Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:13:08 GMT

چمن‌های ورزشی شهرهای خراسان رضوی مصنوعی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۳۸۰۱

چمن‌های ورزشی شهرهای خراسان رضوی مصنوعی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در شهرهای خراسان رضوی ۱۶ چمن ورزشی طبیعی وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبار تمام آن تبدیل به چمن مصنوعی خواهد شد.

علی‌اکبر هاشمی جواهری در حاشیه بازید از چند پروژه ورزشی شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌های خراسان رضوی افزود: هر چند پروژه‌های ناتمام در خراسان رضوی بسیار است اما اگر توقع داشته باشیم صفر تا ۱۰۰ اعتبار مورد نیاز آن‌ توسط دولت تامین شود، این پروژه‌ها به این زودی به سرانجام نخواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر اتمام پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمامی که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد، در اولویت است. همچنین با توجه به جمعیت، زیرساخت‌های هر شهر و سرانه ورزشی پروژه‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در تلاش هستیم با ورود بخش خصوصی این پروژه‌ها تکمیل و تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان مردم بتوانند از این مراکز منتفع شوند.

وی با بیان اینکه در صورت ورود بخش خصوصی پروژه‌های نیمه‌تمام در حداقل زمان ممکن به نتیجه خواهد رسید، اظهار کرد: بالغ‌ بر ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان داریم که از این تعداد حدود ۱۹۰ پروژه فعال است.

هاشمی جواهری اعتبار مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان رضوی را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار فقط مربوط به پروژه‌هایی نیمه‌تمام کددار است. هم‌اکنون نه تنها اداره کل استان خراسان بلکه حتی وزارتخانه هم اجازه تعریف کردن پروژه جدیدی را ندارد.

اماکن ورزشی فرسوده یکی از مشکلات جدی

وی همچنین در خصوص وضعیت اماکن ورزشی فرسوده در خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات جدی استان اماکن ورزشی فرسوده است. برای بازسازی و نوسازی آن‌ها هزینه بسیاری نیاز است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: بودجه‌های سالانه‌ای برای تعمیر و تجهیز این پروژه‌ها اختصاص داده شده که سرفصل آن‌ با پروژه‌های ناتمام متفاوت است. تلاش می‌شود سالن‌های موجود نوسازی و بازسازی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌های بزرگ استان به لحاظ فرسوده بودن اماکن ورزشی مشکلات جدی دارد، می‌طلبد اعتبارات بیشتری در این خصوص اختصاص یابد. حتی اماکنی که از عمر آن‌ زیاد نمی‌گذرد، نیازمند بازسازی و تخصیص بودجه نگهداری است.

هاشمی جواهری تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از ساخت و سازها توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و به صورت ملی اجرا می‌شود. در مجموع ساخت و سازها توسط این شرکت، اداره مسکن و شهرسازی یا بسیج اجرا می‌شود. البته باید توجه داشت برخی سالن‌های ورزشی استانداردهای لازم را برای برگزاری مسابقات ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به نظر می‌رسد وضعیت بهتر از قبل شود و قبل از اجرا پروژه‌ها کارشناسی شوند.

استخرهای نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه در خصوص وضعیت استخر نیمه‌کاره کاشمر گفت: چندین استخر نیمه‌کاره در سطح استان وجود دارد که اگر نتوانیم در سال ۱۴۰۱ بودجه خوبی برای اتمامشان بگیریم، در قالب ماده ۲۷ قانون بودجه بخش خصوصی می‌تواند وارد شود و نسبت به تکمیل کردن آن‌ اقدام کند و در عوض چند سالی این استخرها  در اختیارشان باشد.

وی گفت: با توجه به بدهی بسیار سنگینی که اداره ورزش و جوانان کاشمر به دلیل آبیاری چمن دارد و پرداخت آن از عهده شهرستان خارج است، با مدیر کل آبفای استان صحبت شده تا فعلا مشکل جدی ایجاد نشود.

هاشمی جواهری با بیان اینکه ظلم است بخواهیم در این شرایط آب شرب مردم را برای آبیاری چمن مصرف کنیم، افزود: زمین‌های چمنی در سطح استان داریم که بعضا خشک شده‌ است.  

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: هر کدام از این چمن‌ها ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است تا تمام چمن‌های طبیعی استان به چمن مصنوعی تبدیل شود. با این اقدام نه‌تنها نگهداری از این چمن‌ها ساده‌تر می‌شود و بیشتر می‌توان از آن استفاده نمود بلکه هزینه آب ندارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶ چمن طبیعی خراسان رضوی از کیفیت لازم برخوردار نیست.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها چمن ورزشگاه چمن مصنوعی ورزش کاشمر خبرهای شهرستان کاشمر مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیمه تمام هاشمی جواهری اماکن ورزشی بخش خصوصی پروژه ها چمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند