Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@07:59:41 GMT

افزایش رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۳۸۱۲

افزایش رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جعفر مهدی زاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: این رشد با توجه به شرایط کلی اقتصاد و فشار‌های کشور‌های متخاصم به اقتصاد، عملکرد قابل قبول و مطلوبی است و خوش بینی‌هایی را در رابطه با ادامه این روند در سال جاری و سال‌های آتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در همه فصول سال ۱۴۰۰، مثبت بود، اضافه کرد: به جز بخش کشاورزی که متأثر از میزان نزولات جوی بوده، دیگر بخش‌های اقتصادی رشد مثبت داشته است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه اطلاعات سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده است، ادامه داد: اطلاعات امسال به مجرد پردازش، منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی درباره علل افزایش رشد اقتصادی گفت: در پی تلاش‌های موفق در واکسیناسیون عمومی، بخش خدمات، سهم خوب خود را در احیای رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ به خوبی ایفاء کرد.

مهدی زاده افزود: رشد بخش خدمات در سال ۱۴۰۰، شش و نیم درصد بود ضمن اینکه در همه فصول رشد فزاینده و قابل قبولی را این بخش به خودش اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بخش نفت هم در پی گشایش‌های صادرات و تولید نفت عملکرد خوبی را داشت، اضافه کرد: ده و یک دهم درصد رشد ارزش افزوده بخش نفت را داشتیم و بخش صنایع و معادن هم رشد مثبت داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه بانک مرکزی بررسی های اقتصادی رشد اقتصادی مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص دوپینگ شناگران چینی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از اینکه 23 شناگر چینی با وجود مثبت بودن تست دوپینگ در المپیک توکیو شرکت کردند، اعلام کرد به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعتماد کامل دارد. تست داروی قلبی تری متازیدین (TMZ) شناگران در یک کمپ تمرینی هفت ماه قبل از بازی‌های 2020 مثبت شده بود.

وادا گفت در موقعیتی نیست که ادعای آژانس ضد دوپینگ چین مبنی بر اینکه آنها به طور ناخواسته این ماده را خورد‌ه‌اند، رد کند. وادا بررسی مستقلی را برای رسیدگی به این پرونده آغاز کرده است. باخ گفت که او و IOC به وادا اعتماد کامل دارند و وادا از مقررات آنها پیروی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخراج ورزشکار یونانی از المپیک به خاطر دوپینگ ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد