Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@22:26:59 GMT

محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۳۵۴۶

محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان

ایتنا – زبان‌های برنامه نویسی در جهان از ارکان اصلی کاری زندگی ما هستند زیرا تمامی نرم‌افزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم با کمک این زبان‌ها نوشته می‌شوند. با این وجود سوالی که مدت‌های متوالی بسیاری از اذهان را به خود درگیر کرده بوده است در یک تحقیقات رسمی مشخص شده است: محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی جهان در سال جاری میلادی کدام هستند؟ زبان‌های برنامه نویسی در جهان از ارکان اصلی کاری زندگی ما هستند زیرا تمامی نرم‌افزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم با کمک این زبان‌ها نوشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود سوالی که مدت‌های متوالی بسیاری از اذهان را به خود درگیر کرده بوده است در یک تحقیقات رسمی مشخص شده است: محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی جهان در سال جاری میلادی کدام هستند؟
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، تحقیقات انجام شده نشان دهنده این موضوع هستند که جاوا اسکریپت توانسته است تا برای دهمین سال متوالی به عنوان محبوب‌ترین و پر کاربرترین زبان برنامه‌ نویسی جهان دست پیدا کند.
 
این تحقیقات براساس اطلاعاتی که در وب‌سایت مشهور Stack Overflow منتشر شده است به دست آمده و بر اساس نظرسنجی و اطلاعات کسب شده مشخص شده است که در میان 73 هزار نفر جامعه مخاطبین این تحقیقات، بخش مهمی از جاوا اسکریپت به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی خود استفاده می‌کنند.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده، 65 درصد از تمام مخاطبان از جاوا اسکریپ استفاده می‌کردند  و در رتبه دوم نیز چیزی قرار دارد که رسما زبان برنامه نویسی نیست ولی به شدت نزدیک به آن قرار می‌گیرد. به این ترتیب شاهد حضور HTML و CSS با ارای 55.08 درصد هستیم. در رتبه سوم زبان‌های برنامه نویسی محبوب جهان نیز شاهد این هستیم که زبان ارتباط با دیتابیس‌ها از نوع SQL با 49.43 درصد قرار گرفته‌ است.
 
 رقابت در بالای جدول استفاده نشان دهنده این است که برنامه نویسان جوان کار دشواری برای ورود به بازار داریند و در صورتی که توانمندی خود را سریعا بهبود ندهند با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد.
 
در ادامه نیز مراکز دریافت اطلاعات برای یادگیری برنامه نویسی مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که یودمی با 66 درصد مخاطبان، در رتبه نخست محبوبیت قرار دارد و در رتبه دوم Coursera و در رتبه سوم نیز شرکت Codeacademy جای گرفته‌اند.
 
وقتی درباره این گونه نظرسنجی‌ها مطرح می‌شود، سوال بسیار مهم این است که آیا جامعه مخاطبین دانش دارای پراکندگی مناسب هستند یا خیر و به همین دلیل نیز این نظرسنجی اطلاعات مربوط به جامعه مخاطبان خود را نیز منتشر کرده است.
 
این اطلاعات نشان دهنده این هستند که 46 درصد از تمام کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند برنامه نویسان فول استک بوده و 26 درصد آن‌ها فقط برنامه نویسی فرانت اند را انجام داده‌اند.
 
وقتی صحبت از بیگ دیتا به میان می‌آید نیز باید گفت که در این نظرسنجی مشخص شده است که آپاچی اسپارک، آپاچی کافکا و هادوپ در بالای جدول قرار گرفته‌اند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: برنامه نویسی جاوا زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت نرم افزار زبان های برنامه نویسی مشخص شده محبوب ترین نویسی جهان ترین زبان زبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه بیانیه‌نویسی و هیجانات کاذب و البته مدیریت‌شده، یقه فوتبال را گرفته است و با این شرایط باید بگوییم که «حال فوتبال خوب است اما شما باور نکنید!»

مهدی دادرس در گفت‌وگو با ایرنا، از شرایط این روزهای فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: حاشیه‌های فوتبال یقه اهالی این رشته را گرفته و در رفتار، کردار و گفتمانی که شاهد هستیم خروجی خوبی را نمی‌بینیم. متاسفانه بیانیه‌نویسی هم رفتار پیش‌پاافتاده جدیدی است که دیگر مختص به استقلال و پرسپولیس هم نیست و سایر تیم‌ها برای آنکه از این جریان عقب نمانند، وارد آن شده‌اند و در کل شرایط خوبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بیانیه‌نویسی آن هم با این شیوه مورد توجه قرار بگیرد یک حرکت بی‌معنی است چراکه بی‌جهت، هوادار را هیجانی می‌کنیم که نتیجه آن را هم می‌بینیم و صداقت و راستی در فوتبال کمتر دیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه پیکان اضافه کرد: همین هیجانات و حاشیه‌ها در لیگ برتر بر همه چیز حاکم شده است و این خوب نیست. فوتبال و ورزش جزیره ثبات نیستند. فوتبال فضای خوبی برای تخلیه هیجانات است اما مسیری که برخی‌ پیش گرفته‌اند هیچ کمکی نمی‌کند و باید این روند اصلاح شود.

دادرس در واکنش به این سئوال که چه کسانی این ریل‌گذاری نادرست را در فوتبال انجام داده یا آن را مدیریت می‌کنند، گفت: لیدرهای خاصی پشت این ماجرا هستند که با تصمیم‌های خود شان ایران و ایرانی را به بازی گرفته‌اند. باید این روند تغییر کند و اجازه داد تا هیجانات به معنای واقعی خود در فوتبال تخلیه شود و دیگر خبری از بیانیه‌نویسی و این بازی‌های بی‌معنی نباشد.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کند نیز اضافه کرد: این واگذاری یک مُسکن خیلی خوب است و باید از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تشکر کرد چراکه ما را مجاب کردند. سال‌ها بود بحث واگذاری را می‌شنیدیم اما هیچ مسوولی تمایلی به تحقق آن نداشت! اما این اتفاق در دولت کنونی افتاد و در نهایت شاهد این تغییر و تحول بودیم که جای تشکر دارد اما باید دید در ادامه چه خواهد شد و روند فعالیت این دو باشگاه بزرگ چه مسیری را پیش خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی