Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@05:12:35 GMT

بیماری خاموشی که باعث مرگبارتر شدن کرونا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۳۸۴۸

بیماری خاموشی که باعث مرگبارتر شدن کرونا می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا مرگبارترین همه گیری جهان را طی یک قرن اخیر رقم زده است به طوری که این ویروس طی ۳ سال اخیر بیش از ۵۶۷ میلیون نفر را آلوده و ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تن را به کام مرگ کشانده است. تحقیقات دانشمندان گویای آن است که سالمندان بیشتر از جوانان، مردان بیشتر از زنان، و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر از افراد سالم، به کرونای شدید مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیقات جدید دانشمندان ابعاد دیگری از این ماجرا را روشن ساخته است. یافته‌های محققان آمریکایی گویای آن است که افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بیش از دو برابر دیگران در صورت ابتلا به سویه امیکرون به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.

امیکرون و زیرسویه‌های آن هم اینک به سویه غالب در آمریکا تبدیل شده اند. از همین روی، دانشمندان در حال انجام تحقیقات گسترده‌ای درباره رفتار این سویه هستند. مطالعات دانشمندان مرکز سرو- سینا لس آنجلس بر روی ۹۱۲ بیمار مبتلا به امیکرون حاکی از آن است که آن‌ها علی رغم دریافت هر ۳ دوز واکسن همچنان به بیماری مبتلا گردیدند که از میان آن‌ها ۱۴۵ نفر به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری شدند.

دانشمندان می‌گویند افرادی که از نارسایی قلبی، کهولت سن، و مشکلات کلیوی رنج می‌بردند در خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا قرار داشتند. با این حال، یک عامل مهم دیگر وجود داشت که شرایط را بر بیماران کرونایی سخت می‌کرد.

محققان مشاهده کردند فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر ابتلا به کرونای شدید درپی ابتلا به امیکرون را بالا می‌برد به طوری که این افراد بیش از دو برابر دیگران در خطر بستری شدن در بیمارستان پس از ابتلا به سویه امیکرون قرار دارند.

فشار خون به بیماری خاموش معروف است و بسیاری از افراد نسبت به این موضوع آگاهی لازم را ندارند. کنترل فشار خون یکی از راهکارهای موثر برای کم کردن تاثیرات مخرب ابتلا به کرونا محسوب می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود افراد توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه ویروس کرونا فشار خون اومیکرون کرونای شدید مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!