Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@07:44:12 GMT

رولت روسی بر شقیقه رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۴۵۰۶

رولت روسی بر شقیقه رژیم صهیونیستی

وزارت دادگستری روسیه درخواست کرده است شعبه سازمان «آژانس یهود» در روسیه منحل شود.

روزنامه ایران:  «آژانس یهود» یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در اورشلیم است که مهاجرت یهودیان به اسرائیل را ترویج می‌کند. روسیه اوایل ماه میلادی جاری نامه‌ای را به آژانس یهود ارسال کرد که در آن موارد نقض قانون و پیامدهای آن درج شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات این آژانس تأیید کردند دستورالعمل دادگستری روسیه را دریافت کرده و برای پیدا کردن راه‌های حل این مشکل، در حال رایزنی با وزارت امورخارجه اسرائیل هستند.


در همین ارتباط یائیر لاپید گفته است که برای جلوگیری از توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه، بزودی یک هیأت بلندپایه سیاسی را به مسکو می‌فرستد.
گفتنی است دستور توقف فعالیت این دفتر به‌دنبال ادامه حمایت‌های رژیم صهیونیستی از اوکراین اتفاق افتاده است. این تصمیم هم اکنون نتایج متفاوتی را برای این رژیم در پی داشته است که از جمله آن می‌توان به تعطیلی بخش عمده‌ای از خطوط هوایی رژیم صهیونیستی به روسیه و همچنین توقف مهاجرت یهودیان از روسیه به اراضی اشغالی اشاره کرد.
این سازمان وظیفه دارد تا یهودیان را در سرتاسر جهان به مهاجرت به اراضی اشغالی دعوت کند. این سازمان به نوعی در خدمت سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل است تا از این طریق نیروی انسانی مورد نیاز خود را تأمین کنند و ابزاری برای توسعه اشغالگری در فلسطین است. به گفته این آژانس، پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه، مهاجرت افزایش یافته است، به طوری که ۱۷ هزار روس تابعیت صهیونیستی گرفتند و ۴۰ هزارنفر دیگر به مناطق اشغالی آمده‌اند. در مقایسه، سال گذشته فقط حدود ۷۷۰۰ یهودی روسی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند.
تصمیم روسیه به تعطیل کردن این دفتر در خاک خود نشان دهنده شکل‌گیری تیرگی گسترده در روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی است و از نظر راهبردی دارای اهمیت بسیار زیادی است. تعطیلی این دفاتر نقش بسیار منفی در وضعیت رژیم صهیونیستی دارد، چرا که با توجه به افزایش ناامنی در اراضی اشغالی برای شهرک‌نشینان و همچنین افزایش تنش با ایران، مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی افزایش یافته است. ناتوانی این رژیم در جذب نیروی انسانی جدید آینده آن را بشدت مورد تردید قرار خواهد داد.


با این حال برای درک رفتار روسیه بایستی نگاهی به روابط روسیه و رژیم صهیونیستی پس از شروع بحران اوکراین داشته باشیم.
روسیه به‌دنبال تهدید استقرار ناتو در اوکراین و از دست رفتن فضای حیاتی دفاع از خود که به‌صورت ضروری بین این کشور و ناتو قرار دارد، پس از هشدار به کشورهای غربی در خصوص عدم ماجراجویی در برابر روسیه و بی‌اعتنایی آنها در عملیاتی پیشگیرانه وارد اوکراین شد که هدف از آن جلوگیری از وقوع جنگی گسترده با کشورهای عضو ناتو از طریق ناتوان‌سازی طرح استقرار آنها در اوکراین بود. اسرائیل در ابتدای بحران اوکراین از محکوم‌سازی عملیات روسیه خودداری کرد و دربرابر درخواست‌های کمک اوکراین نیز بی‌تفاوت بود. با این حال به نظر می‌رسد این اقدام رژیم صهیونیستی بیش از هرچیز با هدف گروکشی در برابر آزادی عمل این رژیم در برابر ایران و درخواست فشار از سوی روسیه بر ایران در پرونده هسته‌ای انجام شده بود.
با این حال روسیه به‌دنبال شکل‌گیری جنگ اوکراین و افزایش فشارهای غرب، نه تنها روابط خود با ایران را محدود نکرد و فشار بر ایران را افزایش نداد بلکه به‌صورت ویژه‌ای برای نزدیک ساختن روابط دو کشور نیز تلاش شد. همین امر نیز موجب شد که روسیه با هشدار به رژیم صهیونیستی اقدامات آن در خاک سوریه را تحریک‌آمیز بداند و بلندی‌های جولان را به‌عنوان بخشی از خاک سوریه مورد تأکید قرار داد.


به‌دنبال از دست رفتن برگ ایران در رابطه میان روسیه و رژیم صهیونیستی این رژیم اوکراین را به ابزار فشاری بر روی روسیه تبدیل کرده و از موضع بی‌طرفی دست کشیده است. به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اکنون مزدوران صهیونیست در اوکراین در کنار نیروهای نئونازی در حال جنگیدن در برابر نیروهای روس هستند. همچنین روزنامه هاآرتص نیز اعلام کرد که این رژیم قصد دارد تا موضوع کمک‌های نظامی به اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.
در مقابل میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه با هشدار به اسرائیل، اعلام کرد کشورش امیدوار است مقامات اسرائیل تصمیم درستی در خصوص درخواست امریکا مبنی بر ارسال سلاح برای اوکراین اتخاذ کنند.


از دیدگاه رژیم صهیونیستی این ابزارها می‌تواند روسیه را وادار کند تا در پرونده هسته‌ای و سوریه به جای همراهی با جمهوری اسلامی ایران اقدام به حمایت از مواضع رژیم صهیونیستی و بازگذاشتن دست آن در برابر ایران کند، موضوعی که در دیدگاه روسیه اکنون به معنای حمایت از موضع دشمن خود و همراهی با پایگاه غرب در برابر ایران است.
از سوی دیگر این موضوع نیز قابل توجه است که بازیگران وابسته به رژیم صهیونیستی در روسیه، طی ماه های اخیر بشدت دنبال تخریب چهره روسیه و پوتین بوده‌اند، به صورتی که لئونید نوزلین ملیلیاردر روسی-اسرائیلی و رئیس کنگره یهودیان روسیه در مصاحبه‌ای با کانال 12 رژیم صهیونیستی پوتین را یک روان پریش خطاب می کند و به‌دلیل عملیات روسیه در اوکراین از تابعیت روسی خود صرف نظر می کند.


نوزلین در شرایطی این حرف ها را می‌زند که پیش از این به‌عنوان متهم ارتکاب به قتل به‌صورت غیابی مجرم شناخته شده و به حبس ابد محکوم شده است. با این حال وی تحت حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارد و آزادانه به فعالیت علیه دولت روسیه می‌پردازد.
به نظر می‌رسد آژانس یهود نیز در این راستا نقش گسترده‌ای را بازی می‌کند. این آژانس از یک سو یهودیان روسیه را تشویق می‌کند تا ثروت و نیروی انسانی خود را به سرزمین‌های اشغالی انتقال دهند و از سوی دیگر با توجه به نفوذ گسترده خود در قالب یک پوشش برای فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در روسیه فعالیت می کند. چنین اقداماتی و همچنین حمایت از اپوزیسیون روسیه می‌تواند بشدت به چهره بین‌المللی روسیه آسیب بزند.


تحت چنین شرایطی تنش میان روسیه و این رژیم به حدی گسترده شده است که در اردیبهشت ماه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با دروغ دانستن هولوکاست حتی مدعی شد که آدولف هیتلر شخصی یهودی بوده است و یهودیان خود اصلی‌ترین دشمنان خود هستند. در خردادماه سال‌جاری نیز به‌دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، روسیه تلاش‌هایی را برای محکوم‌سازی این حملات در قالب یک قطعنامه در شورای امنیت آغاز کرد.


در آخرین تحول نیز بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در روز جمعه گفته است که این رژیم در جنگ اوکراین در کنار غرب می‌ایستد. وی در این سخنرانی به‌صورت همزمان ایران و روسیه را تهدید کرد. اقدامی که نشان دهنده عصبانیت این رژیم از سفر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران است. این موضع‌گیری موجب خواهد شد تا روابط رژیم صهیونیستی و روسیه بیش از پیش متشنج شود و جایگاه این رژیم در ادبیات روسیه به یک تهدید تبدیل شود.


تمام آنچه در شرایط حاضر بین رژیم صهیونیستی و روسیه در جریان است نشان‌دهنده یک تنش و تضاد در موضوعات استراتژیک است. رژیم صهیونیستی تاکنون در حال تلاش برای نفوذ و برنامه‌ریزی به جهت قراردادن روسیه در برابر جمهوری اسلامی ایران بود. امری که در نهایت با عدم همکاری روسیه در این موضوع شکست خورد و رژیم صهیونیستی را در بن‌بستی استراتژیک در روابط خود با روسیه قرار داد. این رژیم در برابر این مسأله تلاش کرد تا با استفاده از بحران اوکراین فشارها بر روسیه را افزایش دهد اما در نهایت سفر اخیر پوتین به ایران و هم‌راستایی مواضع جمهوری اسلامی ایران و روسیه در پرونده هسته‌ای و مسائل جهانی و همچنین بسته شدن دفاتر وابسته به این رژیم در روسیه نشان می‌دهد که این تلاش‌ها نتوانسته است به رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه آسیبی وارد سازد.


با این حال باید دید در آینده این تنش تا چه میزان می‌تواند بر روی تصمیمات دولت روسیه در خصوص رژیم صهیونیستی مؤثر باشد و آیا روسیه تصمیم دارد تا در مواردی مانند پرونده هسته‌ای رژیم صهیونیستی و همچنین مسائل منطقه‌ای فشار را بر روی رژیم صهیونیستی افزایش دهد؟ در صورت افزایش سطح این تنش و فراگیر شدن آن چنین مسأله‌ای دور از ذهن نیست که روسیه به‌صورت آشکار رژیم صهیونیستی را در برابر خود و در ردیف دشمنان اصلی خود تعریف کند. چه بسا اگر این رژیم در سوریه به آتش‌افروزی بیشتر اقدام کرده و به منافع روسیه خدشه وارد کند چنین رخدادی دور از ذهن نباشد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی پرونده هسته ای اراضی اشغالی آژانس یهود بر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آبهای بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن ها را همراهی کرد.

کد خبر 6095778

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟