Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرفنی تیم ملی تکواندو تاکید کرد: از عملکرد تیم ملی مردان در مسابقات قهرمانی آسیا راضی هستم و توقع ما عملکرد بهتر نسبت به گذشته بود. - اخبار ورزشی -

اصغر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قهرمانی تکواندو بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: عملکرد بانوان ما در این مسابقات حتی نسبت به دوره گذشته خیلی بهتر شد، چرا که در دوره گذشته چین و تایلند غایب بودند، اما در این دوره هر دو کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی قهرمانی ما در مهد تکواندو دنیا اتفاق افتاد.

وی در خصوص پایین آمدن تیم تکواندو مردان از سکوهای آسیایی پس از 20 سال گفت: در دوره گذشته نیز با اردن به صورت مشترک سوم شدیم. در خصوص آقایان از ابتدا گفته بودیم و باز هم تکرار می‌کنم که توقع ما این بود که عملکرد بهتر باشد و بچه‌ها عملکرد خوبی نیز در کره‌جنوبی داشتند و ما راضی بودیم. کادرفنی نیز جز یک وزن از عملکرد سایر اوزان راضی بودند. نمی‌خواهیم داوری را بهانه کنیم، اما اگر بچه‌ها قبل از این مسابقات حداقل یک بار در مسابقات رسمی حضور داشتند و با قوانین جدید تمرین کرده بودند، مطمئنم نتایج متفاوت می‌شد.با این حال شاید اتفاقات قهرمانی آسیا بد نشد تا بچه‌ها بیشتر حواس خود را جمع کنند.

مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو تصریح کرد: به هر حال بخش زیادی از تیم جوانان شده بود و میرهاشم حسینی المپین ما نیز در وزن جدید مبارزه کرد. برنامه ما این است که بعد از کشورهای اسلامی بازخوردی از عملکرد بچه‌ها در مسابقات مختلف داشته باشیم و هدف‌گذاری برای قهرمانی جهان داشته باشیم که با توجه به 140 امتیاز آن خیلی برای ما مهم است. در حال حاضر نیز وضع امتیازی بازیکنان ما در رنکینگ خیلی بد نیست و در تلاش هستیم در مسابقات کشورهای اسلامی و گرندپری نیز امتیازاتی را جمع کنیم تا خودمان را برای حضور در قهرمانی جهان شرکت کنیم. در رده نوجوانان نیز تمرکز کردیم؛ چرا که مسابقات 70 امتیاز دارد.

رحیمی با اعلام رضایت مقانلو از کمپ تمرینی روسیه گفت: سرمربی ما از اردوی روسیه خیلی راضی بود و شرایط اردو را خیلی خوب توصیف کرد. از طرفی موضوع لیگ را فعلاً نخواهیم داشت، چون بخش زیادی از درگیری ذهنی و فیزیکی بچه‌ها در لیگ بود و در وزن کم کردن آسیب می‌دیدند و این موضوع را نیز فعلاً نخواهیم داشت تا با یک تمرکز خوب به قهرمانی جهان برویم.

وی راجع اینکه بهتر نبود از ابتدا تیم دوم ما به جای تیم امید با نام تیم "ب" معرفی می‌شد تا باعث حواشی اخیر نشود، تصریح کرد: واقعاً همینطور است. شاید بهتر بود اسم تیم برای رسانه‌ها و مردم واضح می‌شد، اما در عملکرد و برنامه‌های کاری ما خیلی خدشه وارد نکرد. متاسفانه منابع محدودی داریم و هزینه اعزام و برگزاری اردوها سنگین است، اما تلاش خواهیم کرد یک تیم واقعاً امید با بازیکنان زیر 17 سال و نخبه را تشکیل بدهیم تا پشتیبان تیم بزرگسالان باشد.

مدیرفنی تیم‌های ملی تکواندو تاکید کرد: مجبور شدیم برای مسابقات کشورهای اسلامی دو تیم را ترکیب کنیم و مهدی حاج موسایی، دانیال بزرگی و علیرضا نادعلیان را از تیم اصلی به این تیم آوردیم، چون با تعویق بازی‌های آسیایی کشورهایی مانند ازبکستان و قزاقستان می‌خواهند تیم اصلی خود را به مسابقات کشورهای اسلامی بیاورند و ما نیز تیم خود را ترمیم کردیم. حتی به عنوان سرپرست کاروان کشورمان در این مسابقات به همه رشته‌ها توصیه کردم تیم‌های خود را تقویت کنند. با پایان مسابقات کشورهای اسلامی حتماً دو گروه را تشکیل خواهیم داد و روی مسابقات جهانی و تیم پشتیبان متمرکز خواهیم شد.

رحیمی در مورد فشار عدم اعلام کادرفنی برای مسابقات جهانی و تاثیر این موضوع روی مقانلو و بسحاق گفت: به هر حال با توجه به دوری چند ساله مقانلو از تکواندو و حضور بسحاق تا المپیک در تکواندو، تناقضی داشتیم. باید موضوع را از زوایه دیگر نگاه کنیم که باعث ایجاد انگیزه در این مربیان شد و هر دو این عزیزان نمی‌دانند سرمربی ما در جهانی چه کسی خواهد بود، اما برنامه‌های هر دو این عزیزان انجام می‌شود. بعد از مسابقات کشورهای اسلامی و گرندپری پاریس حتماً سرمربی تیم ملی را مشخص خواهیم کرد و رویکرد فدراسیون و ما نسبت به کادرفنی کاملاً مشخص خواهد شد و تیم امید نیز را خواهیم داشت.

وی در مورد اینکه سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی از میان مقانلو یا بسحاق خواهد بود یا احتمالاً همکاری با مربی مانند رضا مهماندوست نیز وجود خواهد داشت، گفت: از نظر من حضور مهماندوست منتفی است. با مهماندوست خارج از بحث تکواندو ارتباط نزدیکی دارم و مهماندوست فعلاً قصد دارد چند وقتی را استراحت کند و با وجود پیشنهاد با هیچ کشوری همکاری نکند. سرمربی ما برای مسابقات جهانی نیز از همین نفرات موجود است، اما در آینده هر چیزی امکان دارد و شاید ساعی یک روز خودش سرمربی تیم ملی شد.(باخنده)

مدیرفنی تیم ملی تکواندو در مورد بحث دخالت هادی ساعی در مسائل فنی عنوان کرد: ساعی فنی و پیشکسوت تکواندو است و طبیعی است جاهایی نیز نظری بدهد و صحبت کند. شرایط مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به قوانین جدید به گونه‌ای بود که حتی من نیز که خود را ملزم به این می‌دانم که دخالت نکنم، جاهایی احساس می‌کردم که مربی نباید کارت بکشد و در این شرایط ساعی ورودی کرد، اما اینکه بخواهد در جزئیات دخالت کند عملاً باعث خواهد شد تمرکز بازیکن و مربی کمتر شود. در این مسابقات می‌طلبید در جاهایی نظر بدهد، چرا که قوانین داوری جدید باعث تردید مربیان در برخی موارد شده بود. این تردید نیز فقط بین مربیان و ورزشکاران نبود و حتی داوران در دو بازی با شرایط یکسان نیز تصمیمات متفاوت داشتند. در مجموع اعتقادی به ورود به کار مربی نداریم و کار را به صورت پروژه‌ای به مربی می‌سپاریم و  خودش متولی و مسئول است.

رحیمی در خصوص  احتمال قطعی شدن قوانین داوری فعلی برای المپیک پاریس گفت: فدراسیون جهانی در حال تمرین قوانین جدید است و خود ما نیز جاهایی گیج شده بودیم که چگونه بازیکنان را راهنمایی کنیم. به نظر من قوانین جدید حداقل در برخی موارد نیاز به تعدیل دارد. البته برتری در دو راند از سه راند برای روحیه بچه‌های ما خوب است و از آن خوشحال هستیم، اما واقعاً 5 اخطار در هر راند کم است و نیاز به تجدید نظر دارد. 

وی در خصوص پیش‌بینی عملکرد تیم امید در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی بسیار سخت است و سطح این مسابقات از قهرمانی آسیا بالاتر است. در قهرمانی آسیا، کره‌جنوبی را داریم و این جا به جای آنها ترکیه و آذربایجان می‌آیند و باید ببینیم کشورها نیز با چه ترکیبی شرکت می‌کنند. فکر می‌کنم ترکیب تیم ما بد نیست و بچه‌ها با انگیزه هستند و امیدوارم به کاروان کمک کنند و مدال‌های خوبی بگیریم.

ساعی: بعد از 2 رویداد پیش رو درباره کادر فنی تصمیم می‌گیریم/ نگرانی بابت نتایج تیم ملی ندارم/ VIP نشین نیستم


انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکواندو ایران تکواندو اصغر رحیمی تکواندو ایران تکواندو اصغر رحیمی مسابقات کشورهای اسلامی مسابقات جهانی قهرمانی آسیا مدیرفنی تیم قوانین جدید ملی تکواندو تیم ملی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی فوتسال کشورمان از ساعت 14:30 به وقت تهران در فینال مسابقات جام ملت های آسیا با ترکیب اولیه باقر محمدى، محمد حسين درخشانى ، سالار آقاپور، مهدى كريمى، بهروز عظيمى به زمین فرستاد. به مصاف تایلند رفت که این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود شاگردان شمسایی به پایان رسید تا ملی پوشان فوتسال کشورمان فاتح این مسابقات شوند و جام قرمانی این مسابقات را از ژاپن که در دوره قبل به این عنوان رسید پس بگیرند.

گل های ایران در این مسابقه را مهدی کریمی،سعید احمد عباسی، علی اصغر حسن زاده و باقر محمدی به ثمر رساندند. 

این سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام ملت های آسیا بود که توسط وحید شمسایی و شاگردانش رقم خورد.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد
  • عکس/جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال در مسابقات جام ملت های آسیا
  • تبریک متفاوت شمسایی پس از قهرمانی ایران در آسیا! | فیلم
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا
  • سرمربی تیم ملی فوتسال تایلند: هدف ما قهرمانی است
  • دوومیدانی قهرمانی آسیا؛ ششمی مصدقی در پرش بانیزه
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند