Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان طی دیدار با وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد صلح و ثبات در افغانستان برای ثبات در منطقه ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در دیدار با «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان تأکید کرد صلح و ثبات در افغانستان پیش نیاز اساسی برای ثبات و رفاه بلند مدتِ منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، کاظمی قمی همچنین خاطر نشان کرد روابط با پاکستان برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و از نقش «سازنده» پاکستان در افغانستان قدردانی کرد.

اوضاع افغانستان محور رایزنی «کاظمی قمی» با مقامات پاکستانیکاظمی قمی: هیئت حاکمه افغانستان موافق اجرایی‌شدن معاهده حقابه هامون است/ نزدیک‌ترین فاصله آب تا ایران 500 کیلومتر استگفت‌وگوی کاظمی قمی با وزیر خارجه ازبکستان درباره افغانستانکاظمی قمی: عملکرد مدعیان حقوق بشر درباره افغانستان خلاف ادعای آن‌هاست

اطلاعیه می‌افزاید در این دیدار زرداری بار دیگر بر تعهد پاکستان به یک افغانستان صلح‌آمیز، پایدار تأکید کرد و همکاری نزدیک بین پاکستان و ایران در مورد امور مربوط به افغانستان ، از جمله مدیریت پناهندگان، امنیت منطقه‌ای و سازوکارهای نهادی را مهم دانست.

وی در ادامه نیز بر اهمیت «تعامل سازنده مداوم و همکاری عملی با دولت موقت افغانستان به منظور ارتقاء هدف صلح و امنیت پایدار در منطقه مجدداً تأکید کرد».

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان کاظمی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی