Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:23:29 GMT

هشدار زرد وقوع گرد و خاک در استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۴۲۵۴

هشدار زرد وقوع گرد و خاک در استان خوزستان

اداره کل هواشناسی استان خوزستان نسبت به وقوع دماهای بالای ۴۹ درجه، وزش باد و گرد و خاک تا اوایل هفته آینده ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در هشدار سطح نارنجی آمده است: وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر در روز شنبه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه هشدار سطح زرد مبنی بر تغییرات فشار هوا و افزایش سرعت وزش باد اثر مخاطره وزش باد متوسط تا شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در ساعاتی از بعد از ظهرها پیش‌بینی شده است. 

بر اساس این اطلاعیه این وضعیت از امروز شنبه در مناطق غربی، شمال غربی و بخش‌هایی از مرکز و همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه غربی، جنوب غربی، شمال غربی، جنوبی و مرکزی قابل انتظار است.

هواشناسی در خصوص وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی هشدار دادگرد و خاک اصفهان را در بر می‌گیردتشدید شرایط وضعیت گرد و خاک در کاشان/ وضعیت تا فردا ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: جریانات جنوبی و مرطوب تا اواسط امروز شنبه سبب افزایش رطوبت و گاهی مه رقیق صبحگاهی به ویژه در نوار ساحلی، مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: امروز و فردا با توجه به ضرایب بالای ناپایداری احتمال وقوع رگبارهای پراکنده و رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای به ویژه ارتفاعات استان و برخاستن گرد و خاک همرفتی امروز در مناطق جنوبی و مرکزی وجود دارد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته بستان با 50.8 و ایذه با 27.2 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز 49.4 و حداقل 31.9 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام /331/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد

مسعود حقیقت از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان فارس خبر داد و گفت: سامانه بارشی رگبار‌های بهاری از بعدازظهر امروز از مناطق غربی وارد استان فارس خواهد شد.

او افزود: این سامانه همراه با رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، روان آب خواهد شد لذا به عموم مردم توصیه می‌کنیم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و در جاده‌ها احتیاط لازم را به عمل آورند.

حقیقت اظهار کرد: سامانه مذکور از امروز در مناطق مرکزی و نیمه غربی استان به ویژه شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، کوه‌چنار و کازرون فعالیت خواهد داشت و برای روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت هم همین وضعیت برای مناطق مرکزی و نیمه غربی برقرار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه هم مناطق مذکور و هم مناطق شرقی دارای بارش‌های رگباری، صاعقه، وزش باد شدید و خطر پرتاب اجسام، روان آب و... خواهند بود.

او در پایان گرم‌ترین نقطه استان فارس را لامرد با ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین را خسروشیرین آباده با دمای هوای ۳ درجه بالای صفر اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان