Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:21:39 GMT

بیماری کرونا در آذربایجان غربی روند صعودی دارد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۴۴۶۹

بیماری کرونا در آذربایجان غربی روند صعودی دارد

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش ۳.۵ برابری بستری های کل در استان خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: میانگین بستری های کرونا در دو هفته قبل ۴۰ نفر بود که این میزان در هفته گذشته ۱۴۱ نفر است که نشان از افزایش ۳.۵ برابری بستری های کل در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین بستری های روزانه در استان رشد ۴ برابری داشته است، ادامه داد: میانگین بستری ها در ICU افزایش ۲برابری داشته همچنین میانگین تست های مثبت نیز در مقایسه دو هفته گذشته ۹ برابر شده است.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه خاطر نشان کرد: تعداد مراجعات سرپایی، کل بستری ها، بستری دربخش مراقبتهای ویژه و تستهای مثبت با شیب تندی در حال افزایش است و روند فوتی ها نیز صعودی است.

وی با بیان اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد بیماران بی علامت ، کم علامت و خفیف هستند و تنها ۱۰تا ۱۵ درصد نیاز به بستری دارند، خاطرنشان کرد: اکثر افراد حاضر به انجام تست کرونا نیستند این یعنی بیماران مبتلا و سرپایی بسیار بیشتر از موارد ثبت شده در آمارها است.

دکتر موسوی با بیان اینکه بیشترین بستری ها در ارومیه، خوی، میاندوآب، سلماس، چایپاره و سردشت است، افزود: بیشترین بروز بیماری در خوی، چایپاره، ارومیه، سردشت ، میاندوآب و سلماس است.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته ۲ مورد فوتی مثبت داشتیم و ۱۴ فوتی با پی سی آر منفی بودند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه روند واکسیناسیون و استقبال از آن اگرچه صعودی شده است ولی رضایت بخش نیست، تصریح کرد: میانگین واکسیناسیون در تیرماه روزانه ۶۶۴ دوز بود.

دکتر موسوی یادآور شد: کمترین استقبال از واکسن مربوط به شهرهای پلدشت، چالدران، سردشت، میاندوآب و شاهیندژ است.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: واکسیناسیون بهترین ، ساده ترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه کنترل و مدیریت کرونا است، البته رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک مکمل این امر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران واکسیناسیون کرونا بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر