Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیومرث سرمدی واله گفت: دانشکده فنی و حرفه‌ای اسدآباد یکی از طرح های نیمه تکمیل قدیمی شهرستان بود که عملیات اجرایی آن در سال ۸۸ آغاز و در بهمن سال ۹۸ ساختمان آموزشی آن پس از ۱۰ سال و خوابگاه آن در اسفند سال گذشته به عنوان مجهزترین خوابگاه دانشجویی استان همدان به بهره‌برداری رسید.

او افزود: در دو سال اخیر با تکمیل شدن ساختمان اصلی آموزشی با همکاری مسئولان ذی ربط مشکل خوابگاه و محوطه سازی آن رفع شد و در ادامه راه برای راه اندازی دانشکده باید یک شورای نظارتی به تصدی مسئولیت دانشگاه بوعلی به عنوان دانشگاه مادر این دانشکده را تایید می‌کرد که در همین رابطه با پیگیری‌های لازم نسبت به دریافت تایید اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این تاییدیه باید به شورای گسترش وزارت علوم اعلام می‌شد، تصریح کرد: دغدغه آن را داشتیم که امسال با توجه به دیر رسیدن تاییدیه امکان جذب دانشجو و درج رشته‌های تحصیلی دانشکده در دفترچه کنکور سراسری وجود نداشته باشد که به همین منظور با پیگیری لازم و با کمک رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور  و همکاری شورای گسترش در وزارت علوم در کمترین زمان ممکن  بعد از پیگیری چهار رشته تحصیلی برای این دانشکده تعیین و مشخص و در دفترچه کنکور امسال در انتخاب رشته خواهران منظور شد.

 حسابداری، کامپیوتر، معماری، تربیت-کودک در مقطع کاردانی از چهار رشته تحصیلی تعیین شده برای این دانشکده و مرکز آموزش دولتی مختص خواهران است.

سرمدی واله گفت:این دانشکده تک جنسیتی و مختص خواهران از معدود دانشکده‌های فنی حرفه‌ای به روز استان است و حتی برنامه بر این است که دانشکده‌های فنی دیگر استان نیز در صورت مشکل برخی از دانشجویان خود را به این دانشکده منتقل کنند.

او گفت: پس از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای اسدآباد، اکنون این مرکز آموزش دولتی به‌عنوان یکی از چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای استان همدان در کنار شهر‌های همدان، ملایر و نهاوند برای مهرماه امسال در رشته‌های فوق دانشجو خواهد پذیرفت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقع شدن این دانشکده در بلوار کشاورز اسدآباد در حاشیه شهر بیان کرد:این امر از نقش موثری در اعمال و ایجاد عدالت متوازن امکانات در سطح شهر برای شهروندان برخوردار بوده تا حاشیه شهر نیز به تناسب سایر نقاط و مناطق شهری از طراوت فرهنگی و توازن عادلانه امکانات برخوردار شود که در همین رابطه  انتظار بر آن است شهروندان این‌منطقه با ایجاد این فضای جدید این فرصت را  برای طراوت فرهنگی منطقه غنیمت بشمارند.

منبع:ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشکده دانشجو فنی و حرفه ای دانشکده فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است