اصولی این امر الهی زمینه نظارت مردم بر عملکرد مدیران را فراهم و موجب اصلاح، رشد و بالندگی در همه زمینه ها و نیز سلامت، امنیت و آسایش در جامعه خواهد بود.
به گفته وی، جهان اسلام از فرهنگ و تمدن بسیار غنی برخوردار است، در دوره هایی بزرگترین اندیشمندان و عالمان امثال عمر خیام، ابونصر فارابی و زکریا رازی در این فرهنگ رشد و به دنیا معرفی شدند و هنوز هم کتب و اندیشه آنان در مراکز علمی جهان تدریس می شود.
آخوند جاور خاطر نشان کرد: اجرای اصولی، آگاهانه و همه جانبه موضوع امر به معروف و نهی از منکر، موجب پیشگیری از انحرافات و مفاسد اجتماعی شده و جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت سوق می دهد.

دشمنان کشف حجاب را حمایت از حقوق زنان تفسیر می کنند
امام جمعه اهل سنت گمیشان، گفت: دشمنان اسلام موضوع کشف حجاب را حمایت از حقوق زنان تفسیر و معرفی می کنند.
«آخوند نورنیاز نبوی زاده» در خطبه نماز جمعه این هفته مصلای شهر گمیشان با اشاره به اهميت حجاب برای جامعه اسلامی و ضرورت آن خصوصا برای عصر كنونی، اظهار کرد: رعايت حجاب امری از دستورات اسلام هم برای خواهران و هم  برای مردان است و این  تنها در خصوص زنان نیست؛ بلکه چشم پوشی برادران و حفظ و پوشاندن مواضع عورت خود، امری ضروری است.
به گفته وی؛ رعایت حجاب در جهت صیانت از حقوق زنان است و باعث حفظ شئون و ارزش بیشتر زن می شود.
امام جمعه اهل سنت گمیشان با استناد به آیات و احادیث بسیاری با تبیین اهمیت حجاب، مردم را به همکاری با مسئولان و همیاری در امور با انسجام و اتحاد در جهت پیشبرد اهداف اسلامی دعوت و تشویق نمود.
وی، ادامه داد: روشن و معلوم است که هدف و غایت افراد بد جامعه جز پسرفت و ترک عقاید، ملیت و همچنین جز آسیب به رسوم اسلامی نیست و این افراد ابزار دشمنان اسلام هستند که با دلایل بی اساس و بی منطق پنجه بر دامن تمدن اعلای اسلامی می زنند و اهداف والای مردمان این دیار را به هدف تخریب ورق می زنند.

ذکر از با فضیلت ترین عبادات است
خطیب نماز جمعه اینچه برون، گفت: ذکر و تسبیح خداوند متعال از با فضیلت ترین عبادت ها است.
 «آخوند ارازمحمد هوشمند» در نماز جمعه این هفته مصلای شهر مرزی اینچه برون با بیان فضیلت و اهمیت ذکر و یاد خداوند سبحان، اظهار کرد: اگر در همه حال و در همه مکان ها ذکر خدا بر زبان انسان جاری باشد در چنین حالتی انسان از لغزش و گناه بدور خواهد بود.
به گفته وی؛ خداوند می فرماید: «ای کسانیکه ایمان آورده اید، مرا یاد کنید تا من نیز شما را یاد کنم، تا بدینوسیله هدایت شوید».
خطیب نماز جمعه اینچه برون در پایان خاطر نشان کرد: اعمالی از جمله اقامه نماز، احسان کردن به والدین و دستگیری از نزدیکان و خویشان نیازمند هستند که انجام دادن آنها باعث روشنایی قبور اموات و عاقبت به خیری آنان در روز قیامت می شود.

حصول وحدت فلسفه حج است
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: فلسفه حج این است که در آن افعال، کردار و افکار ما به وحدت و همدلی امت اسلامی منتج شود.
«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته مصلای قازان قایه، اظهار کرد: امت اسلامی با مشورت و هماهنگی هم در ایام حج همه مسائل و مشکلات اجتماعی خودشان را می توانند برطرف کنند.
به گفته وی؛ از بین بردن تفرقه و اختلافاتی که در بین جوامع اسلامی بروز کرده هم در ایام حج با مشارکت کشورهای اسلامی قابل حل و فصل است.
 امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، کعبه را آمال و آرزوی مسلمانان دانست و گفت: از سوی خداوند انجام یک بار فریضه حج در طول عمر برای افرادی که توانایی مالی دارند واجب شده است.
وی، افزود: طواف خانه خدا از نزدیک حجرالاسود شروع می شود و به آن هم ختم می شود، هر مرتبه که زائر به حجرالاسود رسید کلمه تکبیر را می گوید.
به گفته وی؛ در حالی که مناسک حج امسال در حال اتمام است زائران بیت الله الحرام در حال بازگشت به سرزمین های خود هستند سعی کنیم از نورانیت و معنویت حجاج خانه خدا که گناهانشان بخشیده شده و پاک و منزه شده اند به قلب و روح ما نیز منتقل شود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نماز جمعه گلستان نماز جمعه این هفته مصلای امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901334

دیگر خبرها

  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند