Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

تفاهم‌نامه احداث خطوط ریلی فرعی بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با حضور مدیران عامل دو شرکت امضاء شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن، تفاهم نامه همکاری بین دو شرکت جهت احداث خطوط ریلی فرعی با حضور «سید میعاد صالحی»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن و «ایمان عتیقی»، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که مدیران دو شرکت حضور داشتند، مدیرعامل راه آهن امضای این تفاهم نامه را در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر مشارکت‌جویی از همه ذی‌نفعان جهت توسعه حمل‌و نقل ریلی کشور ارزیابی کرد.

صالحی اظهارکرد: با توجه به رویکرد شرکت راه آهن به عنوان متولی حمل‌و نقل ریلی کشور، امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم با مشارکت همه عزیزانی که در صنایع معدنی فعال هستند و نیاز به حمل بار اعم از گندله و کنسانتره فولادی و صنایع مس یا تامین موارد اولیه‌شان را دارند، در آینده شاهد افزایش همکاری راه آهن و صنایع معدنی با مشارکت برد – برد باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های‌ ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه بند ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت حمل و نقل ریلی، تاکید کرد: در سال‌های قبل که هم‌اکنون هم در پایان برنامه ششم توسعه هستیم، به فرمان مقام معظم رهبری عمل نکردند و این‌ مهم محقق نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان‌کرد: اکنون راه‌آهن در صدد توسعه کمی و کیفی است و از سوی دیگر، صنایع معدنی هم در صدد رساندن مواد اولیه و حمل مواد تولیدی خود چه در داخل کشور و چه برای صادرات هستند، در نتیجه از منظر ایفای نقش رسالت اجتماعی، امیدواریم که با مشارکت مستمر و برد-برد که ناظر بر افزایش درآمد برای کشور است گام برداریم.

صالحی با بیان اینکه فقط در سال گذشته، سوانح جاده‌ای باعث ۱۷ هزار نفر فوتی و بیش از ۲۰ برابر آن جرحی شده است، افزود: امیدواریم که با توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور، شاهد انتقال بارها از روی جاده به روی ریل باشیم؛ چرا که با این اتفاق خوب، هم میزان فوتی‌ها و جرحی‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم صاحبان بار از مسیر ایمن، مطمئن و پایدار برای حمل بار برخوردار می شوند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه دو شرکت راه آهن و گل‌گهر در جهت افزایش همکاری و گسترش مشارکت‌ها، تصریح‌کرد: امیدواریم که با عملیاتی شدن این جنس از تفاهم‌نامه‌ها، بتوانیم این‌گونه مشارکت‌ها را هم در بحث خطوط ریلی و هم سایر موضوعاتی که مورد علاقه راه آهن و گل گهر است، توسعه دهیم.

 مدیرعامل راه‌آهن بیان‌کرد: همچنین امیدواریم که امضای این تفاهم، بتواند به نقد شدن تسهیلات ماده ۱۲ برای شرکت گل گهر که بهره بردار است، کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین روابط عمومی وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل مقام معظم رهبری راه و شهرسازی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت صنعتی گل گهر تفاهم نامه راه آهن حمل و نقل دو شرکت گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد