Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

هفته گذشته سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن در حاشیه مراسم صحبت با همکاران شرکت راه آهن که به مناسبت عید غدیر برگزار شد سوال مهمی را از منتقدان عدم اجرای خصوصی سازی در شبکه ریلی کشور مطرح و اعلام کرد که خود مدافع مسئله خصوصی سازی به عنوان یکی از اصول مهم قانون اساسی است اما از خصوصی سازی درست حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل راه آهن در این نشست از منتقدان مواضع شرکت راه آهن در مورد مسئله خصوصی سازی پرسید: آیا به نظر شما لکوموتیورانی یک شغل حاکمیتی یا تصدی گری است؟

به گزارش تین نیوز، به دنبال طرح این پرسش یکی از کارشناسان ریلی به خبرنگار ما گفت: سوال مهم از مدیرعامل محترم شرکت راه آهن این است که آیا خلبان ها در صنعت هوایی کشور و در صنعت هوایی دنیا دارای شغل های حاکمیتی هستند؟ آیا اهمیت و یا ریسک هایی که متوجه شغل خلبان هواپیما است کمتر از ریسک هایی است که یک لکوموتیوران دارد؟

وی افزود: اگر این ادعا که به واسطه خطیر بودن شغل لکوموتیورانی، باید این شغل در اختیار حاکمیت  قرار داشته باشد را بپذیریم، صورت مسئله را پاک کرده ایم. دنیا برای نظارت بر این قبیل مشاغل راهکارهای مشخصی را یافته و این ادعا که چون شغل لکوموتیورانی حساس است پس نمی توان در فرآیندهای مردمی سازی آن را به بخش های غیر حاکمیتی محول کرد، ادعایی باطل است.

این کارشناس عنوان کرد: ضمن این که مگر تمامی مسائل ریسک و ایمنی موجود در شبکه ریلی کشور با در اختیار حاکمیت قرار دادن شغل هایی مثل لکوموتیورانی حل شده که مدیرعامل محترم شرکت راه آهن در تلاش است تا با مطرح کردن این موضوع، مسئله خصوصی سازی که در نص صریح قوانین کشور موجود است به حاشیه براند؟

وی گفت: مگر نه این است که در سانحه اخیری که برای قطار مسافری مشهد یزد اتفاق افتاد، خود راه آهن و کمیسیون عالی سوانح، انگشت اتهام را به سوی لکوموتیوران گرفت و لکوموتیوران را مقصر اصلی رخ دادن این حادثه تلخ و اسفبار معرفی کرد. حال باید پرسید اگر بنا بود با حاکمیتی شدن شغل لکوموتیورانی از این قبیل حوادث جلوگیری شود پس چرا و چگونه سانحه و سوانحی شبیه به این در سال های گذشته اتفاق افتاد.

این کارشناس تاکید کرد: مسئله خصوصی سازی و مردمی سازی، مطابق با آیین نامه ها و ضوابط تعیین شده، حدود و صغور مشخصی دارد و نمی توان به اسم خصوصی سازی بد و خصوصی سازی خوب، انجام این تکلیف قانونی را به تعویق انداخت. آیین نامه تعیین سهم بهینه بخش های دولتی و غیردولتی از فعالیت های راه و راه آهن که توسط شورای اقتصاد مصوب و ابلاغ شده به خوبی حدود خصوصی سازی در شبکه ریلی کشور را تصویر نموده است. اما متاسفانه شرکت راه آهن در سال های گذشته با تفسیر سلیقه ای از این آیین نامه، اجرای آن را به حاشیه رانده است.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که شرکت راه آهن در دوره مدیریتی جدید می بایست فعالانه به سوی اجرای قانون خصوصی سازی با هدف مردمی کردن بهره برداری از شبکه ریلی کشور گام بردارد و به نظر می رسد مدیر عامل جدید شرکت راه آهن توانایی لازم برای اجرای این اقدام را داشته باشد. مشروط بر آنکه به جای پرداختن به مضرات خصوصی سازی غلط، تلاش شود تا با به کارگیری اقدامات و فرآیندهای نوآورانه، این مهم به بهترین نحو صورت بگیرد.

این کارشناس تاکید کرد: بدون شک اجرای خصوصی سازی با همان منطقی که در آیین نامه تعیین سهم بهینه مشخص شده است و به روش درست می تواند مهمترین میراث از دوره مدیریت مدیرعامل وقت این شرکت قلمداد شود و برکات آن تا سال های سال برای کشور به یادگار باقی بماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قانون اساسی خصوصی سازی تین قانون حمل و نقل ریلی شرکت راه آهن بخش خصوصی ریلی مدیرعامل راه آهن لکوموتیوران خصوصی سازی ریلی بهره وری ریلی سید میعاد صالحی قطار مسافری مشهد یزد مسئله خصوصی سازی شرکت راه آهن شبکه ریلی کشور آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی

استان اردبیل گفت: از محل مولدسازی نسبت به توسعه بزرگراه‌ها و رفع کمبود فضاهای آموزشی و بیمارستانی اردبیل اقدام می کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترکی با سرپرست سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: هدف از اجرای مطلوب مولدسازی در استان رفع کمبود در فضاهای آموزشی و بیمارستانی و ساخت بزرگراه ها است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با افزایش سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل نتایج تلاش‌ها را در سال جاری مشاهده کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر افزایش سرعت مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه مولدسازی به شکل خوبی در استان اردبیل اجرا شود، می‌توانیم فقر فضای آموزشی و کمبود فضای بیمارستانی را مرتفع کرده و ساخت بزرگراه را از این طریق انجام دهیم.

عاملی افزود: لازم است سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل افزایش یابد تا در سال جاری نتایج تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری فرایندها به استان‌ها باعث افزایش سرعت کارها می‌شود، گفت: با توجه به قرارگیری اردبیل در رده اول مولدسازی کشور هدف ما نه لزوما اول شدن بلکه انجام مولدسازی به بهترین نحو با نتایج خوب است و چنانچه سازمان خصوصی‌سازی در زمینه مولدسازی برنامه‌ای داشته باشد حاضریم این برنامه‌ها را به‌ صورت پایلوت در استان اجرا کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند فرآیندها را به استان‌ها واگذار کند و خود ناظر بر انجام این فرایندها شود چرا که واگذاری و تفویض فرایندها به استان‌ها باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و چنانچه این تفویض امور انجام نشود برای دولت عایدی نخواهد داشت.

  استان اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت  

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور هم در این نشست با اعلام اینکه در جدیدترین رده‌بندی استان‌ها از نظر مولدسازی استان اردبیل در رده اول این رده‌بندی قرار گرفته است، از تلاش‌های استاندار اردبیل و معاونان استاندار، مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان و کارگروه مولدسازی که توجه ویژه‌ای به موضوع مولدسازی دارند تقدیر کرد.

ابراهیم بازیان افزود: مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل باید با سرعت بیشتری انجام شود و در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی به ‌واسطه مرکز ملی مولدسازی این سازمان با تمامی قوا در خدمت استان است و باید در تعامل مشترک تا پایان اردیبهشت مشکلات مولدسازی در استان اردبیل به ‌طور کلی از بین برود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به اینکه در مسیر همکاری سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اول اینکه سرعت ارزش افزایی املاک در استان اردبیل کند نشود و دوم اینکه حضور میدانی سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل در پیشبرد اهداف مولدسازی بیش از پیش حس شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو